Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

 

 

 به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر محمدجواد فدائی در شورای مشترک اداری و فرهنگ عمومی استان کرمان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی با اشاره به اینکه فرهنگ مقوله ای بسیار مهم و زیربنای توسعه پایدار است، افزود: تحقیقات جامع انجام شده، نشان می دهد در بسیاری از کشورها، به ویژه در جوامع فقیر، آفات فرهنگی مهمترین عامل توسعه نیافتگی و تخریب محیط زیست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در سخنرانی خود در سال 93 در مشهد فرموده اند: "فرهنگ از اقتصاد مهم تر است، چرا؟ چون به معنای هوایی است که ما تنفس می کنیم."

استاندار کرمان با اشاره به اینکه برای رسیدن به توسعه باید به مسائل فرهنگی توجه ویژه ای شود، اظهارداشت: استان کرمان ظرفیت ها و مشاهیر فرهنگی و هنری بسیار زیادی دارد اما مقداری در زیرساخت های فرهنگی مشکل داریم و حمایت های مالی به اندازه کافی نیست.

فدائی با بیان این مطلب که استان کرمان نسبت به برخی شاخص های فرهنگی از متوسط کشور پائین تر است، گفت: سرانه شاخص فضاهای فرهنگی کرمان نصف سرانه کشور است و باید این کمبودها را جبران کنیم.

وی افزود: در جلسه با مسئولان مالی و عمرانی درباره پروژه های عمرانی از جمله تالار مرکزی کرمان پیگیری  و مقرر شد  این تالار تا تابستان 98 به پایان برسد و پرداخت های آن تا پایان سال 99 انجام شود.

استاندار کرمان گفت: مرمت آثار و نقاشی های موجود در موزه هنرهای معاصر نیز مقرر شد با صرف یک میلیارد تومان از منابع استان و کمک های فنی و اجرائی معاونت مربوطه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود.

دکتر فدائی به آغاز خانه های تاریخی و هنری نیز اشاره و عنوان کرد: در رابطه با برگزاری جشنواره ها نیز موسیقی نواحی سال آینده در کرمان برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی کرمان در تالار وحدت تهران، اظهارداشت: اپرای عروسکی منظومه خواجو نیز در استان کرمان اجرا می شود.

استاندار کرمان با تاکید بر این مطلب که در مجموع استان کرمان به پایلوت گردشگری هنری تبدیل می شود، تصریح کرد: تصمیمات خوبی برای برگزاری کنگره سرداران شهید استان کرمان گرفته شده است.

وی  با بیان اینکه یکی از کارهای انجام شده، عملیاتی شدن شورای فرهنگ عمومی نیز انجام شده است، تاکید کرد: امیدواریم با این کار شاهد تحولات بسیار خوبی در حوزه فرهنگی وهنری باشیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: توسعه پایدار جامعه قانون محیط زیست موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۳۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت و تشویق فرهنگ اهدای عضو را جدی بگیریم

استاندار کرمانشاه گفت: در سال گذشته در خصوص آمار پیوند کلیه در استان روند خوبی طی شده که این نشان دهنده روحیه ایثارگری و بخشندگی در مردم کرمانشاه است و باید آن را تقویت کنیم و جدی بگیریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی امروز _چهارشنبه هشتم فروردین _ در بازدید از مرکز همودیالیز نوبهار در مرکز استان اظهار داشت: این مرکز نیاز به برخی از پشتیبانی‌ها دارد که حتماً انجام خواهد شد.

وی افزود: تقویت و تشویق فرهنگ اهدای عضو بسیار مهم است و در این راستا باید این فرهنگ را میان خانواده‌هایی که عزیزان آن‌ها دچار حادثه و مرگ مغزی شده‌اند، ترویج کنیم تا همه این نگاه انسانی و اسلامی را پاس بدارند زیرا اهدای عضو، اهدای زندگی است.

وی ادامه داد: بیماران خاص از جمله بیماران دیالیزی نیاز به برخی حمایت و پشتیبانی‌ها دارند و بر این اساس در بخش بهداشت و درمان، بیمارستان‌ها دولتی و هم مراکز خصوصی که این کارها را انجام می‌دهند، نیاز به تقویت دارد.

صحرایی عنوان کرد: در بحث فرهنگ سازی و پشتیبانی‌های پایه هم باید تلاش کنیم تا در استان این فرهنگ نیز تقویت شود.

استاندار کرمانشاه گفت: طی آماری که مسئولان ذی‌ربط دادند در سال گذشته در خصوص پیوند کلیه در استان چه در خویشاوندان و چه در اهدای عضو و مرگ مغزی و چه خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست داده‌اند روند خوبی صورت گرفته است که این نشان دهنده روحیه ایثارگری در مردم کرمانشاه است و باید آن را تقویت کنیم.

کد خبر 739780

دیگر خبرها

  • دهیاران برای توسعه پایدار در روستاهای دشتستان تلاش کنند
  • مردم پایه و اساس ایجاد تحول در جامعه هستند
  • تقویت و تشویق فرهنگ اهدای عضو را جدی بگیریم
  • توسعه فرهنگ کتابخوانی در احداث پارک‌های سنندج مورد توجه قرار گیرد
  • بر اساس سند تحول امور به مردم واگذار می شود
  • جوی نسبتا آرام و پایدار در سطح استان کرمان 
  • توسعه زراعت چوب راه حل مناسب برای رسیدن به خودکفایی
  • ساعی: انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود
  • لزوم توسعه فعالیت‌های قرآنی در ایلام
  • انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود