Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:41:19 GMT

افشای دوستی سران عرب با صهیونیست ها درنشست ورشو

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۴۴۸۷

افشای دوستی سران عرب با صهیونیست ها درنشست ورشو

تهران – ایرنا- مقامات برخی از کشورهای جهان روزهای 24 و 25 بهمن در ورشو پایتخت لهستان گردهم آمدند تا درباره ادعای آینده صلح در خاورمیانه به گفت وگو بنشینند اما این نشست حاشیه های پرنگ تر از متنی و از جمله علنی شدن دوستی سران برخی کشورهای عربی با صهیونیست ها به همراه داشت.

به گزارش ایرنا، روزهای 13 و 14 فوریه برابر با 24 و 25 بهمن، مقامات برخی از کشورهای جهان در ورشو پایتخت لهستان گردهم آمدند تا درباره ادعای موانع و آینده صلح در خاورمیانه به گفت وگو بنشینند؛ نشستی که زیر سایه حادثه تروریسیتی زاهدان و عدم حضور شماری از کشورهای اروپایی در عمل بی نتیجه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انتشار تصاویر این نشست بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی در کشورهای عربی داشت .در یکی از تصاویر منتشر شده از این نشست، «خالد الیمانی» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن مشاهده می شود که کنار نخست وزیر رژیم صهیونیستی نشسته بود.
انتقاد شدید مردم در شبکه های اجتماعی باعث شد الیمانی واکنش نشان دهد و در صفحه رسمی خود در توییتر ادعا کند، نشستن او کنار نتانیاهو یک اشتباه پروتکلی بود و او و «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن از فلسطین حمایت می کنند.
در حالی الیمانی این امر را یک اشتباه پروتکلی دانست که نتانیاهو با انتشار تصویری از خود و الیمانی در صفحه توییتر خود نوشت، 'ما تاریخ می سازیم'.
تارنمای 'اسرائیل بالعربیه ' نیز در این خصوص نوشت، وزیر خارجه یمن در مراسم افتتاحیه نشست ورشو کنار نتانیاهو نشست.
خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز نوشت، در نشست ورشو میکروفن مقابل نتانیاهو دچار مشکل شده بود و الیمانی میکروفن مقابل خود را به او داد.
این خبرگزاری به نقل از «جیسون گرینبلات» دستیار رئیس جمهوری آمریکا نوشت، نتانیاهو با لبخند این اقدام را در چارچوب همکاری های جدید میان 'اسراییل و یمن' دانست.
الیمانی در حالی منکر ارتباط با صهیونیست ها شده است که این روزها بر کسی پوشیده نیست که دولت مستعفی یمن جیره خوار سعودی ها است و این دولت اجرا کننده بی چون و چرای دستور مقام های سعودی است.
نتانیاهو پیش از این گفته بود روز پنجشنبه با هیات سعودی شرکت کننده در نشست ورشو به ریاست 'عادل الجبیر' دیدار می کند.
تارنمای «المنار » پس از آن نوشت، الجبیر روز پنجشنبه با نتانیاهو دیدار کرد و گفت، تحقق ثبات در منطقه بدون سازش میان کشورهای عربی و تل آویو غیرممکن است اما ایران مانع این کار می شود.
الجبیر که کشورش به سمت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پیش می رود، در حالی ثبات منطقه را در گرو سازش با تل آویو دانسته است که تمام ملت های منطقه رژیم صهیونیستی را عامل اصلی بی ثباتی در منطقه و ریشه اصلی بحران های جاری در خاورمیانه می دانند.
رادیو «النور» نیز در خصوص دیدار مقام های سعودی با مسئولان رژیم صهیونیستی نوشت، روابط رژیم صهیونیستی با برخی حکومت های عربی و عادی سازی روابط میان آن ها کم کم در حال علنی شدن است و این نشان می دهد آن ها از سال ها پیش بصورت مخفیانه در این مسیر گام بر می داشتند.
ابراز دوستی سران برخی کشورهای عربی با صهیونیست ها علاوه بر خشم مردم در کشورهای اسلامی، واکنش تند فلسطینی ها را نیز در پی داشت. جنبش جهاد اسلامی پنجشنبه شب در بیانیه ای ضمن محکوم کردن دیدارها و مصافحه آشکار و پنهانی با سران دشمن و به ویژه بنیامین نتانیاهو تاکید کرد، این نشست لکه ننگی بر پیشانی مشتاقان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بود.
خاورم **2041**2040

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ورشو سران عرب رژيم صهيونيستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۴۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌های اسرای صهیونیست: بدترین نخست‌وزیر، برو!

خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه و حامیان آن‌ها که از بی‌توجهی کابینه رژیم اشغالگر به سرنوشت فرزندان خود خشمگین هستند، خواستار کناره‌گیری نخست‌وزیر این رژیم از سمتش شدند.

به گزارش ایسنا، «غی بن درور» ۵۴ ساله که در تظاهرات در مقابل خانه نتانیاهو در «قیساریه» شرکت کرده بود به خبرنگاران گفت: «من در تظاهرات علیه بدترین نخست‌وزیر تاریخ اسرائیل شرکت کرده‌ام.»

طبق گزارش شبکه المیادین، وی گفت: نتانیاهو نمی‌خواهد اسرا به اسرائیل بازگردند؛ چراکه وی نمی‌خواهد جنگ پایان یابد، چون در چنین صورتی باید به زندان برود.

«یائل بن بورات» وکیل ۶۲ ساله صهیونیست نیز که در این تظاهرات حضور داشت، اظهار کرد: ما اینجا هستیم تا با خانواده‌های اسرا ابراز همدردی و همبستگی کنیم.

وی افزود: من نمی‌خواهم این عید (عید یهودی پسح) را در حالی جشن بگیرم که بسیاری از برادران و خواهران ما هنوز در غزه هستند.

این وکیل صهیونیست ادامه داد: همه ما معتقدیم که او (نتانیاهو) مسئول فاجعه وحشتناکی است که در هفتم اکتبر رخ داد و وی در مذاکره برای آزادی اسرا نیز شکست خورده است.

معترضان همچنین خواستار کناره گیری نتانیاهو از سمت خود شدند و گفتند که او در مدیریت جنگ و بازگرداندن اسرا شکست خورده است و نمی‌تواند در قدرت بماند.

همزمان با این فعالیت اعتراضی، تعدادی از خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه برای اطلاع از آخرین تحولات پرونده تبادل اسرا، با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار کردند.

مادر یکی از این اسرا پس از دیدار با گالانت گفت آنچه که خانواده‌ها عملا در این دیدار شنیده‌اند این است که هیچ راه حلی وجود ندارد و نهاد امنیتی رژیم اشغالگر نمی‌داند چگونه اسرا را بازگرداند.

وی افزود: نسبت به رهبران فعلی احساس ناامیدی می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم استعفای خود را ارائه دهند و جا را برای رهبری دیگر که بتواند راه حل ارائه دهد باز کنند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه و حامیان آن‌ها کابینه رژیم صهیونیستی را مقصر ماندن فرزندان خود در اسارت می‌دانند.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

دیگر خبرها

  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه
  • کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای اسرائیلی در دویستمین روز جنگ+ تصاویر
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: بدترین نخست‌وزیر، برو!
  • تظاهرات شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت «نتانیاهو»
  • نویسنده صهیونیست: نابودی اسرائیل به دست نتانیاهوست
  • نتانیاهو، گالانت را به افشای اطلاعات حساس متهم کرد
  • دو سوم صهیونیست‌ها ادعای پیروزی قریب الوقوع نتانیاهو در غزه را باور ندارند