آیتالله علمالهدی: انقلاب ما انقلاب کبیر است
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۲۴۸۹
به گزارش جهان نيوز، آیتالله سیداحمد علمالهدی ظهر امروز در خطبههای نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست در موضوع شیطان شناسی از نگاه نهجالبلاغه در تکمیل شیطان شناسی از نگاه قرآن بود و سخن ما به تبیین فرمایشات حضرت علی(ع) در خطبه غراء درباره شیطان شناسی رسید و آخرین جملات این فراز مورد بررسی قرار گرفت.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
نماینده ولیفقیه در استان خراسانرضوی با اشاره به خطبه 83 نهجالبلاغه بیان کرد: در آخرین فراز خطبه غراء انتهای عملکرد و کارکرد شیطان در اغواء و فریب دادن انسان بیان شده است؛ اصولا آنچه در خطبههای نهجالبلاغه درباره شیطان شناسی میخوانیم در شناخت شگردهای شیطانی است و آن بحثی از نهجالبلاغه بحث میشود که در تفسیر آیات قرآن بحث نشده است.
آیتالله علمالهدی با اشاره به تبیین انواع شگردهای شیطان تصریح کرد: شیطان، گروگان خودش را به غل و زنجیر میبندد تا از شر شیطان و جریان شیطانی خلاصی نداشته باشد؛ وقتی که گروگان خود را به غل و زنجیر بست و تخته بند جریان شیطانی شد، شیطان هر آرایشگری که کرده بود تا این انسان را تا اینجا بیاورد این آرایشگریها را به عکس میکند.
وی تصریح کرد: نتایج سوء معصیت که سبب میشود بر اینکه انسان اگر گناه کرد به چه مصیبت و بلایی دچار خواهد شد دوباره از سوی شیطان بزرگ میشود و امنیتهایی که شیطان به انسان بخشیده بود ناپدید میشود و تمام پریشانیها به سراغ انسان میآید و در برابر هیچ سقوطی انسان مصونیت ندارد و این فرمایش حضرت علی(ع) در خطبه غراء است.
آیتالله علمالهدی افزود: چطور انسان، گروگان شیطان قرار میگیرد؟ این جملات حضرت علی(ع) باید از سوی جوانان دقت شود؛ برداشت ما این است که شیطان ما را تحریک میکند تا گناهی را صورت دهیم و این گناه از سوی شیطان، زینت میشود و شیطان دست برمیدارد؛ اما مسئله اینگونه نیست زیرا شیطان وقتی به سراغ انسان میآید فقط از انسان یک گناه نمیخواهد؛ کار اصلی شیطان گناه انجامدادن ما نیست بلکه کار اصلی شیطان این است که ما را در جریان مقابله با خدا قرار دهد و این مهم فقط با یک گناه محقق نمیشود بلکه ما را به خطی وامیدارد و در جریانی قرار میدهد که دنباله این گناه، گناهان دیگر نیز میآید.
وی گفت: شیطان، انسان را به نحوی تخته بند و پابند میکند که انسان دیگر قدرت برگشت نداشته باشد و تمام عوامل و اسبابی که در دسترس ماست تا از این جریان شیطانی خارج شویم همه را شیطان از ما میگیرد و سلب میکند و ما را در جریان عصبیتی قرار میدهد که عار و ننگ گناه را ترجیح دهیم یعنی با عناصر مختلف، شیطان ما را تخته بند میکند و گروگان خودش را به غل و زنجیر میبندد تا راه نجات از این جریان شیطانی مقابله با حق پیدا نشود.
خطیب جمعه مشهدمقدس با اشاره به وسوسه شیطان برای انسان تصریح کرد: علاوه بر این، شیطان جلوی چشم ما یک پرده میآویزد تا بدبختیها و مفاسد و نتایج سوء گناه را نبینیم اما سپس این پرده را از مقابل چشم ما کنار میزند و جریان سوم این است که شیطان یک سلسله عوامل انسانی دارد که آنها را سراغ ما میفرستد.
آیتالله علمالهدی در ادامه با تشکر از مردم ولایتمدار مشهد بابت اجتماع بزرگ فاطمیون و تقدیر از مردم ایران بابت حماسهآفرینی در 22 بهمن بیان کرد: راهپیمایی 22 بهمن، دشمنشکن بود؛ 40 سال از این انقلاب گذشت؛ از روز نخست پیروزی انقلاب تا به امروز آنچه تغییر پیدا نکرد مردانگی و پایمردی شما مردم و ملت در پای ستون این انقلاب بود و در پای ارزشهای این انقلاب بود همچنان که 40 سال پیش شما سبب شدید این انقلاب به پیروزی رسید، در این 40 سال این پایمردی و مقاومت، بیشتر نیز شده و کمتر نشد.
وی ضمن تاکید بر این مسئله که حمله دشمن جدی است، تصریح کرد: وقتی این تهاجم قطعیتر گرفته شد مردم نیز با تمام وجود پای کار آمدند، کفار بعثی روزی تهدید میکردند که در صورت حضور در راهپیمایی صفوف راهپیمایی را مورد هدف قرار میدهند اما حضور مردم پررنگتر شد و امسال نیز دو عامل سبب حضور پررنگتر مردم شده که عامل نخست شکرگزاری از خدا و عامل دوم تهدید دشمن بود؛ بولتون آمریکایی گفته بود شما تولد چهلم انقلاب را نخواهید دید.
آیتالله علمالهدی افزود: توطئه نیز صورت گرفته بود و دو کار را در نظر داشتند که یکی داخل ایران و دیگری خارج از ایران بود که کار خارج همایش ورشو در لهستان بود، در مقام محکومیت آمریکا مشتی روسپی سیاسی و منافقان ناپاک را آوردند تا ایران را سرکوب کنند و کار دوم حرکت جنایتبارانه مزدوارن آمریکایی کنار اتوبوس رزمندگان مرزبان ما بود که در آن جنایت تعدادی از عزیزان ما به شهادت رسیده و تعدادی مجروح شدند. تصور کردند مسئله 40 ساله انقلاب بهم خورد اما عظمت راهپیمایی شما مردم جوری دنیا را شگفت زده کرد که این دو حرکت تحتالشعاع قرار گرفت و نه تنها از نظر سیاسی بر پیکره اقتدار این ملت ضربهای وارد نشد بلکه این حضور، فضای دشمن را خنثی کرد و جریانی علیه نظام ما ایجاد نشد.
املم جمعه مشهدمقدس گفت: تداوم این رادمری، ورود در 40 ساله دوم این انقلاب است؛ این رسالت باید در اربعین دوم این انقلاب و در گام دوم این انقلاب که از روز 23 بهمن آغاز شد و از این عمر ما اکنون در تولد چله دوم انقلاب هستیم محقق شود، امروز ما یک نوزاد 4 روزه در تولد چله دوم انقلاب هستیم و باید بتوانیم رسالت خود را برحسب رهنمودهای وحیانی مقام معظم رهبری در بیانیه صادره حفظ کنیم و وعده داده شده دست ما به دامان صاحبمان خواهد رسید.
وی افزود: انقلاب کبیر اسلامی ما 40 ساله شد و با کمال قدرت میتوانیم انقلاب را به انقلاب کبیر اسلامی تعبیر کنیم زیرا در روی کره زمین، انقلاب 40 ساله نبوده و انقلاب کبیر، انقلاب ماست؛ دیگر انقلاب کبیر، انقلاب فرانسه نیست زیرا نه 40 سال بلکه 10 سال هم عمر نکرد.
آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه 40 سالگی، نقطه عطفی در انقلاب است، تصریح کرد:
در این 40 سالگی، دشمنان هر روز تحریم و توطئه میکنند و در هر قدمی که برمیدارند با شکست فاحشی روبهرو میشوند؛ دید دوم ما در انقلاب این است که روز به روز پیشرفت بیشتری داریم و لذا ما در یک چنین وضعی، نقطه عطفی انقلاب ما دارد و رهبر انقلاب با صدور بیانیه، دستاوردهای شگرف 40 ساله انقلاب را تبیین فرمودند همراه با توصیههای اساسی؛ از همین حیث باید برای این بیانیه همایشهای متعددی در گوشه و کنار و زوایای کشور تشکیل شود.
وی اظهار داشت: ایشان رسالت اصلی ما را در این انقلاب مشخص کردند؛ نکات برجسته و توصیههای اساسی رهبر انقلاب در حدی است که در خطبه نماز جمعه نمیگنجد اما عزیزان جوان ما که مخاطب اصلی بیانیه هستند باید در تشکلهای گوناگون و مختلف در مراکز استانها و شهرستانها همایشهایی را تشکیل و نکات این بیانیه را تفسیر و تحلیل کنند و راه را در زندگی خود در این 40 ساله دوم پیدا کنند و از راهی که رهبر حکیم نشان میدهند مسیر را طی کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دو آرمان رهبر معظم انقلاب در این بیانیه تاکید کرد: آرمان نخست، تمدنسازی اسلامی است؛ تمدنسازی اسلامی رسالتی است که مسئولیتش متوجه کارگزاران و سیاستگذاران نظام نیست و رسالتی است که متوجه یکایک ماست و باید تمام شئون زندگی خود را اسلامی کنیم و در اسلامی ساختن همه شئون زندگی خود اعم از مسائل اقتصادی و خانوادگی و فردی و سیاستگذاری خرد و کلان کشور همه اینها را اسلامی کنیم و به اسلامیت همه اینها کوشش کرده تا تمدن اسلامی محقق شود.
منبع:تسنیم
منبع: جهان نيوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۲۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نهج البلاغه| جز به پروردگار خود امید نبندید
همه چیز به فرمان او و رشته تمام امور در قبضه قدرت اوست، بنابراین چه بهتر که انسان آب را از سرچشمه بگیرد و هرچه مىخواهد از او بخواهد و سرنوشت خود را در تفکرى شرک آلود در دست دیگرى نبیند. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امیرالمؤمنین علیهالسلام ضمن توصیههایی فرمود «هیچ یک از شما جز به پروردگار خود امید نبندد؛ لَا يَرْجُوَنَّ أَحَدٌ مِنْكُمْ إِلَّا رَبَّهُ.» چرا که مسبب الاسباب خداست و بر اساس توحید افعالى معتقدیم: لا مؤثر فى الوجود الا الله; همه چیز به فرمان او و رشته تمام امور در قبضه قدرت اوست، بنابراین چه بهتر که انسان آب را از سرچشمه بگیرد و هرچه مىخواهد از او بخواهد و سرنوشت خود را در تفکرى شرک آلود در دست دیگرى نبیند.
نهج البلاغه | تکریم یا تخریب؟دوم اینکه به فرض که دیگران هم سرنوشت ساز باشند، خضوع و تواضع در برابر غیر خدا ذلت است و در برابر پروردگار عزت. البته این مسئله منافاتى با استفاده از عالم اسباب و نیروهاى دیگران براى رسیدن به اهداف مادى و معنوى ندارد; مهم آن است که انسان بداند هر سببى که تأثیرى دارد آن هم از ناحیه خداست و اگر لحظهاى چشم الطاف الهى بر جهان اسباب بسته شود همه آنها از کار باز مى مانند. ( پیام امام امیرالمؤمنین علیهالسلام آیت الله مکارم شیرازی)
.
انتهایپیام/