Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-16@16:30:08 GMT

جنگ تجاری آمریکا و چین به نفع روسیه است

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۳۰۷۰

جنگ تجاری آمریکا و چین به نفع روسیه است

وخامت در روابط چین با واشنگتن، تاثیر مثبت و جدی بر همکاری روسیه و چین داشته است. چین بازارش را برای تولیدکنندگان روسی باز کرده است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از رویترز، طبق انجمن توسعه خارجی چین، جنگ تجاری آمریکا و چین و تحریم‌های آمریکا علیه روسیه فرصتی است برای شرکت‌های روسی.
ژن بی، دبیرکل انجمن توسعه خارجی چین در حاشیه مجمع سرمایه گذاری روسیه در سوچی گفت: «سال گذشته سالی مهم برای روسیه و چین بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی رغم چالش‌های ژئوپلیتیکی، اقتصاد هر دو کشور به رشد خود ادامه داد».
این مقام چینی گفت که وخامت اخیر در روابط چین با واشنگتن، تاثیر مثبت و جدی بر همکاری روسیه و چین داشته است. وی تأکید کرد که تجارت بین دو طرف در سال گذشته ۱۰۰ میلیارد دلار بود. این روند تجارت رو به افزایش بیشتر در بخش کشاورزی قابل توجه بود.
وی گفت: «مثلا صادرات دانه‌های سویا از روسیه به چین در ۲۰۱۸ یک و نیم برابر شد و به ۸۰۰ هزار تن رسید. این رشد به خاطر جنگ تجاری آمریکا و چین و سقوط سریع واردات سویا از آمریکا ایجاد شد».
طبق گفته این مقام دولتی، چین یک بازار بزرگ برای تولیدات کشاورزی روسیه مثل ذرت، گوشت، عسل، غلات و سایر کالاهاست.
«در چین ما می‌گوییم وقتی خدا در‌ها را میبندد یک پنجره را باز می‌کند». او گفت که چین بازارش را برای تولیدکنندگان روسی باز کرده است.
«جنگ تجاری برای چین و آمریکا بسیار بد است، ولی فرصت‌های جدیدی برای طرف‌های سوم فراهم می‌کند و آن‌ها باید از این فرصت‌ها استفاده کنند».
این اقتصاددان همچنین گفت که اکثر نهاد‌های چینی نگرانند تحریم‌های آمریکا علیه روسیه باعث مشکلاتی برای معاملات دو طرفه با شرکای روسی با دلار شود، ولی منع تجارت با دلار امکان افزایش مبادلات با ارز‌های ملی دیگر را افزایش میدهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جنگ روسیه چین تجارت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۳۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا واردات فلزات از روسیه را ممنوع کرد

گزارش‌ها حاکی است که آمریکا واردات آلومینیوم، مس و نیکل از مبدأ روسیه را ممنوع کرده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، راشاتودی در گزارشی نوشت: واشنگتن واردات آلومینیوم، مس و نیکل از مبدأ روسیه را ممنوع کرده و به منظور سرکوب تجارت این فلزات در بورس‌های جهانی با انگلیس هماهنگ کرده است.

بر اساس این گزارش، تصمیم آمریکا بر فلزات تولید شده در روسیه پس از 13 آوریل 2024 تأثیر می‌گذارد. این در حالی است که بورس‌های برتر کالا در جهان مانند بورس فلزات لندن (LME) و بورس کالای شیکاگو (CME) تصمیم دارند تجارت این فلزات را ممنوع کنند.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که ممنوعیت‌های جدید به هدف قرار دادن درآمدهایی ادامه می‌دهد که روسیه‌می تواند برای تأمین بودجه عملیات نظامی خود در اوکراین به دست آورد.

کاهش شدید سهم دلار از بازار ارز خارجی روسیههمکاری روسیه و ترکیه برای دور زدن تحریم‌های غرب

وی افزود: هدف ایالات متحده کاهش درآمد روسیه و در عین حال محافظت از شرکا و متحدان خود در برابر تاثیرات ناخواسته است.

به گفته آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده، این "گام غیرموجه و سیاسی" ناگزیر نتیجه معکوس خواهد داشت.

آنتونوف با اشاره به اینکه ایالات متحده واردات فلزات روسیه را به حداقل رسانده است، تأکید کرد که تصمیم واشنگتن "احتمالاً مبتنی بر این فرضیه است که قیمت کالاها در خود ایالات متحده افزایش نمی یابد."

وی افزود، با این حال، با این اقدام "غیرقانونی"، دولت آمریکا در واقع "با درگیر کردن کشورهای اقماری خود در تحریم، موجب عدم تعادل در بازارهای جهانی می‌شود."

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز روز سه شنبه در سفر به چین گفت: روسیه گام های بیشتری برای دور زدن تحریم های غرب و تنوع بخشیدن به تجارت خارجی خود برخواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر خوب برای دنیله ده روسی؛ سردار آزمون به تمرینات رم برگشت
  • گفت‌وگوی خدمه روسی کشتی توقیف شده اسرائیلی با خانواده‌اش
  • گفت‌وگوی خدمه روسی شناور توقیف شده اسرائیلی با خانواده‌اش
  • خط قرمز ایران روی رویای خاورمیانه جدید و کریدور IMEC
  • ریابکوف: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت
  • ردپای آمریکا در رسوایی خون آلوده انگلیس؛ طمع تجاری لندن مرگ بیش از هزار نفر را رقم زد
  • مقام روسی: کوری انتخابی غرب عامل تشدید تنش است
  • آمریکا واردات فلزات از روسیه را ممنوع کرد
  • روسیه: وقتی آمریکا قاسم سلیمانی را هدف قرار داد گفتیم امنیت منطقه به خطر می‌افتد
  • نشست مشترک سرکنسول روسیه در اصفهان با استاندار یزد