Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) گفت: تحريم ها براي هيچگاه تهديد نبوده بلکه يک فرصت است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي، سعيد محمد فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) در سخنان پيش از خطبه هاي نماز جمعه اين هفته تهران در مصلي امام خميني (ره) افزود: قرارگاه سازندگي خاتم انبياء با بهره مندي از توان داخلي مقابل تحريم ها ايستاده و معتقد است تحريم ها براي ما فرصت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با تاکيد براينکه تحريم ها براي ما يک فرصت است و تهديد نيست و بايد تهديد ها را به فرصت تبديل کنيم ادامه داد: در همين شرايط و با رويکرد داخلي سازي مي توانيم اقتصاد کشور را حمايت کرده و در مقابل دشمن از اين فرصت استفاده کنيم.
سعيد محمد گفت: قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) در سال 1368 براساس اصل147 قانون اساسي که به نيروهاي مسلح اجازه مي دهد توان خود را در خدمت توسعه زيرساخت هاي کشور قرار دهند تاسيس شد و با استفاده از کوله باري از تجربه دوران دفاع مقدس توان مهندسي خود را در اختيار کشور قرار داد.
وي ماموريت اصلي اين قرارگاه را توسعه زيرساخت هاي کشور بعد از خرابي هاي ناشي از جنگ تحميلي برشمرد و خاطرنشان ساخت: قرارگاه به عنوان بازوي امين، مقتدر و کارآمد براي تمام ادوار دولت ها، کنار آنها قرارگرفته و جاي خالي پيمانکاران خارجي را پر کرده است.
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) ادامه داد: اين قرارگاه توسعه و الگو سازي براي صنعت ساخت در کشور را در کنار صنعت در راس برنامه ها و دستورکار خود قرارداده است.
اين مسئول با بيان اين که استکبار جهاني امروز بعد از ناميدي از عرصه هاي نظامي به يک جنگ تمام عيار اقتصادي روي آورده و معيشت مردم را هدف قرارد داده است ، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي برخود واجب و لازم مي داند که کشور درهر عرصه اي که مورد تهديد قرار مي گيرد در خط مقدم قرار گرفته و از تماميت کشور دفاع کند.
فرمانده قرارگاه خاتم الانبياء (ص) افزود: وظيفه قرارگاه سازندگي خاتم الانبياءهم در اين دوره خطيراست و ما با زحماتي که در 30سال گذشته از سال 1368تاکنون توسط قرارگاه انجام شده تحقق شعار ما مي توانيم و ايجاد روحيه خود باوري و بن بست شکني و بومي سازي و استفاده از نيروهاي خلاق و جوان واستفاده از ظرفيت نخبگان را شاهد بوده ايم به گونه اي که امروز قرارگاه به عنوان مقتدرترين مجموعه فني و مهند سي در منطقه شناخته مي شود.
وي ادامه داد: اکنون قرارگاه با دارا بودن بيش از 13 هزار دستگاه ماشين آلات تخصصي در بخش هاي مختلف مانند دريايي، ناوگان هوايي، دستگاه هاي حفار تونل تمام مقطع، دستگاه هاي حفار دريا و خشکي، جرثقال هاي فوق سنگين و ساير تجهيزات خاص و با دارا بودن بيش از 200 هزار نفر نيروي انساني و بکارگيري بيش از 5 هزار پيمانکار در داخل کشور مشغول به فعاليت است.
فرمانده قرارگاه خاتم الانبياء افزود: ارتباط نزديک با بخش خصوصي و ايجاد هم افزايي و ارتباط با جامعه سازندگان، توليد کنندگان و مشاوران و طراحان و همين طور شرکت هاي دانش بنيان از دستاورد هاي قرارگاه است.
وي در تشريح عملکرد اين قرارگاه افزود: احداث 62 سد با مخزن حجم بيش از 25 ميليارد متر مکعب، احداث 11 هزار خطوط انتقال نفت و گاز و آب، احداث 2هزار و 600 کيلومتر آزاد راه، بزرگراه و راه اصلي، احداث 3 هزار و 900 کيلومتر راه آهن و 250 کيلومترمترو، 23 هزار کيلومتر فيبر نوري، افزايش ظرفيت در توليد کنستانتره مس به ميزان 250هزارتن در سال، افزايش ظرفيت فولاد کشور به ميزان 1.6 ميليون تن در سال ، افزايش توليد بنزين در کشور به ميزان هفت ميليون ليتر بنزين يورو5، افزايش ظرفيت گاز شيرين کشور به ميزان 150ميليون متر مکعب از مهمترين اقدامات ارزشمندي که در اين سه دهه توسط قرارگاه انجام شده است.
سعيد محمد ادامه داد: اين قرارگاه همچنين در بخش محروميت زدايي نيز در کنار پروژه هاي درحال احداث در مناطق کمتر برخوردار با شناسايي نقاط ضعف در روستاها بيش از 10 هزار برنامه عمراني، آموزشي، فرهنگي و امدادي به ارزش بيش از 3 هزار ميليارد ريال از منابع سپاه پاسداران در اين مجموعه ها هزينه کرده و پروژه هاي راه سازي، کتابخانه، خانه بهداشت، پل سازي، مجموعه هاي ورزشي و مصلي را در دستورکار خود قرار داده است.
وي يادآورشد: در حوزه کشاورزي نيز براساس تفاهمي که با دولت انجام شد 500هزار هکتار زمين کشاورز در دستورکار قرار گرفت که تا امروز حدود 60 هزار هکتار از اراضي تسطيح و تامين آب شده و در قالب 102 شرکت تعاوني براي 18 هزار نفر فعاليت برقرار است و تلاش مي شود کل 500 هزر هکتار به ثمر برسد.
فرمانده قرارگاه گفت: در بحران هاي طبيعي بخش هاي مختلف کشور هم قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) نخستين مجموعه اي است که وارد ميدان مي شود و امداد رساني مي کند به گونه اي که در زلزله اخير کرمانشاه بيش از 8 هزار و 350کانکس ظرف 35 روز در اختيار مردم قرار گرفت و از آن استفاده شد.
وي افزود: امروز قرارگاه در تمام عرصه هاي فني و مهندسي به قله هاي خودکفائي دسترسي پيدا کرده و در هيچ بخشي نيست که نياز به شرکت هاي خارجي داشته باشيم.
محمد گفت: قرارگاه با تکيه بر توان نيروهاي بومي و جوان در تمام عرصه هاي فني و مهندسي چه در بخش طراحي و مشاوره و چه در بخش ساخت و بخش کالا تلاش خود را کرده که اين خودکفائي را در کشور نهادينه کند و امروز آماده صدور خدمات فني و مهندسي است واکنون در برخي کشورهاي همسايه و دوست اين اتفاق رخ د اده است.
وي تصريح کرد: به عنوان مثال در پروژه ستاره خليج فارس پالايشگاه بنزين پروژه اي بود که يک شرکت خارجي در آن حضورداشت و در دوره تحريم اول رها کرد و رفت اما به مجموعه قرارگاه اعتماد شد و اين پروژه به ما واگذار شد.
فرمانده قرارگاه خاتم، افزود: امروز شاهد بزرگترين پالايشگاه ميعانات گازي جهان با ظر فيت 360 هزار بشکه در روز هستيم اين پالايشگاه بزرگترين پالايشگاه توليد بنزين يورو5 چهان است و 65درصد مهندسي آن ايراني، 70درصد کالاي ايراني و 100 اجراي ايراني در آن اتفاق افتاده است و هفته آينده با حضور رئيس جمهوري فاز سوم آن به بهره برداري خواهد رسيد.
فرمانده قرارگاه خاتم يادآورشد: براي فاز 4 هم مراسم کلنگ زني در چند ماه گذشته انجام و ظر ف 18 ماه آينده اين پروژه به صورت 100درصد اير اني به چرخه توليد محصولات نفت، گاز و بنزين کشور خواهد پيوست.
وي ادامه داد: در حوزه مشترک پارس جنوبي با کشور قطرکه سال ها اين کشور بر داشت مي کرد و ما عقب بوديم و شرکت هاي خارجي هر از چندگاهي بعد از تحريم ها رها مي کردند امثال شرکت توتال ، شل و امثالهم رها مي کردند با اعتمادي که به قرارگاه شد6 فاز از پارس جنوبي را به عهده گرفت که دو فازآن قبلا تحويل شد و 4 فاز آن در يک ماه آينده تحويل خواهد شد .
محمد افزود: با اين 6 فاز150 ميليون متر مکعب گاز شيرين به ظرفيت کشور اضافه مي شود و در عمل کشورمان از کشور قطر در برداشت از مخزن پارس جنوبي جلو خواهد افتاد اين پروژه يک پروژه بسيار پيچيده و« هاي تک » چه در خشکي و چه در دريااست.
وي افزود: در بخش دريا با احداث 10سکو هريک به تناژ 3 هزار تن در جزيره صدراي خاتم احداث و به منطقه اعزام شد و در محل پار س جنوبي نصب شد اينکار قبلا توسط شرکت هاي خارجي انجام مي شد اما امروز توسط فرزندان اين سرزمين در حال انجام است که در آن 450 کيلومتر خط لوله در آب احداث شد لوله 32 اينچ براي انتقال گاز به خشکي احداث شده است.
محمد گفت: امروز توان کشتي سازي مجموعه قرارگاه که يکي از صنايع بسيار پيچيده است به صورت کامل وجود دار د و سفارش خارجي گرفته ايم و درحال ساخت کشتي هاي غول پيکر و نفتکش هستيم.
فرمانده قرارگاه خاتم الانبياء (ص) آمار ارائه شده را تنها گوشه اي از ظرفيت اين قرارگاه دانست و افزود: قرارگاه سازندگي سپاه تمام توان مهندسي خود را ر خدمت مردم و دولت براي عبور از تمام بحران ها به خصوص بحران تحريم قرارداده است.
وي ادامه داد: پيشنهاداتي هم در جهت حل برخي از اين معضلات به دولت ارائه شده منجمله بحث تامين آب استان هاي مرکزي از طريق دريا که در دست پيگيري است.
محمد گفت: ما به دنبال نهادينه سازي و پياده سازي مفاهيم اقتصاد مقاومتي در کشور هستيم بايد ظرفيت هاي داخلي در اولويت قرار گيرد و اقتصاد متکي برمردم عملياتي شود و جلوگيري از خام فروشي به خصوص در حوزه هاي پايين دستي نفت و معادن اتفاق افتد.
به گفته وي، در هرعرصه اي که ماتوانمند شويم ديگر تحريم معنا ندارد امروز بايد سعي کنيم گلوگاه ها را شناسايي کنيم و در آن حوزه هايي که ممکن است دشمن بتواند به ما آسيب بزند در آنها سرعت ببخشيم و سعي کنيم با بومي سازي اين اهرم فشار را از دست دشمن بگيريم.
فرمانده قرارگاه خاتم با بيان اينکه وجه تمايزقرارگاه خاتم انجام فعاليت هاي سازندگي با حفظ ارزش ها است گفت: ارزش هاي معنوي و الگوسازي در اين زمينه و در جامعه پيمانکاري کشوراوليويت است.
وي افزود: درخواست ما از دولت، مجلس و همه دستگاه هاي حمايتي اين است که به منظور تداوم فعاليت هاي جهادي قرارگاه به اين مجموعه کمک شود و با توجه به روز هاي آخر بودجه پيشنهاداتي داده شده است که اميد است در روز هاي باقي مانده عنايت بيشتري به پيشنهاد ات شود.
سخنران پيش از خطبه هاي نماز جمعه امروز تهران گفت: اميد است مطالبات قرارگاه خاتم الانبياء (ص) چه با روش هاي نقدي و چه تهاتري مورد توجه قرارگيرد زيرا اين قرارگاه براي آن برنامه ريزي کرده که براي سال آينده بتواند 70پروژه خود را تکميل کرده و در خدمت مردم قرار دهد.
2078 ** 1200
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۴۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس در استان یزد

مدارس استان یزد به غیر از شهرستان های ابرکوه، مروست، خاتم و بافق غیرحضوری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، در پی بارش‌های رگباری و سیل آسا در استان یزد که منجر به آب گرفتگی معابر شهر یزد، منازل و جاری شدن سیل در برخی نقاط استان شده است مدارس استان بعضاً تعطیل و تعدادی غیرحضوری شد.

محمدعلی ملک زاده، مدیریت بحران استان یزد اظهار کرد: تاکنون فقط مدارس شهر یزد در تمامی مقاطع تحصیلی فردا (چهارشنبه) غیرحضوری اعلام شده است.

مهران فاطمی، استاندار یزد اما در لایو ستاد مدیریت بحران اظهار کرد: مدارس استان یزد به غیر از مدارس مناطق ابرکوه، مروست، خاتم و بافق غیرحضوری شد.

کد خبر 747364

دیگر خبرها

  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • رشد تولید گندم در استان یزد
  • تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس در استان یزد
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • رشد ۵/۵ برابری تولید گندم در استان
  • لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس
  • رونق کنسرت‌ها تهدید یا فرصت؟
  • شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود
  • ۱۳ روستای نایین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • ماجرای استقلال و کاپیتان، داستان تهدید و فرصت/ خالدآبادی کمتر از رفیعی نیست