Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-03-28@09:41:12 GMT

پوران شریعت رضوی همسر دکتر شریعتی که بود؟ +تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۲۶۷۴

پوران شریعت رضوی همسر دکتر شریعتی که بود؟ +تصاویر

رویداد۲۴  پوران شریعت رضوی پوران در سال ۱۳۱۳ در مشهد به دنیا آمد. او سال ۱۳۳۷ با دکتر علی شریعتی ازدواج کرد. پوران شریعت رضوی ۴ سال پس از ازدواجش (۱۳۴۱) مدرک دکترای ادبیات خود را از دانشگاه سوربن دکترای اخذ کرد.

دکتر شریعت رضوی پس از بازگشت به ایران تا سال ۵۲ دبیر دبیرستان‌های مشهد بود و بعد از آن در تهران راهنمای تعلیماتی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او در سال ۷۷ بنیادی با نام دکتر علی شریعتی راه‌اندازی کرد.

مهدی شریعت رضوی برادر پوران شریعت رضوی یکی از سه دانشجویی بود (به همراه قندچی و بزرگ نیا) که در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در حمله نیرو‌های امنیتی به دانشگاه تهران در جریان سفر نیکسون به تهران به شهادت رسید.

علی اصغر شریعت‌رضوی برادر دیگر پوران شریعت رضوی که به طوفان مشهور بود سال ۱۳۲۰ در جریان درگیری ایران و شوروی در آذربایجان جان باخت.

پوران شریعت رضوی کتابی درباره زندگی دکتر علی شریعتی با نام «طرحی از یک زندگی» نوشت. این کتاب مجموعه‌ای از نامه‌ها و دستخط‌های دکتر شریعتی به همراه زندگینامه او بود.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 همسر دکتر علی شریعتی درگذشت همسر دکتر علی شریعتی مشاهیر ایران مشاهیر ایران و جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۲۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» در موزه سینما اضافه شد

به نقل از موزه سینما، همزمان با هفتم فروردین، زادروز پوران درخشنده کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینمای ایران، سه جایزه شامل جایزه بهترین فیلم از جشنواره فیلم باکو برای «بچه‌های ابدی»، جایزه بانوی طلایی (به عنوان نخستین بانوی کارگردان و فیلمساز ایران) و سردیس و تمبر اختصاصی از جشنواره رمز موفقیت توسط این هنرمند به موزه سینما اهدا شد.

لوح زرین بهترین فیلم از ششمین جشنواره فیلم فجر برای «پرنده کوچک خوشبختی»، دیپلم افتخار بهترین کارگردانی از ششمین جشنواره فیلم فجر برای پرنده کوچک خوشبختی، سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران برای «هیس… دختر‌ها فریاد نمی‌زنند» از سی و یکمین جشنواره فیلم فجر، پروانه زرین بهترین کارگردانی فیلم بلند از بیست و یکمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، هفت تندیس پروانه زرین از جشنواره فیلم کودک و نوجوان برای بچه‌های ابدی، دیپلم افتخار از اولین دوره جشنواره فیلم جیفونی ایتالیا برای «رابطه»، دیپلم افتخار از سومین جشنواره فیلم زنان از آرژانتین برای پرنده کوچک خوشبختی و «زمان از دست رفته»، برنده مشعل طلایی از دومین جشنواره فیلم غیرمتعهد‌ها در کره شمالی برای پرنده کوچک خوشبختی، تندیس ابوریحان در دومین آیین سپاس از تهیه‌کنندگان برتر سینمای ایران، برنده جایزه جشنواره گلوبال هندوستان به پاس تلاش‌های صادقانه در طول سال‌های مداوم کار در حوزه سینما و در ارتباط با مردم از جمله جوایز و افتخارات دیگری است که ایند هنرمند به دست آورده است.

پوران درخشنده ساخت فیلم‌هایی همچون زیر سقف دودی، هیس دختر‌ها فریاد نمی‌زنند، پرنده کوچک خوشبختی، بچه‌های ابدی، خواب‌های دنباله دار، رویای خیس، شمعی در باد، رابطه و ... را در کارنامه هنری خود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • تامین هزینه‌های ساخت پارکینگ در منطقه ۶ تهران
  • جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی با ۱۶۵۰ ظرفیت در تهران
  • برگزاری محفل انس با قرآن در مسجد شریعت آباد مراغه
  • شریعتی: پایگاه رأی قالیباف در انتخابات شرکت نکرد/ اگر شورای نگهبان و رئیسی بیعت کنند، اصول‌گرایان هم در انتخابات بعدی رای نمی دهند
  • سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» در موزه سینما اضافه شد
  • سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» اضافه شد
  • واکنش تند پدر پیوند کبد به بازنشستگی اجباری دکتر ملک زاده؛ قدر زر زرگر شناسد
  • نامه پدر پیوند کبد ایران بعد از بازنشستگی اجباری دکتر ملک زاده
  • بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان فارابی تهران
  • تمام راه‌های اصلی شهرستان سردشت و میرآباد با وجود بارش برف باز است