Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- معاونت سرمايه گذاري سازمان ميراث فرهنگي سه تفاهمنامه با بانک گردشگري و شرکت سمگا در حوزه ارائه موافقت اصولي يکپارچه براي ايجاد 31 هتل در 31 استان کشور،‌ تخصيص 850 ميليارد تومان اعتبار در حوزه سفر و تامين 250 ون توريستي امضا کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از ميراث آريا، اين تفاهمنامه ها در حاشيه دوازدهمين نمايشگاه بين المللي گردشگري تهران عصر امروز 25 بهمن 97 و در حضور علي اصغر مونسان معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري  به امضا رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


يکي از اين تفاهمنامه ها در حوزه اختصاص 850 ميليارد تومان اعتبار به مراکز گردشگري بود. در اين تفاهمنامه آمده است:
تفاهمنامه گردشگري بين سازمان ميراث فرهنگي و بانک گردشگري با هدف «حمايت و توسعه سرمايه‌گذاري در بخش گردشگري، توسعه سفرهاي خُرد، ارزان‌سازي سفر براي اقشار کم‌درآمد» با اولويت «سفرهاي داخلي» بين معاون سرمايه‌گذاري سازمان ميراث فرهنگي و مرتضي خامي مديرعامل بانک گردشگري در حضور رئيس سازمان ميراث فرهنگي به امضا رسيد.
موضوع اين تفاهمنامه، تخصيص اعتبار سفر با اولويت سفرهاي داخلي توسط بانک به مسافران و تأمين‌کنندگان سفر، خدمات و مراکز گردشگري و تفريحي و اخذ حمايت و همراهي سازمان در راستاي تسهيل و تسريع روند اجراي مفاد تفاهمنامه است.
بانک گردشگري اعلام کرد که آمادگي دارد در چارچوب مفاد اين تفاهمنامه، نسبت به پرداخت تسهيلات بانکي از محل منابع داخلي خود تا سقف 850 ميليارد تومان براي مسافران و تأمين‌کنندگان خدمات گردشگري با اولويت آژانس‌ها و دفاتر مسافرتي معتبر اقدام کند. در صورت پيشنهاد توسعه طرح يا معرفي ارگان‌هاي مد نظر سازمان، بودجه و يارانه لازم براي گسترش و تسهيل طرح از سوي سازمان تقبل مي‌شود. اعتبار زماني اين تفاهمنامه به مدت يک سال از تاريخ انعقاد آن است که با توافق طرفين، قابل تمديد خواهد بود.
در تفاهمنامه ديگري که به امضاي معاونت سرمايه گذاري سازمان ميراث فرهنگي به عنوان طرف اول قرارداد و  شرکت سمگا به عنوان طرف دوم قرارداد، رسيد قيد شد که همکاري اين دو بخش در حوزه تامين خودروهاي ون توريستي براي مراکز گردشگري در قالب ليزينگ خواهد بود. بر اين اساس شرکت سمگا به عنوان طرف دوم به مراکز اقامتي گردشگري کل کشور براي تامين اين خودروها معرفي خواهد شد.
همچنين تامين يارانه سود براساس ضوابط و مقررات موجود از رقم سود تسهيلات قرارداد در قالب ليزينگ توسط طرف دوم،  تامين اعتبار مي شود.
سمگا نيز متعهد شد تا تعداد 250 ون توريستي را براي مراکز گردشگري تامين کند. 60 درصد از قيمت تمام شده خودورهاي ون توريستي نيز به صورت ليزينگ تامين  خواهد شد.
تفاهمنامه سوم نيز در حوزه ارائه موافقت اصولي يکپارچه توسط معاونت سرمايه گذاري سازمان ميراث فرهنگي  براي ايجاد 31 هتل در 31 استان کشور و ساير تاسيسات گردشگري به صورت يکپارچه در کشور بود. بر اين اساس شرکت سمگا براي مديريت و اجراي تاسيسات مختلف گردشگري براساس مطالعه بازار و ظرفيت برد هر کدام از اين تاسيسات در استانهاي هدف برنامه ريزي خواهد کرد. همچنين شرکت سمگا براي ساخت 31 هتل در سراسر کشور برنامه زمان بندي خواهد داد. تامين زمين و اخذ مجوزهاي لازم از ديگر مراجع ذي صلاح بر عهده شرکت سمگا خواهد بود.  
در اين مراسم مرتضي خامي مديرعامل بانک گردشگري گفت: منابع مالي بايد به سمتي برود که با ارزش باشد و بتواند به گردشگري کمک کند. ما هم به عنوان بانک فعال در حوزه گردشگري نيازمند کمک سازمان ميراث فرهنگي هستيم دوستن بايد بپذيرند که دغدغه بانک، گردشگري است. ما از استارت آپ ها هم حمايت مي کنيم. قول مي دهيم که سمت و سوي اختصاص منابع ما در حوزه گردشگري باشد. تقريبا هم اين منابع به سمت تسهيلات خرد و متوسط اين صنعت هزينه مي شود.
علي اصغر مونسان رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نيز تاکيد کرد: «مطمئن باشيد که اعتبارات در نظر گرفته شده تنها در حوزه سفر هزينه خواهد شد. همچنين بهتر است تا بانک گردشگري به حوزه استان‌هاي محروم توجه کند.»
مونسان بيان کرد: «اکنون يک هزار و 200 ميليارد تومان در حوزه گردشگري در حال سرمايه گذاري است نرخ بازگشت تسهيلات در گردشگري مهم است اين طور نيست که شما وامي در حوزه گردشگري بدهيد اما برنگشته باشد. من به چند غرفه استاني در همين نمايشگاه گردشگري مراجعه کرده ام و همه مي گفتند که بخشي از مشکلات ما در حوزه نبود حمل و نقل ويژه گردشگران است.»
 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تفاهمنامه اختصاص وام گردشگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۳۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، در حکم محمد افروغ، سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی (سنتی) که به امضای مصطفی ده‌پهلوان رسیده، آمده است: نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی و به موجب این ابلاغ به عنوان سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی (سنتی) منصوب می‌شوید.

توفیق روزافزون شما را در انجام مسئولیت‌های محوله به خصوص در راستای تحقق شرح وظایف مصوب با همفکری و تعامل با اعضای گروه، همکاران و همچنین تشریک مساعی با معاونت‌ها و پژوهشکده‌ها، از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

طی مراسمی که با حضور رئیس و معاونان پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری همراه بود از خدمات شایسته طیبه عزت‌اللهی‌نژاد، مدیر پیشین گروه پژوهشی هنرهای ملی (سنتی) پژوهشگاه قدردانی شد.

کد خبر 6086086 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است