Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@18:54:23 GMT

کرمانشاه پيشرو در گردشگري الکترونيک

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۳۴۷۰

کرمانشاه پيشرو در گردشگري الکترونيک

خبرگزاري آريا- کرمانشاه به عنوان استان پيشرو در کشور، با استفاده از فناوري هاي نوين الکترونيکي جهت ارائه اطلاعات لازم به گردشگران در نمايشگاه گردشگري بين المللي تهران خوش درخشيده است.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمانشاه، سازمان جهاني گردشگري در سال 2018 شعار «گردشگري و تحول ديجيتالي» را انتخاب کرده که اين موضوع نشان از اهميت و تأثير عميق مسائل دنياي ديجيتال بر حوزه صنعت گردشگري و سفر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ما در صنعت گردشگري سنتي، نتوانستيم سهم مناسبي از بازار کسب و کار در اين حوزه اقتصادي جذب کنيم. اما امروزه در عصر ديجيتال و فن آوري که سال 2018 به تحول ديجيتال در گردشگري توجه شده است، کسب و کارهاي صنعت گردشگري و هتلداري بايد به سمت آن حرکت کنند، تا بتوان از طريق آن مزاياي بيشتري را کسب کرد.
با توجه به اهميت ديجيتالي شدن صنعت گردشگري اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمانشاه اين موضوع را طي سال جاري در اولويت اقدامات خود قرار داد و توانست با دستي پر در دوازدهمين نمايشگاه بين المللي گردشگري و صنايع وابسته تهران حضور يابد.
اميد قادري مدير کل اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمانشاه پنج شنبه 25 بهمن 97 در حاشيه نمايشگاه بين المللي تهران در گفتگويي اظهار کرد: «فناوري ديجيتال بايد حتما وارد حوزه گردشگري استان کرمانشاه شود و در غير اين صورت اين حوزه امکان رقابت در عرصه کشوري و بين المللي را نخواهد داشت.»
او با اشاره به مقوله گردشگري مجازي در دنياي امروز افزود:« گردشگران امروز در دنيا از طريق فضاي ديجيتال به دنبال يافتن مقصد مناسبي براي گردش خود هستند و از اين رو اين حوزه در استان کرمانشاه نيز بايد به روز شود.»
مدير کل اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمانشاه اظهار کرد: «گام هاي ديجيتالي شدن محوطه هاي تاريخي تاق بستان، بيستون و معبد آناهيتا در سال جاري آغاز شد.»
قادري با بيان اينکه اين آثار تاريخي در زمره پربازديد ترين جاذبه هاي فرهنگي تاريخي استان کرمانشاه تلقي مي شوند، افزود:« استان کرمانشاه بعد از استان فارس به عنوان دومين استان پيشرو در کشور سايت هاي تاريخي شاخص آن به سامانه فروش الکترونيکي بليت مجهز شدند.»
اين مسئول در ادامه استفاده از ظرفيت فضاي مجازي، توسعه گردشگري مجازي و استفاده از تکنولوژي هاي نوين براي تحقق گردشگري الکترونيک را از جمله اولويت هاي گردشگري استان کرمانشاه عنوان کرد.
او از راه اندازي سيستم صوتي راهنماي گردشگري در استان کرمانشاه براي نخستين بار خبر داد و اظهار کرد: « با توسعه زيرساخت هاي الکترونيکي به کمک سيستم راهنماي گردشگري صوتي و استانداردسازي فضاها در تلاش هستيم که خدمات متفاوتي به مسافران نوروزي 98 ارائه دهيم.»
او خاطرنشان کرد: «سيستم صوتي راهنماي گردشگري که روز گذشته در اين نمايشگاه رونمايي شد مورد تحسين مسئولان سازمان ميراث فرهنگي کشور قرار گرفت و مقرر گرديد کليه ها استان ها از کرمانشاه الگو برداري کنند.»
رونمايي از اپليکيشن جامع گردشگري استان کرمانشاه
قادري همچنين از طراحي و راه اندازي اپليکيشن گردشگري استان کرمانشاه خبر داد و افزود: «امروز پنج شنبه با حضور مسئولان ارشد سازمان اين اپليکيشن رونمايي و مورد استفاده گردشگران قرار خواهد گرفت.»
او گفت: «جاذبه هاي گردشگري استان در اين نرم افزار به تفکيک شهرستان ها معرفي شده تا گردشگران براحتي بتوانند از اماکن ديدني مورد علاقه خود بازديد و يا درخواست خدمات کنند.»
قادري اضافه کرد: «گردشگران با ورود به استان کرمانشاه به محض ورود به معبد آناهيتا در شهرستان کنگاور اين اپليکيشن را دريافت کرده و اطلاعات اوليه را در مورد اماکن تاريخي استان کسب مي کنند.»
بازديد رئيس سازمان ميراث فرهنگي کشور از غرفه کرمانشاه
علي اصغر مونسان معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور روز گذشته از غرفه استان کرمانشاه بازديد به عمل آورد.
او در اين بازديد اقدامات استان کرمانشاه در راستاي تحقق اهداف گردشگري الکترونيک و توسعه اپليکيشن هاي گردشگري را مناسب توصيف کرد.
مونسان در اين بازديد از معاون گردشگري خواست تا از ظرفيت تکنولوژي راهنماي صوتي گردشگري در محوطه هاي گردشگري کشور استفاده شود.
ولي تيموري معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نيز در اين بازديد مونسان را همراهي کرد.
در اين بازديد کيکاووس جليليان معاون گردشگري استان کرمانشاه گزارشي از وضعيت گردشگري استان و اقدامات اين اداره کل در راستاي توسعه گردشگري استان و حرکت به سمت گردشگري الکترونيک را ارائه کرد.
بازديد معاون توسعه و پشتيباني سازمان ميراث فرهنگي کشور از غرفه کرمانشاه
محمد خياطيان معاون توسعه و مديريت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور نيز روز گذشته از غرفه گردشگري استان کرمانشاه بازديد کرد.
خياطيان اقدامات استان کرمانشاه براي ايجاد اپليکيشن گردشگري اين استان و استفاده از ظرفيت تکنولوژي هاي نو در راستاي حرکت به سمت گردشگري الکترونيک را بسيار مناسب توصيف کرد و کرمانشاه را جزو استان هاي پيشرو در اين زمينه دانست.
او استفاده از تکنولوژي راهنماي صوتي گردشگري در محوطه هاي گردشگري استان کرمانشاه را بسيار مناسب ارزيابي کرد.
رحيمي مديرکل برنامه ريزي و توسعه گردشگري، سيد محسن دلبري مديرکل امور استان هاي سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور نيز در بازديد هاي جداگانه اي از غرفه استان کرمانشاه  ديدن کردند.
سياه چادر اقامتگاه بومگردي آرتين دينور صحنه نيز که در ورودي اين نمايشگاه برپا شده مورد استقبال ويژه بازديد کنندگان قرار گرفته است.
نشست معاونين گردشگري غرب و شمال غرب کشور با حضور رحيمي مديرکل برنامه ريزي و توسعه گردشگري سازمان در حاشيه دوازدهمين نمايشگاه بين المللي گردشگري و صنايع وابسته نيز از ديگر برنامه هاي جانبي بود.
در اين نشست وضعيت گردشگري منطقه اي کشور مورد بررسي قرار گرفت و مقرر گرديد جهت توسعه گردشگري استان هاي غربي کشور هفته آينده جلسه اي به ميزباني استان کردستان برگزار شود.
وجود چهار هزار و 200 اثر ثبت شده ملي، يک اثر ثبت شده جهاني و ده ها اثر گردشگري که هنوز به ثبت نرسيده اند حاکي از استعداد بالاي کرمانشاه در بخش گردشگري است.
بيستون و طاق بستان، معبد آناهيتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکاياي بيگلربيگي و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتي، سراب هاي نيلوفر، هرسين، صحنه، روانسر، غار قوري قلعه، غار پراو، کاروانسراهاي شاه عباسي و ماهيدشت، آبشار پيران و ... از مهمترين آثار تاريخي و طبيعي گردشگري در استان کرمانشاه است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرمانشاه گردشگري الکترونيک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۳۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز

البرز- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به ثبت ۴۱ اثر از استان البرز در فهرست میراث ناملموس، همکاری مردم برای شناسایی و معرفی آیین‌ها و رسوم مناطق مختلف استان و ثبت آن‌ها را بسیار مؤثر و مهم عنوان کرد.
رحیم خاکی اظهار کرد: استان البرز با دارا بودن فرهنگ و پیشینه غنی مانند سایر استان‌ها دارای رسوم و آیین‌های خاصی است که به‌خصوص  در روستاهای شهرستان‌های البرز هنوز برخی از آن‌ها پابرجا مانده است.
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: آنچه به ارزشمندتر شدن موجودیت فعلی یک سرزمین کمک می‌کند آگاهی از تاریخ و پیشینه فرهنگی و اجتماعی مردمان آن سرزمین و انتقال آن به آیندگان است.
او افزود: اداره کل میراث‌ فرهنگی استان البرز با تلاشی مضاعف توانسته به حفظ و معرفی بسیاری از آیین‌ها و میراث ناملموس این استان کمک کند.  منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد