Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@10:24:49 GMT

رسانه ها تأثیرگذارترین عامل در توسعه جامعه هستند

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۲۵۸۸

رسانه ها تأثیرگذارترین عامل در توسعه جامعه هستند

رحیمی با تأکید بر اینکه راهکارهای ریشه ای و بنیادین برای حل مشکلات رسانه ها اجرا شود گفت: رسانه بیشترین تاثیر گذاری را در تحولات مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دارد که این تحول به توسعه در هر یک از ابعاد یاد شده می انجامد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عنایت الله رحیمی» امروز (پنجشنبه 25 بهمن) در دیدار با مدیران مسئول روزنامه های محلی فعال در استان فارس،  ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان عزیز در حادثه تروریستی استان سیستان و بلوچستان این اقدام ددمنشانه را ناشی از عدم پذیرش حضور پر شور مردم در حماسه 22 بهمن و حمایت آنها از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: این اقدامات با حمایت کشورهایی انجام می شود که در دنیا داعیه دار حقوق بشر هستند و تلاش می کنند چهره ایران را ضد حقوق بشر معرفی کنند حال آنکه جمهوری اسلامی همواره هدف اقدامات تروریستی بوده و به مقابله با آن پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار فارس با بیان اینکه بی تردید رسانه ها و مطبوعات می توانند واقعیت این امر را به خوبی تبیین و حقایق را درباره حامیان واقعی تروریسم در جامعه جهانی اطلاع رسانی کنند و همچنین با اشاره به سابقه فعالیت مطبوعاتی خود و آشنایی با موانع و مشکلات موجود در مسیر انتشار رسانه های مکتوب، بر لزوم یافتن و اجرایی کردن راهکارهایی ریشه ای و بنیادین تاکید و خاطرنشان کرد: به کار گرفتن راهکارهای موقت و مسکن های لحظه ای در این زمینه اثر گذار نخواهد بود.

 

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه در دنیای امروز مطبوعات و رسانه ها رکن چهارم دموکراسی و پیش برنده توسعه در هر کشور هستند، عنوان کرد: رسانه بیشترین تاثیر گذاری را در تحولات  مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دارد که این تحول به توسعه در هر یک از ابعاد یاد شده می انجامد.

 

وی در ادمه یاد آور شد: در کشورهایی که حضور سازمان های مردم نهاد و احزاب تقویت نشده بخش های عمده ای از وظایف و رسالت های اجتماعی این تشکل ها نیز بر عهده رسانه ها است که هزینه هایی نیز برای آنها در پی داشته است.

 

استاندار فارس بیان کرد: پیگیری مشکلات جامعه و حل این مشکلات نیازمند مشارکت اجتماعی است و تقویت بستر مشارکت مردم با همکاری رسانه ها در راستای اطلاع رسانی و روشنگری افکار عمومی محقق خواهد شد.

 

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید زمینه مناسبی برای پیگیری و قضاوت و انتقاد عملکرد دولت فراهم کرده است، عنوان کرد: البته دولت نیز انتظار دارد قضاوت ها بر پایه اطلاعات صحیح، موثق و انتقاد منصفانه باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه رخدادهای بزرگ همواره با آماده سازی افکار عمومی محقق می شود و تحولات بنیادین را رقم می زند، گفت: با آماده کردن افکار عمومی خدمت بزرگی به انقلاب، نظام جمهوری اسلامی و مردم ارائه می کنیم.

 

استاندار فارس با بیان اینکه رسانه ها باید جمعیت مخاطب مشخصی برای خود ایجاد کرده باشند، افزود: در صورتی که این اتفاق تا کنون رخ نداده برنامه ریزی برای رسیدن به این هدف در جهت تحقق اهداف و رسالت های رسانه ها اجتناب ناپذیر است و در این صورت با آماده شدن حداقل ها برای ادامه حیات رسانه های مکتوب می توان به سمت ارتقاع این حداقل ها پیش رفت.

 

رحیمی بر لزوم حمایت و تقویت رسانه ها از سوی مدیریت ارشد استان تأکید و اظهار کرد: اقدامات لازم در این زمینه با رویکردهای استانی انجام می شود و آنچه نیازمند پیگیری در سطوح ملی است نیز در دستور کار قرار می گیرد.

 

وی به توزیع آگهی های دستگاه های مختلف توسط وزارت ارشاد اشاره و تاکید کرد: دستگاه ها مکلف به اجرای این ابلاغ هستند و تخطی از آن تخلف محسوب شده و با خاطی برخورد های لازم  انجام خواهد شد.

 

رحیمی ادامه داد: اجرایی شدن این ابلاغ سبب خواهد شد تنها اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسخگوی  توزیع عادلانه این آگهی ها خواهد بود.

 

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین از مدیران  مطبوعات استان خواست در قالب تشکل های صنفی خود به تقویت بنیه های اقتصادی برای ادامه حیات روزنامه های خود کمک کنند.

 

استاندار فارس با بیان اینکه همه دستگاه ها نیازمند بهره گیری از توان رسانه های مکتوب هستند، تاکید کرد: جایگاه مطبوعات به عنوان رسانه ای که اثر گذاری آن طولانی و عمیق تر است در کنار فضای مجازی و اطلاع رسانی های آنی این فضا مورد توجه قرار گیرد.

 

 

پایان پیام/588

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی وزیر ارشاد راهپیمایی فاطمیه ایام فاطمیه اصفهان استاندار فارس استانداری فارس شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۲۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) معرفی شد

امتداد- با حکم مدیرعامل بانک ملی ایران، علی نبوی به عنوان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) منصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دکتر نجارزاده مدیرعامل بانک ملی ایران، با تایید مصوبه هیئت مدیره شرکت، در حکمی علی نبوی را بعنوان مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) منصوب کرد.

شایان ذکر است علی نبوی از آذر ماه سال گذشته بعنوان عضو موظف هیئت مدیره وبانک در این شرکت مشغول کار بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) ، دستیار ویژه وزیر صمت و رئیس ستاد راهبری شرکت‌های غیرحاکمیتی تحت پوشش وزارت صمت، نماینده وزیر صمت در امور مجامع شرکت‌های دولتی، رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد مبارکه، مدیر بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی، مدیر سرمایه‌گذاری داخلی صندوق توسعه ملی، تصدی سمت مدیرعاملی و مدیر کارخانه و سایر سطوح مدیریتی در بنگاه‌های متعدد صنعتی و تولیدی بخشی از سوابق مدیرعامل جدید «وبانک» در حوزه بنگاهداری و اقتصاد پولی و بانکی کشور است.

مدیرعامل جدید شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی دانش آموخته مهندسی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کارشناسی ارشد مدیریت است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی‌حجابی
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی حجابی
  • عصبانی رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیسی با بی حجابی
  • مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) معرفی شد
  • شهردار بندر دیر معرفی شد
  • «متاورس» بازگشته است
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • اولین اتوبوس‌ خودران شیفت شب جهان در سئول (فیلم)
  • « متاورس » بازگشته است؟