Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت امروز، 26 بهمن ماه در خطبه های نماز جمعه این شهر، با اشاره به طرح قرارداد پالرمو علیه ایران بعد از اف.ای.تی.اف و سی.اف.تی، اظهار کرد: اروپایی ها وضع قوانین ننگین علیه ایران را در دستور کار قرار داده اند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره برجام، افزود: رهبر انقلاب نسبت به بدعهدی آمریکایی ها هشدار داده بودند و لذا بعد از خروج آمریکا از برجام، اروپایی ها را نیز پیرو آمریکا دانستند که با مکر و فریب وارد رابطه با ایران شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه اروپایی ها حتی برای مردم خودشان دلسوزی نمی کنند، گفت: در اروپا بیش از 9 هزار زندانی معترض به سیاست های ظالمانه وجود دارد.

این کارشناس دینی با ابراز امیدواری از اینکه قرارداد پالرمو توسط مجمع تشخیص مصلحت ختم به خیر شود، گفت: غرب همواره مسئولان ما را سر در گم و معطل کرده و لذا این عدم قطعیت مسئولان موجب آسیب به نظام می شود. درباره قرارداد پالرمو نیز منتظر پاسخ صریح مسئولان هستیم.

وی دسیسه و توطئه چینی را کار دشمن دانست و یادآور شد: حضور حماسه آفرین و باشکوه ملت در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن امسال  موجب خوشحالی دوستداران نظام و تضعیف دشمنان شد لذا مردم نشان دادند که با آرمان های انقلاب و امام و رهبری همراه هستند و از مسئولان انتظار رفع مشکلاتشان را دارند.

امام جمعه رشت با اشاره به واکنش رسانه های غربی نسبت به حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: به اذعان رسانه های داخلی و خارجی مردم ایران عزت و اقتدار خود را به جهانیان نشان دادند. پیام مقام معظم رهبری در آستانه دهه پنجم انقلاب نیز حیات انقلاب را اثبات کرد.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در پیام مذکور به مشکلات موجود اشاره کردند، گفت: معظم له عوامل بازدارنده داخلی و دشمنی های خارجی را موجب عدم تحقق کامل اهداف نظام دانستند که باید با تدبیر در مسیر درست گام برداریم. امروز در جامعه با گرانی و تورم مواجه هستیم، اما به دستاوردهای نظام در عرصه های علمی و نظامی و فرهنگی و اجتماعی افتخار می کنیم و خواستار تداوم این مسیر هستیم.

آیت الله فلاحتی با اشاره به کینه و دشمنی استکبار و استعمار از ایران، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران دو قطبی شرق و غرب را بر هم زد و به برکت خون شهیدان دل های مردم دنیا را متوجه معنویت کرد که در تضاد با منافع نظام سلطه است.

وی اقتصاد مقاومتی را پایه نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و عنوان کرد: مقام معظم رهبری هفت محور را برای آینده کشور و نظام پیش بینی کردند که همه این محورها بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارد. همچنین استقلال، آزادی، سبک زندگی اسلامی، مبارزه با فساد، عدالت گستری و... از جمله دغدغه های رهبر انقلاب است که با تلاش و همت مسئولان محقق خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه عملکرد مسئولان استانی را رصد می کنیم، یادآور شد: مسئولان نباید جامعه را به سمتی هدایت کنند که به انقلاب و نظام و ولایت خیانت شود. کسانی که سعی دارند با کارهایشان به مردم ضرر برسانند و قلب رهبر انقلاب را به درد آوردند، تحت نظارت ما هستند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به جنایت های آل سعود در سایه حمایت آمریکا و صهیونیست ها، اضافه کرد: امروز آل سعود همان آل جهود است که به راحتی آدم کشی می کند.

وی حادثه تروریستی زاهدان را تلاش دشمن برای تلخ کردن کام مردم از جشن باشکوه انقلاب دانست و اظهار کرد: دشمن با به شهادت رساندن پاسداران درصدد ناامید کردن مردم هستند، اما ما فرهنگ جهاد و شهادت داریم و برای عزت اسلام و مسلمانان پاسخ همه دشمنی ها را خواهیم داد.

امام جمعه رشت تربیت فرزندان را یکی از مسائل مورد تاکید اسلام دانست و متذکر شد: تربیت فرزندان باید براساس آموزه های الهی و توحیدی باشد. همچنین در تربیت فرزندان باید جنیه های دنیوی و اخروی حیات انسان نیز مد نظر قرار گیرد، زیرا انسان محدود به دنیا نیست و برای زندگی جاودان خلق شده است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه جامعه اسلامی همواره از جانب خواص بی بصیرت و دنیاطلب آسیب دیده است، تاکید کرد: از صدر اسلام تاکنون همواره افرادی که قدرت طلب و دنیاپرست بودند، به پیکره اسلام ضربه وارد کردند و امیدواریم هرگز شاهد چنین افرادی نباشیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن امام جمعه رشت اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۳۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش دکتر داودی در پایه ریزی اقتصاد اسلامی

دکتر توکلی، عضو هیئت علمی گروه اقتصاد موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) به تبیین ابعاد علمی و معرفتی مرحوم دکتر پرویز داودی پرداخت و گفت: دکتر داوودی استادی عالم، مهذب و دغدغه مند بود که دغدغه اصلی اش عملیاتی شدن اقتصاد اسلامی در اقتصاد ایران و صیانت از اقتصاد ایران در مقابل اندیشه های عاریتی و مهلک لیبرالی و به خصوص سیاست های نهادهایی مثل صندوق بین المللی پول بود.

وی افزود: آن مرحوم از همان ابتدای انقلاب و بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه های آمریکا به ایران برگشت، حدود چهل و پنج سال دوره علمی مفید و قابل توجه داشت و منشا آثار و برکات زیادی بود. او علاوه بر اینکه دانشجویان و اساتید بسیاری را پرورش داد در کارهای اجرایی نقش آفرینی خوبی در حوزه سیاست گذاری های اقتصادی داشت.

توکلی ابراز داشت: مرحوم دکتر داودی در واقع استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی و استاد مسلم اقتصاد خرد و پولی بود، همه جا شناخته شده بود و غیر از صاحب نظری در حوزه مباحث پول و بانکداری اسلامی از همان اوایل انقلاب دغدغه اقتصاد اسلامی و اقتصاد ایران را داشت.

وی ادامه داد: همان ابتدا در دهه شصت, دکتر داوودی با جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه از جمله مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی ، حجت الاسلام حاج آقای نظری و دکتر درخشان در قالب دفتر همکاری حوزه و دانشگاه گروه اقتصاد را پایه ریزی کردند و زمانی که شورای انقلاب فرهنگی شکل گرفته بود بنا به این بود که آثاری برای تدریس اقتصاد اسلامی در دانشگاه ها تدوین بشود که ثمره فعالیت وی در آن دوره نگارش کتاب هایی مثل "مبانی اقتصاد اسلامی" و "پول در اقتصاد اسلامی" بود که هنوز در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری اقتصاد در دانشگاه های مختلف تدریس می شود.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: مرحوم دکتر داوودی معاون اقتصادی وزیر وقت امور اقتصاد و دارایی بود و آنجا تحقیقات کاربردی اقتصاد ایران را در معاونت اقتصادی پایه ریزی کرد و کتاب های متعددی را منتشر کرد که ماندگار خواهند شد، شاید یکی از دستاوردهای وی این بود که در کنترل تورم بالای پنجاه درصدی سال هفتاد و چهار نقش موثری داشت.

توکلی گفت: مرحوم دکتر داودی در دهه هفتاد که موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره تاسیس شد به صورت رسمی مسئولیت مدیریت گروه اقتصاد موسسه را به عهده گرفت و اساسا می توان گفت که گروه اقتصاد را دکتر داوودی پایه ریزی کرد و البته قبل از آن نیز در موسسه "در راه حق" و "بنیاد باقرالعلوم(ع)" نقش موثری داشت.

وی گفت: زمانی که معاون اول دولت نهم بود زمینه حضور اساتید و محققان اقتصاد اسلامی را در برنامه پنجم توسعه ایجاد کرد و زمینه ای ایجاد شد که حتی اساتید اقتصاد اسلامی به شورای تلفیق برنامه هم بروند.

توکلی گفت: مرحوم دکتر داودی در واقع مجاهدت های زیادی در مجمع تشخیص مصلحت نظام داشت تا جلوی طرح های مخرب برای اقتصاد ایران رو بگیرد، گاهی اوقات وی شبها نمی خوابید و روی طرح هایی که بنا بود در کمیسیون ها ارائه شود کار می کرد و سعی می کرد که جلوی برخی از انحرافات را بگیرد.

وی با اشاره به دغدغه مندی مرحوم دکتر داوودی در بحث عدالت اقتصادی تاکید کرد: مقوله عدالت اقتصادی برایشان خیلی برجسته بود و هشدارهای متعددی نسبت به این سیاست های شوک درمانی که در برخی از دوره ها اجرا شد می داد, دکتر داوودی یکی از کسانی بود که مرتب دغدغه مردم را داشت و هشدار می داد که البته گاهی اوقات متاسفانه به هشدارهای وی خیلی توجه نمی شد.

توکلی در پایان گفت: مرحوم دکتر داودی در هر جایی که سمتی داشت بسیار موثر بود از جمله سمت هایی که وی داشت حضور در مرکز الگوی اسلامی پیشرفت بود که جزء اعضای برجسته بود و در تدوین اسناد الگوی اسلامی پیشرفت واقعا موثر واقع شد.

دیگر خبرها

  • ببینید | رهبر انقلاب: هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • رهبر انقلاب: با جهش تولید، جیب و دست کارگر پر می‌شود /هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • روزنامه جمهوری اسلامی: دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند
  • دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند
  • کیومرث هاشمی: اساس نظام جمهوری اسلامی بر پایه مسائل فرهنگی است
  • روزنامه جمهوری اسلامی: ملت که نباید همیشه در شعب ابی طالب زندگی کنند
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • نقش دکتر داودی در پایه ریزی اقتصاد اسلامی
  • دیدار مسئولان شهرستان آستارا با فرمانده سپاه شهرستان
  • بیانیه سپاه شهداء آذربایجان غربی به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران