Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ سومین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور، 25 بهمن ماه همراه با افتتاحیه دفتر جدید اتحادیه با دستور جلسه جمع‌بندی نتایج مذاکرات اتحادیه مدغم با اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور و تأکید بر حفظ وحدت و یکپارچگی جامعه قرآنی تشکیل شد.
پس از تلاوت آیاتی از کلام وحی، رحیم قربانی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور گفت: با وجود مباحث و صحبت‌های مختلف که پیرامون مسئله ادغام بین دو اتحادیه صورت گرفته بود و با توجه به اینکه پس از ادغام نیز مواردی به نقل از افراد و در فضای مجازی منتشر می‌شد، اما اعتقاد اکثر اعضای هیئت مدیره بر این بود که بار دیگر با اعضای هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌ها پیرامون موضوع ادغام مذاکراتی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه ادغام انجام شده و در این زمینه عقب‌گرد وجود ندارد، بیان کرد: استفاده از ظرفیت همه مؤسسات در راستای پیشبرد اهداف قرآنی و رفع مسالمت‌آمیز مسائل و موارد مطروحه پیرامون موضوع ادغام اتحادیه‌ها از دلایل اتحادیه مدغم بود که پس از این مذاکرات دیگر جای این بحث باقی نمی‌ماند که شاید اگر گفت‌وگویی صورت می‌گرفت، موارد اختلافی حل و فصل می‌شد.
قربانی اضافه کرد: برای انجام مذاکرات نیز در جلسه قبلی هیئت مدیره، رأی‌گیری شد و با توجه به نظر موافق اکثر اعضا به انجام مذاکره، این امر در دستور کار قرار گرفت و پنج نفر از اعضای هیئت مدیره که منتخب اعضا بودند، مأمور به انجام مذاکره شدند و از اتحادیه تشکل‌ها نیز چهار نفر برای انجام مذاکره حاضر شدند، موارد اختلافی مطرح شد و در نهایت اعضای هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌ها فرصتی را خواستند تا این جریان را پیگیری کنند. در واقع جلسه مصوبه‌ای نداشته است و در جلسه حاضر با اعلام مواضع خود و آنچه اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت مطرح کرده‌اند، قصد داریم به جمع‌بندی برسیم.
وی افزود: با توجه به اینکه از زمان تشکیل جلسه و مذاکره با اتحادیه تشکل‌ها تقریبا بیش از یک ماه می‌گذرد، اگر اراده ملموس برای همکاری وجود داشت، قاعدتاً تاکنون اعلام می‌کردند، آنچه بعد از ادغام اتحادیه‌ها برخود لازم می‌دانستیم این بود که مواضع خود را صادقانه اعلام کنیم و ازاین پس نیز در مسیری که مجمع عمومی مشخص کرده است با قوت پیگیر امور می‌شویم.
در ادامه نیز مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه در رابطه با مذاکرات صورت گرفته گفت: اگر این گفت‌وگو صورت نمی‌گرفت حتی ممکن بود در جمع هیئت مدیره نیز دچار تفاوت نظر می‌شدیم، اما حالا برای همگان روشن شد که ما همه تلاش را برای اینکه هم‌افزایی ایجاد کنیم و رفع ابهام کنیم، انجام داده‌ایم.
وی با بیان اینکه اگر دچار از هم‌گسستگی شویم، خیانت است و نباید به دنبال منافع خود باشیم، تأکید کرد: با بررسی اسناد مربوط به معرفی مؤسسات معین و اختصاص بیش از سه میلیارد تومان به یک مؤسسه و امثال این مؤسسات، دلیل برخی از این مقاومت‌ها مشخص می‌شود.
طلایی با بیان اینکه از گروه پنج نفره که برای مذاکره حاضر شدند، چهار نفر مجوز فعالیت مؤسسه خود را از وزارت ارشاد دریافت کرده‌اند، گفت: با شکل‌گیری اتحادیه مدغم به هیئت مدیره منسجم و علاقه‌مند به کار و بی‌حاشیه که مدافع منافع جامعه قرآنی هستند، دست پیدا کردیم. اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت با ارائه ایرادات پیش پا افتاده و جزئی و با مطرح کردن بحث فرصت پس از انجام مذاکره با اقداماتی که در برخی از استان‌ها صورت گرفته آنچه به نظر می رسد این فرصت در راستای راه‌اندازی اتحادیه‌های جدید در استان‌ها است. اتحادیه مذکور در حالی ادغام اتحادیه‌های استانی را قبول ندارد که مدیرعامل و منتخب هیئت مدیره آن اتحادیه در مجمع اتحادیه استان حضور داشته و نتیجه ادغام استان به امضای شخص حاضر رسیده است.
وی افزود: حتی اعضای هیئت مدیره اتحادیه مدغم در راستای حفظ اتحاد و انسجام جامعه قرآنی حاضر به استعفا شدند تا هیئت مدیره از حد نصاب بی‌افتد و مجدد مجمع عمومی برگزار شود و انتخابات صورت گیرد و افرادی که رأی بیاورند به عنوان هیئت مدیره اتحادیه مدغم معرفی شوند که متأسفانه این پیشنهاد نیز از سوی اتحادیه تشکل‌ها رد شد و آنچه از سوی اتحادیه مذکور مطرح می‌شود این است که ما ادغام را قبول نداشته و نداریم. در نهایت آنچه به نظر می‌رسد این است که مذاکرات نتیجه نخواهد داشت.
طلایی بیان کرد: یکی از فعالیت‌های هیئت مدیره اتحادیه مدغم این بود که با حجت‌الاسلام والمسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مذاکره کردیم و بر حسب مصوبه شورای توسعه که باید در مورد مسائل اختلافی صحبت می‌کردند، نتیجه این شد که طی تفاهم‌نامه‌ای که منعقد شد، فرآیند ادغام انحلال اتحادیه‌های قبلی و شکل‌گیری اتحادیه مدغم را به رسمیت شناختند.
وی اظهار کرد: اتجادیه مدغم متأسفانه در آغاز فعالیت خود با دو جریان و گروهی که در مقابلش ایستاده‌اند، مواجه است یکی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت و دیگری فضاسازی‌ها است. در این راستا از اعضای هیئت مدیره انتظار می‌رود با حفظ اتحاد و انسجام خود در جهت تحقق اهداف جامعه قرآنی ثابت قدم باشند. ممکن است افرادی هنوز به مذاکره معتقد باشند، اما آنچه که مسلم است، این است که زمان مذاکره پایان‌یافته و مسیر پیگیری و رفع مشکلات از طریق مجامع قانونی، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، سازمان تبلیغات اسلامی و ... خواهد بود و مطالبه‌گری صورت می‌پذیرد تا این مسئله را به سرانجام برسانیم.
طلایی ادامه داد: اگر برای رضای خدا کار کنیم، کار به سرانجام می رسد و این فراز و نشیب ها را خواهیم داشت. هیئت مدیره اهداف و خط مشی خود را صریح و روشن خطاب به دستگاه های بالادستی مطرح می کند و با همین سرعت و شتاب پس از مستفر شدن در ساختمان جدید کارها یکی پس از دیگری عملیاتی می شود.
وی در ادامه به فعالیت‌های انجام شده توسط هیئت مدیره اتحادیه مدغم اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، مدیرعامل اتحادیه‌های استانی از سوی سازمان دارالقرآن عضو هیئت مربوط به ارائه مجوز به مؤسسات قرآنی شد. همچنین طی مذاکرات با سازمان دارالقرآن الکریم مقرر شد بخشی از مأموریت‌های سازمان، برون‌سپاری شوئ و اتحادیه مؤسسات فعال‌تر عمل کند. همچنین مذاکره شده است تا سقف عدد 50 هزار نفر را از طریق بیمه معلم و یا سایر بیمه‌ها تحت پوشش بیمه قرار دهیم. از دیگر فعالیت‌ها مذاکره با سازمان نظام روانشناسی کشور بود تا در مؤسساتی که ظرفیت دارند، مراکز مشاوره و مددکاری راه‌اندازی کنیم.
طلایی اضافه کرد: باید با عمل، یکپارچگی را ایجاد کنیم اگر به مجادله بی‌افتیم، در زمین اشتباه قرار می‌گیریم باید با مؤسسات در استان‌ها ارتباط داشته باشیم و اطلاع‌رسانی کنیم تا موجب انشقاق نشویم باید نگاه پدرانه و رهبرگونه داشته باشیم تا از مشکلات عبور کنیم.
در ادامه جلسه، اعضا به ارائه پیشنهاد خود پرداختند. محمودی، عضو هیئت مدیره اتحادیه مدغم گفت: اعضای هیئت مدیره باید با مدیران عامل اتحادیه‌های استانی در ارتباط باشند و گفت‌وگو کنند. هیئت مدیره باید احساس مسئولیت کند نباید بی‌تفاوت باشیم باید از مخالفان هم بخواهیم نظرات خود را مطرح کنند تا با پیگیری‌های لازم مشکلات برطرف شود.
وی پیشنهاد کرد: در هر جلسه، هیئت مدیره از یک یا دو نفر از مدیران عامل اتحادیه استان‌ها دعوت کند تا به ارائه گزارش بپردازند. همچنین راه‌اندازی مناطق هفت‌گانه در اتحادیه قبلی نیز انجام شد، دنبال شود و برگزاری همایش بزرگ قرآنی کشور با حضور قاریان و حافظان برجسته در دستور کار قرار گیرد.
محمودی ادامه داد: همچنین به استانداری‌ها، نامه‌ای در راستای معرفی مدیران عامل اتحادیه‌های مدغم استانی ارسال شود تا در جریان فعالیت اتحادیه باشند و حتی قید شود که به عنوان مشاور قرآنی از اتحادیه کمک گرفته شود.
در ادامه حسین خاکساری، مدیرعامل اتحادیه قرآنی اصفهان و از دیگر اعضای هیئت مدیره اظهار کرد: در جلسه گذشته برای انجام مذاکره رأی دادیم نتایج آن هر چه باشد، نباید باعث دلسردی شود بحث قبول نداشتن مجمع استان‌ها از سوی اتحادیه تشکل‌ها منطقی نیست و به بعضی فضاسازی‌ها نیز بهتر است پاسخ داده نشود و هیئت مدیره باید کارهای اصولی انجام دهد.
سپس سیدمهدی پورموسوی، مدیرعامل اتحادیه سیستان و بلوچستان و عضو هیئت مدیره اتحادیه مدغم گفت: اگر قرار است، خواسته مجمع عمومی که تخصیص بودجه قرآنی به مؤسسات و فعالان قرآنی به صورت عادلانه انجام شود باید نمایندگان اتحادیه مدغم نیز در شورای توسعه حضور داشته باشند.
مصوبات این جلسه بدین شرح است؛
ـ با توجه به بند یک مصوبه جلسه ششم دی‌ماه 97 مبنی بر گفت‌وگوی حضوری با اتحادیه تشکل‌ها برای پاسخ به سؤالات و تبیین روند تشکیل اتحادیه مدغم و استفاده از حداکثر ظرفیت مؤسسات و تشکل‌های مردمی قرآن و عترت کشور برای ارتقای کیفی و کمی فعالیت قرآن وعترت و نیز اتمام حجت با اعضای اتحادیه مذکور برای ادامه پرقدرت و قانونی روند اتحادیه مدغم وعلی رغم دو جلسه غیررسمی و یک جلسه رسمی، همراهی با اتحادیه مدغم مشاهده نشد که بر این اساس ضمن اعلام مجدد به اتحادیه تشکل‌ها جهت همراهی با مصوبات و روند قانونی شکل‌گیری اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت کشور، ادامه مسیر قانونی امور اتحادیه مدغم توسط هیئت رئیس پیگیری می‌شود.
ـ احکام مسئولان معین استان‌ها صادر تا در جلسات، استان‌های معین هیئت ریئسه حضور یابند و گزارش عملکرد به صورت فصلی به هیئت مدیره کشور اعلام شود.
ـ با توجه به پیشنهاد مدیرعامل، منصور آقامحمدی به عنوان مدیر اجرایی اتحادیه کشوری منصوب و مشغول بکار شد.
ـ طی این جلسه معین شد، مرتضی طلایی از این پس به عنوان نماینده اتحادیه در جلسات کمیسیون تبلیغ و ترویج شورای توسعه فرهنگ قرآنی حضور داشته باشد.
همچنین در 25 بهمن‌ماه نیز بیست و ششمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور در دفتر جدید اتحادیه مدغم کشور برگزار شد که طی آن مقرر شد تمامی اموال اتحادیه طی صورت‌جلسه‌ای تنظیم و در اختیار رئیس هیئت مدیره اتحادیه مدغم قرآنی کشور قرار گیرد. در صورت لزوم جهت هرگونه تصمیم‌گیری مجدد هیئت مدیره تشکیل جلسه خواهد داد.
مقرر شد تراز مالی سال 97 نیز سریعاً با بازرسان تهیه و در جلسه دیگر به رؤیت هیئت مدیره برسد و پس از تأیید بازرسان و هیئت مدیره در مجمع مربوطه ارائه شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرانی مؤسسات قرآنی قرآن اتحادیه مدغم مصوبات جلسه اتحادیه تشکل های قرآن و عترت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۴۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازمعاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم؛ آزمون مجازی ۸ رشته از بخش معارفی و ۲ رشته از بخش های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و ۴ رشته حفظ از بخش آوایی ۲۷ و ۲۸ فروردین برگزار شد.

از بین شرکت کنندگان افرادی که بالاترین نمرات را کسب کردند؛ با توجه به ظرفیت پذیرش در مرحله سراسری، به عنوان راه یافتگان به مرحله سراسری شده اند.

گفتنی است تاریخ و نحوه برگزاری آزمون در بخش معارفی و بخش های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه مرحله سراسری متعاقبا اعلام خواهد شد.

همچنین، برگزیدگان در رشته های حفظ از بخش آوایی در مرحله سراسری به صورت حضوری و در قالب آزمون شفاهی به رقابت می پردازند.

بر اساس مصوبه شورای سیاست گذاری سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت(ع) دانشجویان کشور، دانشگاه کردستان میزبان مرحله سراسری این جشنواره خواهد بود. شرکت کنندگان برای اطلاع بیشتر به اینجا مراجعه کنند.

کد خبر 6086544

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • پلیس پیشگام در بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانونمندی
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • تشریح مصوبات جلسه هیئت وزیران از زبان سخنگوی دولت
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد