Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر راه و شهرسازی گفت:از سه هفته پیش مشکلات اولیه پروژه قطار سریع السیر تهران – قم – اصفهان برطرف شده و مذاکراتی با فاینانسور و سرمایه‌گذار انجام شده تا هرچه زودتر گره مشکلات آن باز شود و این طرح با سرعت بیشتری به بهره برداری برسد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، محمد اسلامی گفت: یکی از اولویت‌های مهمی که در وزارت راه و شهرسازی دنبال شده و مورد تاکید دولت محترم و شخص آقای رییس جمهور قرار دارد، بحث ایمن‌سازی راه‌ها و رفع نقاط پرحادثه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این پل که به بهره‌برداری رسید یکی از آن نقاطی است که حوادث تلخ را تجربه کرده است و حالا به لطف خدا و تلاش همکاران به بهره‌برداری رسیده تا مردم در این مسیر از ایمنی خوب و با کیفیت بهره‌مند باشند.

اسلامی در ادامه با تاکید بر توسعه حمل و نقل ریلی همسو با حمل و نقل جاده‌ای گفت: در کنار بحث ایمن‌سازی در جاده‌ها و توسعه حمل و نقل زمینی بحث توسعه شبکه حمل و نقل ریلی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. در این خصوص بحث قطار‌های حومه‌ای از تهران به قم را داریم و دنبال آن هستیم تا با افزایش ظرفیت، تعداد قطار‌هایی که به جابه جایی مسافران مبادرت می‌کنند نیز بیشتر شود.

وی ادامه داد: این موضوع مستلزم این است که مزیت‌هایی را برای شرکت حمل و نقل ریلی ایجاد کنیم تا با جاذبه‌های بیشتر بهتر بتوانیم از آن‌ها سرویس و خدمات بگیریم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در کنار بحث قطار‌های حومه‌ای، از پروژه مهم قطار سریع‌السیر برقی تهران – قم – اصفهان هم بازدیدی داشتیم. این پروژه فاینانس خارجی دارد و در سال گذشته به واسطه برخی مشکلات دچار رکود شده بود.

وی تصریح کرد: با این حال از سه هفته گذشته مشکلات اولیه این پروژه برطرف شده و مذاکراتی را با فاینانسور و سرمایه‌گذار داشته‌ایم تا هرچه زودتر گره مشکلات آن باز شده و این طرح با سرعت بیشتری حرکت کرده تا به بهره برداری برسد.

اسلامی درخصوص میزان پیشرفت پروژه قطار سریع السیر تهران – قم – اصفهان و زمان بهره برداری آن گفت: این پروژه حداقل ۳.۵ سال دیگر به کار پیوسته نیاز دارد تا بتوان آن را به سرانجام برسانیم. موضوع مهمی که در این پروژه وجود دارد تکمیل زیرساخت و اتصال شبکه برق است تا بتوان ناوگان ویژه‌ای که منحصر به همین مسیر است را از طریق سرمایه گذار در اختیار گرفته و سرویس برقرار شود.

وی ادامه داد: زمان ۳.۵ سال تنها برای تکمیل زیرساخت و ایجاد ایستگاه‌های این مسیر است و پروسه تهیه ناوگان ویژه این خط هم خودش زمان بر است. با این حال امیدواریم در همین زمان بندی این پروژه را اجرا و مقدمات بهره برداری آن فراهم شود.

اسلامی در پایان گفت: در بودجه ۹۸ برای این پروژه سهم دولت ۱۵ درصد و سهم فاینانسور ۸۵ درصد خواهد بود. سهم دولت که معادل ۱۵ هزار میلیارد تومان است و در بودجه پیش بینی شده برای ایجاد زیرساخت، تملک و آزادسازی مسیر و دربرگیرنده همان ۱۵ درصد است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی محمد اسلامی آزاد سازی مسیر ایمن سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۲۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان

محمود دشت بزرگ در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ۴ پروژه حیاتی در بخش پست آماده بهره‌برداری است، افزود: احداث پست ۲۳۰/۶۳/۲۰ کیلوولت غرب رشت، توسعه بخش فوق توزیع پست رشت شمالی، استقرار پست سیار ۶۳/۲۰ کیلوولت سنگر و استقرار پست سیار ۶۳/۲۰ کیلوولت خشکبیجار از جمله پروژه‌های بخش پست بود که عملیات اجرایی آن با تلاش جهادی و فعالیت‌های شبانه روزی کارکنان شرکت برق منطقه‌ای گیلان به پایان رسید.

دشت بزرگ با بیان اینکه ۶ پروژه حیاتی نیز در بخش خط آماده بهره برداری است، افزود: احداث فیبر نوری خطوط ۲۳۰ کیلوولت رشت شمالی – غرب رشت – سیادتی، احداث ورود و خروج خط ۲۳۰ کیلوولت رشت شمالی-پونل -سیادتی در غرب رشت، احداث ورود و خروج خط ۶۳ کیلوولت نفوت-طالقانی-سیادتی در غرب رشت، جایگزینی هادی پرظرفیت هوایی ۶۳ کیلوولت خط رشت شمالی-پوشش-مقدم، احداث خط ۶۳ کیلوولت ورودی پست سنگر و احداث خط ۶۳ کیلوولت ورودی پست خشکبیجار نیز از پروژه‌های آماده بهره‌برداری بخش خط شرکت برق منطقه‌ای گیلان است.

وی با تاکید بر این نکته که هر فعالیت و اقدامی شدنی و ممکن است، افزود: این پروژه‌های آماده بهره‌برداری که نقش بسیار مهم و حساسی در عبور موفق از اوج بار سال جاری دارند، فقط با برنامه‌ریزی، کار جهادی، پیگیری‌های مستمر و توکل بر خدا به نتیجه رسید.

دشت بزرگ تصریح کرد: اتمام به موقع این تعداد از پروژه در مدت زمان کوتاه و در تنگنای شدید مالی، نشانگر عزم راسخ کارکنان شرکت برق منطقه‌ای گیلان است که با صرف فعل خواستن، توانستند آنها را به اتمام برسانند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان در پایان با اشاره به اینکه سنگ بزرگ علامت نزدن نیست، گفت: کارکنان شرکت برق منطقه‌ای گیلان از جان مایه گذاشتند و با آمادگی کامل و پای کار بودن، خط بطلان بر ضرب‌المثل سنگ بزرگ، علامت نزدن است کشیدند و خدا را شاکرم که در این بازه زمانی کم و در این شرایط بد اقتصادی توانستیم این پروژه‌ها را قبل از اوج بار سال جاری به اتمام برسانیم و تقدیم مردم شریف و فهیم استان گیلان کنیم.

کد خبر 6087212

دیگر خبرها

  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان
  • بهره برداری از ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید ۱۴۰۴
  • اتصال ریلی چین و ویتنام از طریق دو خط سریع السیر تا سال ۲۰۳۰