Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-16@16:02:38 GMT

اخبار مشروح 13 جمعه، 26 بهمن 97

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۳۶۹۵

‍‍‍‍‍‍

تجلیل از مدیران جهادی و خانواده جهادگران آسمانی، در دومین جشنواره ملی جهادگران، محکومیت جهانی جنایت تروریستی در سیستان و بلوچستان، نگاه مشترک بسیاری از رسانه های جهان، واکنش ها و زمان تشییع شهدای زاهدان، مهمترین اخبار این بخش خبری است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  در این بخش خبری همچنین، به  وزیر امور خارجه در کنفرانس امنیتی مونیخ، واکنش ها به شکست نشست ورشو، پاسخ پلوسی به تهدید ترامپ، آمادگی برای تظاهرات بازگشت در غزه، شکست دیگر دولت انگلیس در پارلمان، پلیس آمریکا سالانه هزار نفر را می کشد، سیل در سانفرانسیسکو، هشدار درباره شیوع سرخک در جهان، و چندین خبر دیگر پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  دانلود   دانلود  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اخبار مشروح جمعه 26 بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۳۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری قدیمی که بعد از نماز جمعه کاظم صدیقی وایرال شد /چرا صدیقی مانند معاون اول قوه قضاییه استعفا نمی‌دهد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «کاهش صفوف نمازگزاران» نوشت:

«از اینکه در این چند روز اخیر شبکه‌های مجازی که قتلگاه جوانان و مسلخ آبروها شده‌اند این طلبه و سرباز ناچیز امام زمان، رهبری و مردم را بهانه قرار دادند و در اثر یک غفلت باعث شدند این‌قدر مردم عزیز ما دل‌شان شکست...» اینها عباراتی است که کاظم صدیقی صحبت‌هایش در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته تهران را با آنها آغاز می‌کند. عباراتی که هر چند ظاهرا برای بهبود مناسبات ارتباطی او با ایرانیان طراحی شده بود تا آب رفته به جوی بازگردد و نقطه پایانی بر انتقادات از او گذاشته شود، اما این صحبت‌ها نه تنها گرهی از هزار توی پیچیده انتقادات از صدیقی باز نکرد، بلکه مانند بنزینی شد که آتش انتقادات از او را افزایش داد. صدیقی در توضیح ماجرای ازگل خود را «طلبه و سرباز ناچیز امام زمان و رهبری» خواند، بابت «یک غفلت و بی‌توجهی» که «بهانه» هجمه دشمنان شده، از مردم و رهبری عذرخواهی، از «مسوولین طلبه‌پرور» تشکر و برای حامیانش دعا کرد؛ توضیحاتی که به نظر می‌رسد حداقل برای بخشی از نمازگزاران جوان قانع‌کننده نبوده است.

مطابق پیش‌بینی‌ها، واکنش‌ها نسبت به حضور صدیقی در نماز جمعه تهران به دو شکل ظهور و بروز پیدا کرد. دامنه وسیعی از مردم و فعالان سیاسی و کاربران به نقد این انتخاب ستاد ائمه جمعه رفته و این انتخاب را نشان‌دهنده لجبازی با افکار عمومی ارزیابی کردند. دسته دوم افراد و جریانات نزدیک به جریان‌های رادیکال و تندروی جناح راست بود که تلاش کردند به‌زعم خود حضور صدیقی در نماز جمعه را بی‌اهمیت جلوه دهند.

دیروز شبکه‌های اجتماعی کشورمان مملو از عبارات، اظهارات و واکنش‌هایی بود که در آنها نسبت به قرار دادن نام کاظم صدیقی در لیست امام جمعه تهران انتقاد شده بود. چهره‌ای که طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر بیشترین توجه‌ها را در دایره افکار عمومی به خود جلب کرده بود و در هر محفلی بحث و تبادل‌نظر درخصوص عملکرد او حسابی گرم بود. برخی تحلیلگران به سخنرانی رهبر انقلاب در دیدار با ائمه جمعه اشاره کردند که راس هرم سیاسی کشور در آن دیدار از ائمه جمعه خواسته بود مطلقا فعالیت اقتصادی نکنند و در شمایل یک پدر دلسوز، نقش‌آفرینی کنند. این گروه از فعالان سیاسی با طرح این پرسش از ستاد ائمه جمعه کشور که چرا فردی که برخلاف رهنمودهای رهبری عمل کرده و تخلف او محرز شده را دوباره در شمایل امام جمعه تهران قرار داده‌اید؟ تلاش کردند به موضوع واکنش دهند.

دهن‌کجی به مردم است!

احمد زیدآبادی‌ در مورد حضور کاظم صدیقی در نماز جمعه تهران به عنوان خطیب نوشت: «به فرض بی‌گناهی آقای صدیقی، او حداقل در مظان اتهام و مورد حساسیت شدید جامعه است. با یک محاسبه دم‌دستی به نفع خود او هم نیست که در مقابل انظار عمومی به عنوان خطیب جمعه حاضر شود. ‌اگر غرض از دعوت او برای اقامه نماز جمعه، تبرئه او از اتهام‌های مطرح‌شده باشد، نه فقط بی‌اثر است، بلکه افکار عمومی آن را به عنوان دهن‌کجی نسبت به خود تلقی می‌کنند. بنابراین، چنین تصمیمی چنان آشوبی در اذهان مردم ایجاد می‌کند که پس از آن، نه می‌توان فرد بی‌گناهی را از اتهام غیرمستند تبرئه کرد و نه می‌توان گناهکاری را براساس مستندات محکمه‌پسند محکوم دانست. به نظر می‌رسد عده‌ای عزم‌شان را جزم کرده‌اند که هیچ اعتباری برای هر امر معتبری باقی‌ نگذارند!»

بعد از تصاویر نماز جمعه دیروز تهران به امامت کاظم صدیقی، در فضای مجازی قابی معنادار از مرحوم طالقانی به ‌شدت وایرال شد. کاربران فضای مجازی با بازنشر این تصویر نوشتند: «زمانی که مرحوم طالقانی امام جمعه موقت تهران بود چنین جمعیتی در نماز جمعه حاضر می‌شد!»

رحمت‌الله بیگدلی روحانی اصلاح‌طلب با انتشار ویدیویی از نماز جمعه دیروز به امامت کاظم صدیقی یادداشتی را منتشر کرد: «چرا باید کاری کرد که نمازهای جمعه پُرشور و میلیونی تبدیل به نمازجمعه امثال کاظم صدیقی شود؟! نمازجمعه تهران در زمین فوتبال غیراستاندارد دانشگاه تهران برگزار می‌شود. یک زمین استاندارد فوتبال بزرگسالان برای مسابقات بین‌المللی بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ متر طول و ۶۴ تا ۷۳ متر عرض (۸۰۳۰ مترمربع) و زمین غیربین‌المللی ۹۱ متر طول و ۴۵ متر عرض دارد. زمین فوتبال محل برگزاری نمازجمعه تهران در بهترین فرض ۴۰۹۵ مترمربع است. در صورت حضور گسترده مردم حدود ۴۱۰۰ تا ۸۰۰۰ نفر در محل اصلی نماز جمعه تهران جا می‌شوند. عکس‌ها و فیلم‌های نماز جمعه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ به امامت کاظم صدیقی حاکی از قلت حضور مردم در نماز جمعه است به‌طوری‌که محل اصلی نماز جمعه هم پُر نشده است! چرا باید کاری کرد که نمازهای جمعه پُرشور و میلیونی حضرات آیات سید محمود طالقانی و حسینعلی منتظری تبدیل به نمازجمعه خلوت امثال کاظم صدیقی شود؟!

اقشار مذهبی جامعه چه دیدگاهی دارند؟

فااغ از این نقدها و اظهارنظرها، تصاویر مخابره شده از نماز جمعه روز گذشته تهران هم نشان‌دهنده دیدگاه قشر متدین و مذهبی جامعه نسبت به رخدادهای اخیر بود. بسیاری از تصاویر نشان می‌داد که صفوف نماز جمعه تهران برخلاف هفته‌های گذشته، خالی‌تر شده بود. تیغه تیز بسیاری از انتقادات متوجه ستاد نماز جمعه کشور بود که علی‌رغم واکنش‌های منفی، باز هم نام کاظم صدیقی را در لیست ائمه جمعه تهران قرار داده بود. برخی تحلیلگران با اشاره به مورد مشابه تخلف فرزندان معاون قوه قضاییه و استعفای این چهره برای نداشتن هر نوع شائبه‌ای در روند رسیدگی به تخلفات فرزندانش، این پرسش را طرح کردند که چرا ستاد نماز جمعه کشور صبر بیشتری در پیش نگرفت تا این‌گونه باعث کاهش رونق نماز جمعه پایتخت نشود. یاشار سلطانی که برای نخستین‌بار خبر این تخلف را در صفحه‌اش منتشر کرد در واکنش به این نوع تصمیمات نوشت: «در شرایطی که کشور نیاز به حمایت و همراهی مردم در برابر تهدیدات خارجی دارد، نماز «دشمن‌شکن جمعه» به امامت ‎کاظم صدیقی، تبدیل به اقدامی «وحدت‌شکن» شده است.»

در شرایطی که موضوع امامت جمعه کاظم صدیقی در شبکه‌های اجتماعی وایرال شده و دست به دست می‌چرخید، برخی فعالان سیاسی و تحلیلگران، شرایط جامعه را ناشی از نظام تصمیم‌سازی‌های راهبردی و بنیادین تحلیل می‌کردند. تصمیماتی که انتخابات را با ردصلاحیت‌های گسترده از رونق و مشارکت می‌اندازد و زمینه را برای عرض اندام چهره‌هایی چون علیرضا پناهیان و سایر چهره‌های رادیکال مهیا می‌کند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894470

دیگر خبرها

  • نشست خبری معرفی کتاب «توسعه سیاسی و امنیت ملی» در شیراز برگزار شد
  • قدردانی علمای اهل سنت خراسان جنوبی از حمله موشکی سپاه
  • عصبانیت اوزونیدیس در نشست خبری بعد از بازی با هوادار + ویدیو
  • خیال راحت پی‌اس‌جی: خبری از نوکمپ نیست
  • واکنش خانواده شهدای هسته‌ای به حملات موشکی سپاه
  • عملیات قاطع ایران کاخ مستکبران را به لرزه در آورد + تصاویر
  • جهادگران سلامت در لنده
  • اریک تن هاخ و خروج از نشست خبری در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران
  • تصویری قدیمی که بعد از نماز جمعه کاظم صدیقی وایرال شد /چرا صدیقی مانند معاون اول قوه قضاییه استعفا نمی‌دهد؟
  • واکنش متفاوت زیباکلام به حضور صدیقی در نماز جمعه