Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@08:11:47 GMT

برنامه مدون خدمت در شهر رشت اجرایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۳۲۵۷

برنامه مدون خدمت در شهر رشت اجرایی می‌شود

رئیس شورای شهر رشت گفت: برنامه مدون خدمت برای نخستین بار در شورای شهر رشت تنظیم شد که میز خدمت یکی از این برنامه‌ها است. ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سید امیرحسین علوی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت اظهار داشت: عزت نظام اسلامی وابسته به مردم ایران و پاسداشت این عزت نیز بر عهده مسئولان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به بیانیه اخیر مقام معظم رهبری تصریح کرد: این بیانیه با مخاطب قرار دادن جوانان نشان می‌دهد که آینده‌سازان اصلی کشور نسل جدید هستند.

علوی با مهم برشمردن استفاده از تجارب پیشکسوتان و بزرگان خاطرنشان کرد: بازیابی ارزش‌هایی که پدران ما جانشان را برای آن داده‌اند سرآغاز فصل جدیدی برای ساختن آینده به دست جوانان این مرز و بوم است.

میز خدمت دستگاه‌های اجرایی در مصلی رشت برپا شدعضو فراکسیون امید مجلس: رشت در آستانه عید نوروز شهردار ندارددر جلسه شورای شهر مطرح شد; ضرورت ترمیم و بهسازی آسفالت شهر رشت

وی با بیان اینکه در این بیانیه به سبک مدیریت جهادی اشاره شده است تصریح کرد: مدیریت جهادی یعنی برنامه‌ریزی بر مبنای پژوهش و علم وسرفصل مهم مدیریت جهادی نزدیک بودن به مردم و توجه به نیازهای آنان است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت اظهار داشت: پیشرفت‌های خود در کشور را مدیون مدیریت انقلابی هستیم و طبق بیانیه رهبر معظم انقلاب نسل جوان باید میراث‌دار این سبک مدیریتی باشد.

علوی با بیان اینکه خروجی مدیریت انقلابی، اقتصاد غیر وابسته و رفع مشکلات مردم است گفت: در مجموعه شورای اسلامی شهر رشت برای نخستین‌بار برنامه مدون خدمت را تنظیم کردیم و میز خدمت امروز در مصلی یکی از آن برنامه‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه در این برنامه از نظرات مردم و مشارکتشان برای برنامه‌ریزی بلندمدت در شورای اسلامی شهر رشت استفاده کردیم افزود: امیدواریم خروجی این برنامه با پروژه‌های عمرانی سال 98 نمایان شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت اظهار داشت: بازگشایی چند خیابان، تکمیل پروژه‌های عمرانی، آسفالت کردن معابر و خیابان‌ها و افتتاح شهربازی تا قبل از تابستان 98 و رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار شهر رشت از برنامه‌های ما است.

علوی با گله‌مندی از وجود مشکلات زیرساختی در شهرستان رشت خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات زیرساختی نیاز به منابع ملی داریم؛ در حال حاضر توسط منابع محلی شهر را اداره می‌کنیم و باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

وی با اشاره به بوی بد رودخانه‌های شهر رشت گفت: با دو دستگاه بیل و تعداد زیادی ماشین حمل زباله و مواد زاید رودخانه‌ها را لایروبی کردیم اما با برای رفع بوی بد آنها باید آلاینده‌ها را حذف کنیم و امیدواریم با حضور سرمایه‌گذاران این مشکل را نیز برطرف کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: ما برای گذر از مشکلات به همراهی و نظارت مردم محتاج هستیم زیرا مطالبه و نظارت مردم بر کار ما بسیار سازنده است و ما آماده پاسخگویی به شما هستیم.

انتهای پیام/‌ز

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۳۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال جدید برنامه‌های خوبی را برای توسعه و عمران شهر ایلام داریم

رئیس شورای اسلامی شهر ایلام گفت: سال جدید برنامه‌های خوبی برای توسعه و عمران شهر داریم که حمایت همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها به ویژه سازمان بازرسی را می‌طلبد، موجب تسریع در امور می‌شود و تأمین کننده سلامت کار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری و شورای اسلامی شهر ایلام، شهردار ایلام، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از کارکنان شهرداری ایلام با بازرس کل استان دیدار کردند.

در این دیدار مظفر میرزاد، رئیس شورای اسلامی شهر ایلام در خصوص برنامه‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: شورای ششم و شهرداری عزم خود را برای خدمتگزاری به شهروندان به کار بسته‌اند و در سال جدید برنامه‌های خوبی برای توسعه و عمران شهر داریم که حمایت همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها به ویژه سازمان بازرسی را می‌طلبد و موجب تسریع در امور می‌شود و تأمین کننده سلامت کار است.

وی اضافه کرد: شورای اسلامی شهر ایلام قبل از انجام هر مصوبه‌ای ابتدا نظرات کارشناسی را اخذ می‌کند و سپس آن مسئله را در کمیسیون مربوطه مطرح می‌کند و در آخر صرفه و صلاح شهرداری و شهر را در نظر می‌گیرد و سپس اقدام به تصویب آن می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر ایلام خاطرنشان کرد: همواره ملاک را بر قانون می‌گذاریم و برنامه‌محور حرکت می‌کنیم، اعتقاد دارم که شورا و شهرداری باید در جای جای برنامه‌ها و کارهای خویش نظرات کارشناسان سازمان بازرسی را اخذ کنند و این مهم را همواره سرلوحه خود قرار دهند.

مطالبات میلیاردی نزد بعضی دستگاه‌ها داریم

در ادامه این دیدار افشین مظفری، شهردار ایلام تاکید کرد: سازمان بازرسی و شهرداری ایلام هرکدام به لحاظ ذاتی وظیفه‌ای را برعهده دارند، اما در بعد نظارتی به طور قطع وظیفه سازمان بازرسی بسیار مهم است، زیرا هم به سلامت کار کمک می‌کند و هم موانع را از پیش رو بر می‌دارد.

وی با اشاره به نقش نظارتی سازمان بازرسی، اضافه کرد: به موازات اینکه بازرسان در بسیاری از امور در کنار ما هستند و نظرات قانونی و سازنده خویش را لحاظ می‌کنند، اما در بسیاری موارد که موانعی از سوی بعضی دستگاه‌ها در پیشبرد امور دست و پای ما را بسته است با حضور سازمان بازرسی این موانع برداشته می‌شود.

شهردار ایلام ادامه داد: به عنوان مثال مطالبات میلیاردی نزد بعضی دستگاه‌ها داریم و در پرداخت آن تعلل می‌کنند، اما با ورود بازرسی این موضوعات رفع خواهد شد.

مظفری تصریح کرد: شهرداری نهادی چالشی است، سال اول مشکلات زیادی را به لحاظ مدیریت منابع مالی و اداری داشتم و یک شهرداری بدهکار با انواع مشکلات عدیده را تحویل گرفتم که این تمام ذهن مرا بهم ریخته بود.

وی عنوان کرد: سرپرستی بدترین دوران مدیریتی است و مدیر را در برزخ نگه می‌دارد، از آنجا که سرپرستی شهرداری و معاونت را به دلیل پاره‌ای مشکلات همزمان بر عهده داشتم بخشی از انرژی من صرف ناکارآمدی‌ها در حوزه‌های مختلف اداری و خدمات شهری می‌شد، حساب‌های مسدود شده شهرداری و انباشته شدن حقوق و مزایا و معوقات کارکنان شهرداری در آخر سال نیز به وجود آمده بود.

شهردار ایلام تاکید کرد: تمام پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌ها حاکی از بحران عظیمی در شهرداری می‌داد که نه تنها بنده بلکه هیچ شهرداری نمی‌تواند چنین شهرداری را در پایان سال مدیریت کند اما به حول و قوه الهی و تلاش شبانه روزی مدیران و همکارانم و افزایش ساعات کاری تا پاسی از شب توانستیم تمام حقوق و مزایای کارکنان و کارگران شهرداری و بدهی طلبکاران را بدون کم و کاست پرداخت کنیم تا جایی که برای اولین بار در دو دهه اخیر حساب شهرداری ایلام نزد بانک‌ها و مؤسسات مسدود نشد.

مظفری خاطرنشان کرد: سال گذشته پویایی داشتیم و علاوه بر سروسامان دادن به مسائل مالی و اداری توانستیم در حماسه بزرگ اربعین موفق عمل کنیم و به عنوان یکی از دستگاه‌های برتر انتخاب شویم، اما امسال تمام هم و غم خود را بر پروژه‌های عمرانی متمرکز کرده‌ایم تا جایی که بیش از ۳۸ پروژه عمرانی از جمله نهضت آسفالت در دست اجرا داریم.

حمید مجیدی، عضو شورای اسلامی شهر ایلام نیز در این دیدار از لزوم ساماندهی کرایه غرفه‌ها و نحوه واگذاری آن‌ها مباحثی را مطرح کرد و افزود: برنامه‌های خوبی در بخش عمران شهری داریم که در ماه‌های آینده تحقق خواهند یافت، شرط موفقیت و سلامت در امور شهری، حضور سازمان بازرسی و کارشناسان این سازمان در کنار مجموعه شورا و شهرداری است.

کد خبر 746797

دیگر خبرها

  • اولتیماتم ‌‌استانداری به مدیران بی‌برنامه سیستان و بلوچستان
  • سال جدید برنامه‌های خوبی را برای توسعه و عمران شهر ایلام داریم
  • برنامه‌های فرهنگی دستگاه‌ها همراه با پیوست اقتصادی باشد
  • بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود
  • بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاههای اجرایی ارایه می شود
  • زیرساخت‌های جزیره خارگ تقویت می‌شود
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • قطار ملی مترو در انتظار ورود به چرخه خدمت‌رسانی
  • پویش «با مهر انتخاب کنیم» دور دومی شد