Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@14:53:23 GMT

«نوبهار»، ضربیها را در زمستان فجر نواخت

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۳۴۹۸

«نوبهار»، ضربیها را در زمستان فجر نواخت

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ دومین سانس از اجراهای شب دوم جشنواره موسیقی در فرهنگسرای نیاوران به گروه موسیقی «نوبهار» اختصاص داشت. این گروه به سرپرستی بهاره فیاضی روی صحنه رفت و به اجرای موسیقی اصیل ایرانی پرداخت.

در قسمت اول این اجرا، در ابتدا بهاره فیاضی قطعاتی را در دستگاه سه گاه با سه تار نواخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه برنامه قطعاتی را دستگاه شور آواز بیات ترک و افشاری را با ساز تار برای حضار اجرا کرد که مورد توجه حاضرین در سالن قرار گرفت.

از نکات قابل توجه در این برنامه تمبکنوازی زیبای گوهرناز مسائلی و همراهی خوباش با فیاضی بود. او در پاسخ بداههنوازی های تار، ملودیهای ضربی هوشمندانهای را انتخاب کرده و توانست تواناییاش را در نواختن ساز های ضربی به خوبی نشان دهد. این بخش چهل دقیقه از اجرا را به خود اختصاص داد.

در بخش دوم فیاضی قطعاتی در آواز بیات اصفهان و ابوعطا را با تنظیم جدید به همراه داوود فیاضی خواننده، حسین قاسمی نوازنده نی و مجید علیزاده نوازنده تمبک نواخت. گروه در این اجرا اشعاری از محمدرضا شفیعی کدکنی شاعر و ادیب معاصر را انتخاب کرده و آنها را بهخوبی اجرا کرد. خواننده گروه هم توانست بهخوبی از عهده خواندن شعرهای شفیعی کدکنی که وزن و و لحن خاص خود را دارند، برآید.

در پایان بخش دوم یک تصنیف قدیمی‌ با نام «گو به ساقی» اثر استاد غلامرضا مینباشیان نیز اجرا شد. هر چند بخش دوم کار کمی طولانی بود اما وجود قطعات ضربی خوش ریتم، اجرا را از کسالت رهاند و لحظات خوبی را برای گروه و حاضران رقم زد.

 

خبرنگار: مژگان رسولی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جشنواره موسیقی فجر دونوازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۳۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرسدس بنز زنجیر چرخ اتوماتیک را معرفی می‌کند: رانندگی در زمستان بدون دردسر (فیلم)




منبع:پیج arch_.irani

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خرابکاری فاجعه‌بار زن جوان؛ رانندگی با مرسدس بنز در حال مستی (فیلم) ربات‌های کارگر در کارخانه بنز (فیلم) شاهکار جدید مرسدس بنز را ببینید (فیلم)

دیگر خبرها

  • تبدیل بلوار نوبهار شهر کرمانشاه به پیاده راه
  • پاسخ اسراییل را نمی دادیم تجاوزاتش گسترده می شد/ جنگ کلاسیکی شکل نمی گیرد/ اگر اتفاقی بیفتد به سطح گروه‌های نیابتی ما در منطقه برمی گردد/ در شرایطی که نیاز به اجماع داریم چه دلیلی دارد طرح حجاب را اجرا کنیم 
  • مرسدس بنز زنجیر چرخ اتوماتیک را معرفی می‌کند: رانندگی در زمستان بدون دردسر (فیلم)
  • معابر پرتردد کرمانشاه ساماندهی می‌شود
  • (تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳
  • کاهش بیکاری در شهر‌ها بیش از روستا‌ها است
  • خیابان نوبهار پیاده‌راه می‌شود
  • خیابان نوبهار پیاده‌راه میشود
  • تاخیر در تحویل ساینا s تیپ da متقاضیان را در نیمه راه گذاشت
  • آمار صدور مجوزهای سه ماه پایانی ۱۴۰۲ منتشر شد