Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@01:41:10 GMT

پاکستانی ها در اعتراض به سفر بن سلمان تظاهرات کردند

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۲۷۷۴

پاکستانی ها در اعتراض به سفر بن سلمان تظاهرات کردند

اسلام آباد - ایرنا - پاکستانی ها امروز پس از اقامه نماز جمعه بار دیگر در اعتراض به سفر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی که قرار است فردا (شنبه) وارد اسلام آباد شود، تظاهرات و سیاست های آل سعود علیه ملت های مظلوم منطقه را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های پاکستان، نمازگزاران پاکستانی امروز در شهر راولپندی و پس از اقامه نماز جمعه در محکومیت حملات رژیم سعودی علیه ملت های مظلوم در منطقه از جمله تشدید تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمنی ها، تجمع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این تجمع اعتراض آمیز با حضور برخی فعالان سیاسی احزاب و گروه های مختلف پاکستانی و برخی از شخصیت های مذهبی و اجتماعی این کشور برگزار شد.
معترضان با محکومیت همدستی برخی از سران عرب از جمله حاکمان سعودی برای تجاوز به سوریه و یمن از جمله سازش با رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، شعارهایی علیه حاکمان آل سعود، آمریکا و رژیم صهیونیستی سر دادند.
آنان دخالت های کشورهای عربی در امور داخلی پاکستان را باعث ایجاد مشکلات برای کشورهای منطقه بویژه مسلمانان جهان دانسته و تاکید کردند: عربستان و برخی از دولت های عربی تلاش دارند تا بمنظور دستیابی به اهداف تهاجمی خود به نحوی پاکستان را وارد بحران های منطقه از جمله جنگ یمن کرده و از این روند سود ببرند.
یکشنبه هفته گذشته نیز تجمعی در اعتراض به سفر آتی بن سلمان به پاکستان در مقابل باشگاه خبرنگاران اسلام آباد برگزار شد و همچنین جمعی از اندیشمندان پاکستانی نیز طی سخنرانی در سمیناری با عنوان حمایت از مظلومین جهان اعلام کردند: قاتلان ملت یمن هرگز نمی توانند دوست مردم پاکستان باشند.
در آستانه سفر ولیعهد سعودی، اسلام آباد و مناطق اطراف آن کاملا در پوشش تدابیر شدید امنیتی قرار گرفته و بنا به گفته پلیس، نزدیک به یک هزار محل ایست و بازرسی برای رصد خودروها و شهروندان در دو شهر اسلام آباد و راولپندی ایجاد شده است.
عمران خان نخست وزیر پاکستان قرار است شخصا برای استقبال از ولیعهد سعودی، به فرودگاه نظامی نورخان، محل فرود هواپیمای ولیعهد سعودی برود.
بن سلمان فردا شنبه برای انجام سفر دو روزه رسمی وارد پاکستان می شود و روز بعد اسلام آباد را به مقصد کوالالامپور پایتخت مالزی ترک می کند.
آساق*274** 1723

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تظاھرات پاكستان ھا ضدسعودي سفر بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۲۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور هفته آینده عازم پاکستان می‌شود

رییس‌جمهور کشورمان سوم اردیبهشت ماه با هدف تقویت مناسبات دوجانبه به پاکستان سفر خواهد کرد.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه پاکستان در خصوص سفر آتی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی به این کشور، گفت: اسلام آباد به زودی میزبان رئیس جمهور ایران خواهد بود.

وی تصریح کرد: اسلام آباد میزبان رئیس جمهور ایران خواهد بود و ما برای میزبانی و پذیرایی از هیأت ایرانی مطابق با فرهنگ و سنت مهمان نوازی خود آماده هستیم.

اسحاق دار در پاسخ به سوالی پیرامون تحولات خاورمیانه به ویژه حملات تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی، گفت: پاکستان بابت پیامدهای حمله اسرائیل به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق هشدار داده بود، از این رو بی توجهی جامعه جهانی به این اقدام باعث شد ایران دست به پاسخ نظامی علیه اسرائیل بزند.

وزیر خارجه پاکستان با بیان اینکه گسترش تنش‌ها و شروع جنگ جدید در منطقه به نفع هیچ‌کس نیست از جامعه جهانی و تمام ذی‌نفعان خواست برای تنش زدایی و کنترل اوضاع در خاورمیانه تلاش کنند.

گفتنی است، حجت السلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان قرار است ۳ اردیبهشت ماه در یک سفر رسمی با هدف تقویت مناسبات دوجانبه عازم پاکستان شود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • تظاهرات حمایتی از عملیات موشکی علیه اسرائیل
  • رئیسی هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • آمادگی پاکستان برای میزبانی رئیس جمهور ایران
  • رییس‌جمهور هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • انتقاد طالبان از عدم همکاری اسلام آباد
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • نامهربانی پاکستان در حق ایران
  • علامه صادق جعفری: ویرانی قبرستان بقیع، ضربه ای بر قلب امت اسلامی بود
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه