Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@04:46:56 GMT

افزایش ۱۸۱ درصدی ارزش معاملات بازار بورس

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۴۴۴۶

افزایش ۱۸۱ درصدی ارزش معاملات بازار بورس

ساعت24 -بررسی آمار بانک مرکزی نشان می دهد؛ ارزش معاملات بازار سهام در آذر ۹۷ نسبت به آذر ماه سال ۹۶ با افزایش ۱۸۱ درصدی مواجه شده است.

آمارهای اقتصادی بانک مرکزی برای دوره ۹ ماهه منتهی به آذر ماه ۹۷ نشان می دهد؛ ارزش معاملات سهام در پایان عملکرد ۹ ماهه امسال به ۱۰۱ هزار و ۸۲۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسیده که در مقایسه با عملکرد ۹ ماهه منتهی به پایان آذرماه سال ۹۶ رشد ۱۸۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصدی را ثبت کرده است.

در عین حال ارزش معاملات بازار اول تالار شیشه ای نیز از ابتدای امسال تا پایان پاییز ۹۷ به ۶۵ هزار و ۶۵۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به عملکرد ۹‌ماهه سال ۹۶ این بازار با رشد ۲۱۳.۷ درصدی مواجه شده است.

ارزش معاملات سهام

این در حالی است که ارزش معاملات سهام در بازار اول بورس تهران طی آذرماه امسال نسبت به آبان‌ماه سال جاری با کاهش ۵۰.۷ درصدی و در بازار دوم نیز طی عملکرد ۹ ماهه امسال به ۳۶ هزار و ۱۶۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسید که در مقایسه با عملکرد ۹ ماهه پارسال رشد ۱۴۴ درصدی را ثبت کرده است.

اوراق مالی قابل معامله

همچنین از ابتدای امسال تا پایان پاییز منتهی به ۳۰ آذرماه ۹۷، ۳۶۷ میلیارد و ۴۵۶ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۷۹ روز معاملاتی داد و ستد شده که این تعداد سهام معامله شده نسبت به عملکرد دوره مشابه سال قبل، از رشد ۱۳۱.۸ درصدی حکایت دارد.

از سویی دیگر، بیشترین سهام معامله شده در بورس تهران طی دوره مذکور از طریق بازار اول بورس تهران با حضور شرکت‌های بزرگ بورسی جا به جا شده که حاکی از رشد ۱۶۴.۳ درصدی است.

در عملکرد ۹ ماهه سال ۹۶ بورس، تعداد شرکت‌های درج شده به ۳۲۷ نماد معاملاتی رسیده است که آمارهای جدید نشان می‌دهد این تعداد شرکت هم‌اکنون تا پایان پاییز امسال به ۳۲۳ شرکت درج شده کاهش یافته است.

ارزش کل بازار بورس

ارزش کل بازار سهام در بورس تهران، از ابتدای امسال تا پایان پاییز ۹۷ به رقم ۵۹۲ میلیارد و ۴۳۴ میلیون و ۸۰۰ هزار میلیون تومان رسید که در مقایسه با ارزش کل بازار سهام در ۹ ماهه منتهی با پایان آذر ۹۶ با رشد ۵۵.۲ درصدی روبه‌رو است.

بررسی آمارها نشان می‌دهد؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران طی ۹ ماهه سال جاری به محدوده ۱۵۶ هزار و ۸۳ واحد رسیده است که در مقایسه با عملکرد ۹ ماهه پارسال این بازار، حاکی از رشد ۶۳.۴ درصدی دارد.

بر اساس این گزارش، شاخص ۵۰ شرکت فعال‌تر بورس تهران نیز طی دوره عملکردی مذکور تا پایان پاییز امسال به ۶ هزار و ۷۳۷ واحد رسید که در مقایسه با عملکرد دوره مشابه سال قبل با افزایش ۷۱.۴ درصدی مواجه بوده است.
 

منبع:خبرانلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بازار سهام بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۴۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورق بازار سرمایه برگشت | افزایش ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحدی شاخص کل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، از ابتدای صبح امروز حال و هوای بازار سرمایه مثبت شد اغلب نمادها با صف خرید مواجه بودند.

در پایان معاملات جاری شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحد افزایش پیدا کرد و به دو میلیون و ۲۰۶ هزار و ۹۰۷ واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز ۲۴۵۸ واحد رشد کرد و در عدد ۷۲۶ هزار واحد ایستاد.

تغییر محدوده نوسان قیمت صندوق های طلا در روز جاری

روز دوشنبه بیش از ۱۶۲ هزار معامله در بازار بورس انجام شد که ارزش آن بالغ بر ۲۹۵۰ میلیارد تومان بود. حجم معاملات نیز به بالای ۶.۲ میلیارد رسید.

فملی، فارس و فولاد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. از نمادهای پرتراکنش نیز می‌توان به ذوق، فاذر و شستا اشاره کرد که بجز فاذر بقیه نمادها سبز شدند.

دامنه نوسان معاملات بورس به حالت قبل برمی گردد

در سومین روز معاملات هفته بازار فرابورس نیز ۶۳ واحد رشد کرد و به رقم ۲۴ هزار و ۷۰۸ رسید. تعداد معاملات امروز فرابورس بیش از ۸۸ فقره بود که ارزش آن ۳۹۳ هزار میلیارد تومان شد.

آریا، هرمز و شگویا بیشترین تاثیر را بر شاخص فرابورس داشتند که به جز آریا دو نماد دیگر مثبت شدند. همچنین فصبا، نخری و بیوتیک از نمادهای پرتراکنش امروز فرابورس بودند.

کد خبر 844625 برچسب‌ها شاخص کل بورس خبر مهم بورس تهران بورس - فرا بورس

دیگر خبرها

  • ورق بازار سرمایه برگشت | افزایش ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحدی شاخص کل
  • رشد ۱۰هزار و ۱۴۰ واحدی شاخص کل بورس در پایان معاملات یکشنبه
  • بورس ۱۰ هزار واحد مثبت شد
  • افزایش بیش از ۱۰ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس امروز ۲۶ فروردین/افت۱۱ هزار واحدی
  • کاهش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/تغییر دامنه نوسان اقدامی موثر بود؟
  • بورس ریخت؛ سهامداران همچنان ناامید هستند
  • افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
  • ریزش ۵۳ هزار واحدی شاخص کل در پایان معاملات
  • ریزش سنگین بورس در فروردین رقم خورد