Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ چندی پیش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی سالانه خود در کنگره این کشور در اظهاراتی ضد ایرانی اعلام کرد که از ایران چشم برنخواهد داشت و سخت‌ترین تحریم‌ها را بر ضد مردم ایران اعمال کرده است. افزون بر این وی چندی پیش نیز اعلام داشت که  تداوم حضورش در عراق به سبب رصد نیروهای ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوذر گوهری مقدم کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اظهارات ضد ایرانی دونالد ترامپ در سخنرانی سالانه آمریکا مطرح کرد: واشنگتن درصدد است تا سیاست فشار دائمی را بر ضد ایران به منظور تغییر رفتار کشورمان در یک سطح و در یک سطح کلان با هدف تغییر نظام اعمال کند. البته گام اولیه این موضوع فشار به مردم در راستای فشار به حاکمیت است.

وی افزود: این موضوع که آمریکا بر تحریم ایران تاکید می‌کنند، مطلقا مسئله جدیدی نبوده و  قرار هم نیست تغییری را در  سیاست های کاخ سفید در قبال ایران شاهد باشیم، چراکه آمریکا اساساً راهکار دیگری به غیر از تحریم و فشار نداشته و امیدوار است که با تکیه بر همین سیاست‌ها بتواند رفتار ایران را تغییر داده و به نتیجه مورد نظر خود برسد.

کارشناس مسائل آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا راه اندازی ساز و کار «اینستکس» باعث تداوم  اظهارات ضد ایرانی ترامپ شده است، گفت: به گفته مقامات اتحادیه اروپا ساز و کار اینستکس نقض تحریم های کاخ سفید نبوده و فضایی را برای ایران باز نخواهد کرد. آمریکا خیلی نگران این کانال مالی نیست، چرا که نقض سیاست‌های آنها را درپی نخواهد داشت؛ اگرچه به طور طبیعی آمریکا  فشارهایی را بر شرکت‌های اروپایی وارد خواهد کرد تا از این مکانیسم استفاده نکنند. آن چیزی که ترامپ در  سخنرانی سالانه بر آن تاکید کرد، به نظر مسئله جدیدی نیست و ایران هم همچنان سیاست خود را پیش‌خواهد برد و قرار نیست تحت تاثیر این فضا رفتار خود را تغییر دهد.

گوهری مقدم درباره سخنرانی سالانه در آمریکا گفت: سخنرانی‌های سالانه معمولاً درباره مسائل کلان پیش روی دولت آمریکا بوده و هر ساله نیز مسائل جدیدی در این نشست مطرح شده و مسائل داخلی و خارجی این کشور را هم زمان با هم پوشش می‌دهد. همچنین  هر ساله نیز موضوع ایران و مسائل مهم منطقه خاورمیانه در این نشست مطرح می‌شود.

کارشناس مسائل آمریکا اضافه کرد: رئیس جمهور آمریکا سعی می‌کند سیاست‌های کلانی که در سال آینده نیازمند به قانون‌گذاری دارد و همچنین برنامه‌های خودش را در این سخنرانی طرح کند. لذا ترامپ گزارش کار خود را ارائه داده و بخشی از سیاست‌های آینده را هم بیان کرد. همچنین ترامپ اظهار کرد که همچنان فشار و تحریم را علیه ایران اعمال کرده و در ابعاد مختلف با کشورمان مقابله خواهد کرد. درباره بخش‌های مختلفی مانند ونزوئلا هم شاهد بودیم که  سیاست‌های کلی را در این سخنرانی مطرح کرد، چرا که جزو مسائل مهم  واشنگتن محسوب می‌شود. بنابر این به طور کلی در این نشست بنابر این است که مسائل داخلی و خارجی آمریکا در کنار هم مطرح شود.

وی در تشریح ابعاد دیگر سخنرانی دونالد ترامپ با محوریت ایران گفت: صحبت های ترامپ علیه ایران به نظر موضوع جدیدی نبوده  بلکه همان بحث‌ها و اتهامات گذشته در این نشست نیز مجددا تکرار شد. تنها موضوعی که تازه  بود، تلاش کاخ سفید در جهت یهودستیز نشان دادن ایران بود. در حالی که ایران هرگز رویکرد مقابله با دین یهود را نداشته، یهودیان بسیاری نیز  در داخل ایران زندگی کرده و دارای نماینده در مجلس هستند. تنها مخالفت ایران با  ساختار رژیم صهیونیستی به معنای یک حاکمیت سیاسی نژادپرست و ضد حقوق بشر است که مردمی را از سرزمین خودشان آواره کرده است.

گوهری مقدم افزود: ایران با صهیونیست مخالف است نه با یک دین خاص. ترامپ هم سعی کرد در این سخنرانی این نکته را القا کند که ایران به دنبال یهود ستیزی است، موضوعی که از مبنا غلط است. رژیم صهیونیستی در تلاش است تا با سوء استفاده از مذهب، منافع خاص خود را پیش برده و آواره کردن مردم و مسلمانان و حتی مسیحیان در مناطق مقدس فلسطین را در دستور کار خود دارد.

کارشناس مسائل آمریکا درباره جزئیات مسائل داخلی طرح شده در نشست سالانه رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: ترامپ سعی داشت تا در این نشست کارنامه درخشانی را از خود نمایش دهد و گزارش ها ی مثبت اقتصادی را نیز از خود به جا گذاشته  و دموکرات‌ها را به همکاری با دولت در جهت حل مسائل و قانون‌گذاری خصوصاً درباره دیوار مکزیک دعوت کند. به همین سبب درباره زیان‌های فقدان دیوار مرزی و درباره جنایات و جرائمی که مهاجران غیر قانونی انجام می‌دهند به طور مفصل سخنرانی کرد و حجم بیشتری از این سخنرانی مربوط به همین مسئله بود .

وی درپایان تاکید کرد: انتظار می‌رفت که ترامپ در این سخنرانی وضعیت اضطراری را در کاخ سفید اعلام کند. اتفاقی که عملا رخ نداد بلکه ترامپ سعی داشت متن تقریبا ملایمی را برای سخنرانی خود انتخاب کند تا مشاجره مجددی بین او و دموکرات ها صورت نگیرد. باید گفت هدف اصلی ترامپ جلب همین همکاری‌ها در حوزه سیاست داخلی نسبت به دیگر سیاست‌ها بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترامپ ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۲۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!

فرارو- عضو شورای انقلاب فرهنگی چهارشنبه شب در برنامه جریان که از شبکه یک پخش شد گفت: ترامپ به عنوان رقیب جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۳۶ پرونده تجاوز جنسی دارد. یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!

به گزارش فرارو، حسن رحیم پور ازغدی با بیان اینکه جو بایدن گفته که من یک صهیونیست هستم و ترامپ هم گفته بود من صهیونیست‌ترم و اگر من بودم ایران جرأت نمی‌کرد به اسرائیل حمله کند، اظهار کرد: ایران برای اولین بار زمان ترامپ جرأت کرد و به عین الاسد آمریکا موشک زد.

وی خطاب به دونالد ترامپ گفت: تا قبل از تو که ایران جایی را نزده بود، تو خیلی خوش قدم بودی، حالا دوباره هم اگر بیایی بهتر است. این ترامپ اینقدر احمق است که اگر بخواهیم آمریکا نابود شود باید ترامپ رئیس جمهور آن شود.

رحیم پور ازغدی افزود: علامت سقوط آمریکا این است که رأس قدرت افتاده بین دو تا دیوانه. سقوط امپراطوری‌ها اینجوری معلوم می‌شود. یه وقتی تو آمریکا کی‌ها بودند و حالا کی‌ها هستند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی این یارو]بایدن که روزی سه بار می‌خوره زمین و تو هوا با جن‌ها دست می‌دهد. اصلا از این مسخره‌تر می‌شود؟ این کار‌هایی که بایدن می‌کند: می‌دود، از پله‌ها سه بار می‌خوره زمین، با هوا دست می‌ده، برمی‌گرده حرف می‌زنه، این دیوانه کامل است. اگر رئیس یک کشور درجه سه این کار را بکند چه می‌شود؟ بعد تازه این عاقلشه. ترامپ که رقیب این است ۳۶ تا پرونده تجاوز جنسی دارد. یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه! این شده رئیس جمهور، اصلا سقوط یک امپراطوری از همین‌جاش معلوم می‌شود. رقابت بین دو احمق، دو فاسد.

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • اردوغان: کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن!
  • کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن!
  • ایران ثابت کرد توانایی انهدام تمام پایگاه‌های هوایی صهیونیست‌ها را دارد
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • نشاندن بایدن پشت میز روزولت برای سخنرانی، تهران را تحریک می‌کند
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • نظرسنجی در اسرائیل؛ چند درصد صهیونیست‌ها مخالف حمله به ایران هستند؟
  • سخنرانی علمی «فناوری اطلاعات و امر دینی» برگزار می‌شود