Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در خطبه نخست نماز با بیان این که تقوا برای یک ملت و جامعه مومن و انقلابی دارای جلوه‌های گوناگونی است افزود: وقتی یک ملت بزرگ به لطف خداوند از نعمتی عظیم بهره مند می‌شود، تقوا و ایمان آن‌ها حکم می‌کند که شکری بزرگ به ساحت ربوبی تقدیم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: از ملتی که از چنگال فرعونیان نجات می‌یابد، از حاکمیت ستمگران آزاد می‌شود و از ملتی که طعم آزادی و استقلال را می‌چشد و نیز از ملتی که در پرتو استقرار ولایت الهی به بسیاری از آرزو‌های خود می‌رسد و در مسیر فتح قله‌های بزرگ قرار می‌گیرد به مناسبت تقوای جمعی، انتظار یک شکر بزرگ جمعی می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری افزود:در قرآن کریم آمده است که اگر اهالی شهر‌ها و ملت‌ها تقوا پیشه کنند، ایمان بیاورند و ایمانشان را در صحنه زندگی متجلی کنند، ما برکات خود را از آسمان و زمین بر آن‌ها نازل می‌کنیم.

وی نزول این برکات را حاصل ایمان و تقوا خواند و افزود: اهل یک سرزمین وقتی در معرض بزرگترین نعمت الهی قرار می‌گیرند به بزرگ‌ترین وظیفه تقوایی دعوت می‌شوند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سوره مبارکه ابراهیم (ع) در خصوص رهایی یک ملت از چنگال فرعونیان تبهکار گفت: در این سوره سخن از رهایی یک ملت از بند ظلمات به سوی نور است و با حضور، ولی خدا و پیامبر خدا این اتفاق بزرگ می‌افتد.

وی افزود: این سوره بیان می‌دارد که مردم از ظلمات طاغوت به نور ولایت الهی خارج می‌شوند و یک نجات بزرگ اتفاق می‌افتد و چنین روزی روز طلوع قدرت خدا و روز استقرار ولایت الهی و روز رهایی و آزادی یک ملت است و چنین روزی روز خداست و یوم الله روز تجلی اراده و امر پروردگار متعال است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری گفت: اگر جامعه‌ای یوم الله را یعنی بزرگترین نعمت خداوند راکه عبارت از آزادی از چنگال فرعونیان و طاغوتیان و قرار گرفتن در سایه ولایت الهی است درک کرد، باید تقوای الهی را که متجلی در شکر است رعایت کند.

وی اضافه کرد: خداوند به بندگان برای انجام مراسم بندگی در قالب شکر به حضرت حق و سپاس از نعمت رهایی و آزادی و نیز ولایت الهی فراخوان می‌دهد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: اگر از این نعمت عظمی سپاسگزاری شود، خداوند متعال جامعه را توسعه می‌دهد و ظرفیت‌های شما را وسیع می‌کند و نیز استعداد‌های انسانی ملت و استعداد‌های معنوی را به جوش می‌آورد و این زمانی است که چنین ملتی شکر به جا بیاورد چه شکر زبانی، چه قلبی و چه شکر عملی.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری افزود: شکر عملی یعنی به میدان آمدن و پاسداشت جمعی این نعمت عظمیم.

وی گفت: امروز ما بعد از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی، ​ملتی هستیم که آن نعمت بزرگ شامل حال ما شد و باید خداوند متعال را سپاسگزاری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری افزود: ملت عزیز ما حق تقوا را در شکر نعمت ولایت الهی به جا آورد.

وی با بیان اینکه ملت ایران یک ملت قدرشناس و شاکر است گفت: با افتخار می‌گویم ملت عزیز ما یک ملت شکور است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری افزود: برای کسی که به یوم الله یعنی به آزادی و ولایت الهی رسید برای چنین ملتی دو جلوه اصلی تقواست که به منزله دو بال باید با آن به سوی قله‌های شرف و کرامت پرواز کند که یکی صبر و دیگری شکر است.

وی با بیان اینکه صبر و شکر دو رکن اصلی شکل گیری یک امت برگزیده و مفتخر به ولایت الهی است گفت: صبر، ملت انقلاب کرده و به ولایت الهی رسیده را در برابر آفت ها، بحران‌ها و چالش‌ها حفظ می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: شکر نیز ظرفیت‌های یک ملت را شکوفا می‌کند و آن‌ها را در مسیر تعالی و پیشرفت قرار می‌دهد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال یک طوفان خشم و سیلی به یاد ماندنی بر چهره سیاه شیاطین و دشمنان ملت ایران بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری افزود:۲۲ بهمن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در میان همایش‌های شاکرانه ملت ایران جلوه بدیعی داشت.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: در این چهلمین سال در میان نبرد سنگین رسانه‌ای و در معرض انواع توطئه‌ها و چالش‌ها و نیز در شرایط دشوار دشمنی‌ها و تحریم‌ ها و همچنین شرایط سخت اقتصادی و در شرایط خاص آب و هوایی ملت ما یک حماسه فاطمی را آفرید.

وی با بیان این که امسال ۲۲ بهمن بی نظیری را شاهد بودیم گفت: این را همه اعتراف کردند و شمارندگان جمعیت‌های ما در داخل و خارج بر کیفیت و کمیت این حضور سرافرازانه اذعان داشتند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در این مراسم همه ملت از همه اقوام، اصناف، سلیقه‌ها و نسل‌ها آمدند افزود: ملت ایران به هر شکل ممکن و با شوق و طراوت و امید آمده بودند و بویژه حضور نسل جوان شگفتی ساز بود.

وی ۲۲ بهمن امسال را یک سجده شکر ملی به ساحت مقدس ربوبی از سوی ملت آگاه، صبور، خوش فکر و با وفا خواند و افزود: همچنین عرض ادبی به ساحت قدس، ولی الله اعظم (عج) بعنوان کارگردان اصلی صحنه انقلاب ما و صاحب اصلی این کشور بود.

خطیب جمعه تهران راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را یک خداقوت عاشقانه به رهبر حکیم و عالیقدر انقلاب دانست و گفت: این راهپیمایی همچنین یک دست مریزاد هوشیارانه به خادمان صادق ملت؛ بوسه عارفانه بر پیشانی شهدا و خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و همچنین یک لبخند مهر به مستضعفان عالم بود.

وی تصریح کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال یک تحقیر تاریخی برای دشمنان و نیز یک هشدار جانانه برای خائنان، کم گذاران، نفوذی‌ها و ناراضی تراش‌ها بود.

خطیب جمعه تهران راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را حماسه‌ای بزرگ توصیف کرد و افزود: امیدواریم خداوند ملت عزیز ما را به خاطر این صبوری و شکر و به علت این وفا و صفا در زمره یاران امام عصر قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در ادامه با اشاره به شهادت تعدادی از سپاهیان در حمله تروریستی خاش گفت: خداوند تعالی شهدای عزیزی را که سبزپوشان امنیت آفرین ملت و پاسداران رشید، شجاع و دلاوری که تامین کنندگان امنیت کشور امام عصر هستند و در ماجرای زاهدان به شهادت رسیدند، در عالی‌ترین درجات قرار دهد و با سالار شهیدان محشور کند.

وی افزود: امیدواریم خداوند جنایتکاران را رسوا و آن‌ها را به قهر و انتقام الهی مبتلا کند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: راهپیمایی ۲۲ بهمن تحریم ها سجده شکر ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۲۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابهام در عملکرد نوسازی سینما آزادی

در حالی که مسئولان حوزه هنری اقدام به افتتاح ۵ سالن تازه سینما آزادی کردند اما همچنان این سینما‌ها کار خود را آغاز نکردند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ سال گذشته مسئولان حوزه هنری اعلام کردند که قصد نوسازی سینماآزادی را دارند و قرار است 5 سالن به این سینما اضافه شود. به همین منظور سینما آزاده به صورت کلی از چرخه اکران جشنواره فیلم فجر کنار رفت و نتوانست از امکان فروش این ایام بهره‌مند شود.

در ادامه محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی سوره، هادی اسماعیلی مدیرعامل موسسه بهمن سبز و محمدمهدی روحی عضو هیئت مدیره بهمن سبز از پروژه نوسازی پردیس سینمایی آزادی تهران بازدید کردند. در این بازدید که با حضور مدیران ارشد و معاونان موسسه بهمن سبز برگزار شده‌بود، مدیران حوزه هنری با ابراز رضایت از روند پیشرفت پروژه بر لزوم راه‌اندازی سالن‌های سینمایی جدید این مجموعه تا پایان سال تاکید کردند.

پروژه توسعه و تبدیل پردیس سینما آزادی به مجموعه فرهنگی چند منظوره که شامل ساخت سالن‌های سینمایی جدید، سالن سینمایی کودک، شهربازی کودکان و فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی است به همت موسسه بهمن سبز در سال گذشته آغاز شد. لازم به ذکر است که این پروژه بدون برگزاری مناقصه به یک پیمانکار سپرده شد و هزینه‌های مالی آن مشخص نیست!

با تمام این تفاسیر افتتاحیه مفصلی برای این 5 سالن در تاریخ 20 اسفند برگزار شد و مسئولان امر اعلام کردند که این سینما برای اکران نوروزی آماده می‌شود. حالا بیش از یک ماه است که از زمان افتتاح این پروژه گذشته و این سینماها به چرخه اکران اضافه نشدند.

هیئت هنری سوری در بازدید از سینما آزادی: جمهوری اسلامی خوانش از اسلام را با زبان هنر نشان می‌دهد

 

بنابر این لازم است مسئولان درباره هزینه نوسازی، امکان از دست رفته اکران نوروزی و دلایل عدم اضافه شدن این 5 سالن به چرخه اکران توضیح دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهمن هاشمی تهیه‌کننده تئاتر شد
  • ابهام در عملکرد نوسازی سینما آزادی
  • اعمال انسان بدون پذیرش عملی ولایت هیچ ارزشی ندارد
  • دشمنان بدانند ما از فلسطین آرمان بزرگ اسلام دست نخواهیم کشید
  • جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود
  • اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه‌های نظامی در سایه وجود ولایت فقیه است
  • نمایش ۴ اثر در ششمین پاتوق فیلم کوتاه
  • فرمانده سپاه تهران: پیروزی بزرگ نزدیک است / دوکوهه درگاه ورود به عرش الهی است
  • اجتماع بزرگ میثاق با شهیدان و بیعت با ولایت ۲ برگزار شد
  • برگزاری راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه علیه اسراییل در کرج