Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@12:57:02 GMT

تمسک به قرآن سبب اوج انسان می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۲۷۹۶

تمسک به قرآن سبب اوج انسان می شود

حجت الاسلام امیدی گفت: اگر کسی به آنچه که در قرآن است عمل کند به رحمت واسعه خداوند دست می یابد و تمسک به قرآن باعث می شود که انسان به اوج معنی عبودیت و بندگی برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حجت الاسلام حسین امیدی» امروز (جمعه 26 بهمن) در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآنی «مدهامتان» مرحله استانی که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی بچه مسجدی ها برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد فارس افزود: قرآن 2 نزول دارد که نزول دفعه‌ی در شب قدر انجام شد و نزول تدریجی در طول 23 سال است.

 

وی با بیان اینکه قاری قرآن که قرآن را تلاوت می کند آیات الهی به قلب او می نشیند، عنوان کرد: اگر کسی به آنچه که در قرآن است عمل کند به رحمت واسعه خداوند دست می یابد و تمسک به قرآن باعث می شود که انسان به اوج معنی عبودیت و بندگی برسد.

 

امیدی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات «مدهامتان» 536 نفر در شته های مختلف با هم به رقابت می پردازند، خاطرنشان کرد: این مسابقات در دو رده سنی هفت تا 16 و همچنین 16 تا 30 برگزار شده که رشته امتحانی رده سنی هفت تا 16 سال شامل اذان، قرائت تقلیدی، نقاشی آیات، صحیح خوانی اذکار و حفظ جزء 30 است که در بخش خواهران داوطلبان در همین رشته ها به جز اذان با هم رقابت می کنند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد فارس تأکید کرد: امروز جامعه ایران اسامی که در گام دوم انقلاب قرار دارد به تمسک بیش از پیش قرآنی نیازمند است.

 

پایان پیام/588

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی وزیر ارشاد انقلاب اسلامی راهپیمایی فاطمیه ایام فاطمیه اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس مسابقه مدهامتان مدهامتان کانون های مساجد فارس شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۲۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالان قرآنی عمل به قرآن را ترویج کنند

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: نخبگان قرآنی باید معلم و مروج عمل به قرآن در جامعه باشند و قرآن از سطح نخبگانی به سطح عمومی جامعه کشیده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت الله محمدباقر لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، در سومین محفل نسیم انس با قرآن کریم با حضور جمعی از قاریان و فعالین قرآنی استان شامگاه ضمن گرامیداشت دو بهار قرآن و طبیعت، اظهار داشت: در سال جهش تولید با مشارکت مردم امیدواریم شاهد عملیاتی شدن این شعار باشیم.

وی با بیان اینکه اجتماع بزرگ قرآنی امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی تهران فضای کشور را قرآنی و توجهات را به قرآن بیشتر جلب کرده است افزود: نخبگان قرآنی باید معلم و مروج ده‌ها و صدها نیروی قرآنی باشند و قرآن از سطح نخبگانی به سطح عمومی جامعه کشانده شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین گفت: اینکه تعدادی از جمعیت بیش از 3 میلیونی دیار مازندران قرآنی باشند اما بدنه اجتماع تماسی با قرآن نداشته باشند کافی نیست.

وی ادامه داد: باید عامه مردم با قرآن در تماس باشند و قرآن بخوانند.

عضو خبرگان رهبری مازندران همچنین تصریح کرد: هر فرد مازندرانی باید در روز دو صفحه قرآن بخواند و این به‌عنوان یک راه و روش زندگی نهادینه شود و نهادهایی که به هر شکلی دست اندرکار قرآن هستند به این ترویج قرآن در زندگی توجه کنند.

خطیب نماز جمعه ساری با بیان اینکه فهم و تدبر و عمل به قرآن اهمیت دارد گفت: قرآن لازم است در متن زندگی ما پیاده شود.

وی همچنین اظهار کرد: مقام معظم رهبری چند روز پیش اشاره فرمودند هر مسجدی باید یک محفل قرآنی باشد و امیدواریم  مسئولین امر به همراه متولیان مساجد این راهبرد را عملیاتی کنند.

آیت الله محمدی لائینی گفت: عشق، ایمان، علاقه و اعتقاد مردم ما به قرآن بسیار زیاد است اما تماس و ارتباط با قرآن نیاز به تشویق، ترغیب و تقویت دارد که  رسانه‌ها به‌خصوص رسانه ملی باید در این زمینه سعی و تلاش خودش را داشته باشد  تا قرآن در بطن زندگی مردم ترویج شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین بیان کرد: رفتار و عمل یک نخبه، مربی، قاری و حافظ قرآنی سبب نشر معارف قرآن می‌شود و توصیه و سفارش ما این است فعالان قرآنی مازندران  باید در رفتار و عمل طبق سفارش قرآن عمل کرده و از اهل بیت (ع) در همه زمینه‌ها الگو بگیرند تا الهام بخش جامعه باشند.

آیت الله لائینی بیان کرد: باید در کنار قرآن مکتوب با امام زمان (عج) این قرآن ناطق هر روز و هر شب ارتباط داشته باشیم‌.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درهر ماه رمضان شبی است که در آن امور سال آینده تقدیر می‌ شود/ رازهای پنهان شب‌قدر
  • دلیل این همه فضیلت برای شب قدر چیست؟
  • فعالان قرآنی عمل به قرآن را ترویج کنند
  • نکات مثبت و ویژگی متمایز نمایشگاه قرآن امسال/ تنها راه خلاصی و نجات امت اسلام در تمسک به قرآن است
  • شب زنده داری با تلویزیون در شب نزول قرآن
  • پیامبر (ص) الگوی انسان قرآنی است + فیلم
  • هنر‌های قرآنی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم
  • محفل انس با قرآن کریم با شرکت فعالانی از جامعه قرآنی استان اردبیل
  • قرآن جامع‌ترین منبع پاسخگویی به نیاز بشریت است
  • کودکان در بستر رشد بیش از هر چیز به قرآن نیاز دارند