Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز با اشاره به حضور باشکوه مردم ایران در راهیپمایی ۲۲ بهمن افزود: آمریکا و همدستان وی از مدت ها قبل رجزخوانی کرده بودند که در ورشوی لهستان اجلاسیه ای بر ضد ایران برگزار کنند که بعد متوجه شدند کسی دعوت آنها را اجابت نمی کند؛ بعد نام و هدف اجلاسیه را تغییر دادند و با این حال به هیچ یک از اهداف منحوس خود در جلسه دست پیدا نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اهواز تصریح کرد: در جلسه فوق اروپاییان نیز در این جلسه جانب آمریکایی را نگرفتند و کشورهای دوست مانند عراق، لبنان، ترکیه و سوریه مواضع بسیار خوبی در حمایت از ایران داشتند؛ در نهایت نگذاشتند که ترامپ رئیس جمهور آمریکا به اهداف شوم خود در راستای تضعیف ایران نائل شود.

آیت الله جزایری عنوان کرد: حادثه سربریدن کودک ۶ ساله ای که بر محمد و آل محمد صلوات فرستاده از سوی وهابی ها در مدینه را محکوم و از مجامع بین المللی می خواهیم که جلوی این حوادث را بگیرند؛ این موارد برای وجدان بشری قابل تحمل نیست و هیچ کسی جنایات آل سعود را متحمل نمی شود.

وی با اشاره به اینکه چنین جنایاتی بدون پاسخ نمی ماند، ادامه داد: همچنین جنایت عملیات انتحاری برخی از دشمنان اسلام در مرز زاهدان برای به شهادت رساندن جمعی از مجاهدان اسلام، طلایه داران مرزهای میهن و از پاسداران سپاه که پاک، معصوم و خدمتگزار برای انجام مأموریت راهی منطقه هدف به منظور تحکیم امنیت برای مردم ایران بودند، محکوم است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: در این عملیات تروریستی حدود ۳۰ نفر از سرنشینان به شهادت می رسند و برخی نیز مصدوم می شوند؛ آنها به ارباب خود سیدالشهدا (ع) پیوستند و ما هم هرگز قدمی عقب نشینی نمی کنیم.

امام جمعه اهواز در خصوص سفر خود به خارج از کشور گفت: هدف از این سفر تبلیغ اسلام به مناسبت ایام فاطمیه و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود که در کشور انگلستان انجام شد؛ در لندن و شهرهای اطراف آن مثل منچستر و بیرمنگام سخنرانی داشتیم و اصلا شب و روز نداشتیم.

آیت الله جزایری با اشاره به وجود طرفداران بسیار امام راحل در انگلستان اضافه کرد: به صورت مستمر جلسات برگزار و ایرانیان و عراقی های مقیم انگلستان یا عرب های لبنان و مصر استقبال باشکوهی داشتند. همچنین برخی سخنرانی های نیز برای مردم با زبان اردو و یا انگلیسی زبان ها بود.

وی اظهار کرد: استقبال مردم برای سخنرانی ها قابل قیاس با سال های گذشته نبود و اجتماعات باشکوه تری حضور داشتند تا مشت محکمی به دهان جان بولتون و آنهایی بزنند که گفته بودند نمی گذاریم ایران چهل سالگی انقلاب را به چشمان خود ببینند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به نتایج خوب جلسات و اجتماعات برگزار شده در طی سفر به انگلستان گفت: بیش از چهار میلیون نفر مسلمان در این کشور وجود دارد؛ در بعضی از خیابان ها تعداد افراد باحجاب بسیار بیشتر از افراد بی حجاب بود و در هر خیابان یک مسجد وجود داشت. 

وی تصریح کرد: آنجا مدارس بسیاری برای دانش آموزان پسر و دختر به شیوه اسلامی تأسیس شده و بر وفق مذهب اهل بیت نیز کالج هایی راه اندازی شد که دانشجویان مسلمانان می توانند در آن تحصیل کنند؛ همچنین به ما بشارت کردند که حوزه علمیه هر مدرکی بدهد، دولت انگلستان آن را تأیید و امضا می کند که این نشان دهنده به رسمیت شناختن حوزه علمیه است.

آیت‌الله جزایری با رد شایعات فضای مجازی مبنی بر مراجعه خود به بیمارستان یا درمانگاه عنوان کرد: تنها یک پزشک نظرات پزشکان در خصوص ضعف و بی حسی که در پای من ایجاد شده بود را مورد بررسی قرار داد؛ وی نیز مانند دکترهای ایرانی اعلام کردند که این بیماری علاجی ندارد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه گفت: اگر نتوانیم به عنوان امام جمعه از عهده بربیاییم به عنوان تکلیف شرعی محل شبهه است؛ بنابراین با این بی حسی توان این کار را نداریم، هرچند تا آنجایی که بتوانیم می کوشیم برای ادای تکلیف شرعی که در حال خواندن نماز نباید حرکت کرد و من خیلی خودم را کنترل می کنم که وقت نماز، پاهایم تکان نخورد و زمین نخورم.

آیت الله جزایری با اشاره به اینکه نمی توان این بیماری را از همه پنهان کرد: تقویت رهبری، تقویت اسلام است؛ خدمتگزاری به ولایت فقیه نیز خدمتگزاری به اسلام خواهد بود؛ با خدای خود عهد کردم که تا زمان زنده بودن به شرط حیات در خدمت مردم و ولی فقیه آیت الله سید علی خامنه ای به کار و راه خود را ادامه دهم.

وی ادامه داد: اگر در کسوت نمایندگی ولی فقیه یا امام جمعه موقت نتوانم ادامه دهم اما نوکر و خدمتگزار مردم هستم؛ خدمت به شما مردم عبادت خداست و همیشه در خانه روحانیت باز بوده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در پایان تأکید کرد: مسئولیت نمایندگی ولی فقیه در استان خوزستان مسئولیت سختی هست و استان خوزستان هم استان پهناوری است که اگر جوانی کنار ما این کار را انجام دهد، خیلی هم خوشحال می شویم؛ چه بهتر اینکه از اهالی خوزستان هم باشد.

کد خبر 4542798

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه اهواز نماینده ولی فقیه در خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۳۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روابط خارجی استان قزوین با کشورهای خارجی تقویت می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رحمانی در هشتمین جلسه شورای هماهنگی روابط خارجی استان قزوین با حضور صانعی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس و آقامحمدی رئیس دفتر هماهنگی و پیگیری امور نمایندگی های داخل کشور وزارت امور خارجه که با هدف بررسی زمینه‌های همکاری استان قزوین با کشور بلاروس در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی استان قزوین در جهت تحقق این راهبرد، تقویت روابط خارجی با کشورهایی است که روابط سیاسی مناسب و منافع مشترک با آن‌ها داریم.

وی افزود: کشور بلاروس از جمله کشورهایی است که ما روابط سیاسی خوبی با آن داریم و می‌توانیم روابط تجاری خوبی نیز با آن ایجاد کنیم، برخی از تحریم‌هایی که شامل ایران است شامل بلاروس نیز می‌شود اما در برخی موارد تحریم‌های ما را ندارند بنابراین موقعیت مشترک خوبی برای روابط تجاری داریم.

معاون اقتصادی استاندار قزوین بیان کرد: هیئت عالی‌رتبه‌ای از بلاروس از استان قزوین بازدید خواهد داشت؛ این هئیت شامل تجار و تعدادی از مدیران ارشد این کشور خواهد بود، تلاش میکنیم بازدیدی ترتیب داده شود که این افراد با فعالیت های استان قزوین آشنا شوند.

وی یادآور شد: در همین راستا دفتر نمایندگی پارک علم و فناوری استان قزوین را در بلاروس ایجاد می کنیم و اگر تمایلی بود دفتر نمایندگی بلاروس را نیز در پارک علم و فناوری قزوین داشته باشیم و تکنولوژی های مورد نیاز را وارد کنیم، شرکت‌های دانش بنیان ما میتوانند آنجا فعالیت کنند، در برخی محصولات سطح تکنواوژی در بلاروس بالا است و می‌توان از آنها هم استفاده کرد.

رحمانی خاطرنشان کرد: محصولات و صنایع استان نیز به صورت بروشور تهیه و قابلیت ها معرفی می‌شود، در حوزه مالی نیز با توجه به استقرار بانک در بلاروس مشکلی نخواهیم داشت، تفاهم نامه ای به منظور ایجاد نمایندگی یا نمایشگاه دائم با سفیر بلاروس در ایران خواهیم داشت که در بخش های مختلف همکاری داشته باشیم.

وی یادآور شد: در حوزه توریست نیز روادید را برداشتیم و می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم و تورهایی گردشگری از بلاروس برای بازدید از قزوین اعزام شوند، مشکلات قانونی موجود را نیز بررسی و اگر مواردی وجود داشت، ماموریت داریم آن را حل کنیم.

معاون اقتصادی استاندار قزوین اظهار کرد: در صادرات خشکبار و محصولات کشاورزی در استان ظرفیت خوبی داریم و در حال حاضر غیر مستقیم این امر در حال اجرا است، اما میتوانیم به صورت رسمی این کار را انجام دهیم و در این راستا تامین کامیون یخچال دار تسهیل شده است و تلاش می کنیم به عنوان استانی اقتصادی نقش بیشتری در تحقق شعار سال داشته باشیم، کشورهای دارای منافع مشترک می‌تواند دروازه ورود ما به بازارهای جهانی باشند و در سال جاری تمرکز بیشتری در این حوزه خواهیم داشت.

کد خبر 6081127

دیگر خبرها

  • «کم‌آبی» ابرچالش استان سمنان است
  • انتقال مفهوم کرامت به مردم ضروری است
  • دیدار صمیمی نماینده ولی فقیه در استان با مردم دیواندره
  • قیمت پژو پارس در بازار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • روابط خارجی استان قزوین با کشورهای خارجی تقویت می شود
  • تقویت روابط خارجی هدف مدیران اقتصادی قزوین است
  • افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر
  • ادامه تجمع‌های مردمی در خوزستان در حمایت از تحقق وعده صادق+فیلم
  • اجرای طرح ورزش و مردم در خوزستان
  • سفارت هلند فعالیت خود در تهران را از سر گرفت