Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ونوس عامری پیش از ظهر جمعه در نشستی خبری اظهار داشت: امسال لازم بود تمام بخش‌های تعرفه برای تصویب تعرفه عوارض دیده می‌شد و همین اتفاق نیز افتاد و ساعت‌ها کار شد و در نهایت جمع‌بندی آن در صحن علنی شورا اعلام و تصویب شد و طبیعی است که اعضای معترض، تنها در یک جلسه جمع‌بندی نتوانند از این تعرفه اطلاعات درست کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه چهار عضو شورای شهر که به این تعرفه معترض هستند و اطلاعات نادرست به مردم ارائه می دهند، بر اساس لیست حضور و غیاب و به رغم تاکیدات مکرر در جلسات صحن علنی برای شرکت در جلسات کمیسیون تلفیق، حتی پنج دقیقه نیز در جلسات شرکت نکردند و اکنون با برداشت یک‌سری کلیات از تعرفه عوارض، نامه اعتراض نوشته‌اند.

عامری عنوان کرد: در جلساتی که ساعت‌ها برای آن وقت گذاشته شد و اعضای شورای حتی ریالی بابت این جلسات دریافت نمی کنند، تمام شهر دوباره قیمت گذاری و تفاوت‌ها مشخص شد و معتقدیم اگر این تفاوت‌ها مشخص نمی‌شد، تبعیض اتفاق می‌افتاد.

وی تصریح کرد: ما اجازه داریم ۱۸ تا ۲۱ درصد به بدهی‌های عوارض مردم اضافه کنیم اما ما برای سه سال، تنها هشت درصد در نظر گرفتیم در حالی که گفته شده افزایش عوارض ۲۴ درصد است در حالی که اینگونه نیست و ارائه این اطلاعات ناشی از ناآگاهی است و صحیح این است که این عوارض برای سه سال تدوین شده و هر سال هشت درصد افزایش دارد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: برای افرادی که با اخذ پروانه از شهرداری اقدام به ساخت و ساز می کنند، انواع تخفیف‌ها و معافیت‌ها را در نظر گرفته ایم و سختگیری های ما برای کسانی است که تخلف می کنند.

وی تصریح کرد: شهر ما دارد به یک زاغه بزرگ تبدیل می شود و در این شرایط لازم است شهر را به نحوی اداره کنیم که مهاجران با سطوح فرهنگی و زندگی بالاتر به یزد بیایند.

عامری تاکید کرد: تعرفه عوارض حتی کوچه به کوچه و خیابان به خیابان بر اساس قیمت های هر منطقه استخراج شده و میانگین افزایش تعرفه نسبت به سال قبل ۱۵ درصد است و افزایش تعرفه عوارض در یزد حتی از ابرکوه و اردکان نیز کمتر است.

وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل عدم شناخت کافی برخی اعضای شورا از قوانین و روند کار، اطلاعات نادرست در اختیار مردم قرار می گیرد و این در حالی است که سه تن از چهار عضوی که به تعرفه اعتراض دارند، سابقه بیش از یک دوره عضویت در شورای شهر را دارند.

عامری در بخش دیگری از سخنان خود در مورد عده ای که می‌گویند مردم پول خرید گوشت ندارند و شما سمپوزیوم برگزار می‌کنید، افزود: این چه حرفی است، مگر با پول شورا می شود برای مردم گوشت خرید، مگر در دوره های قبل که سمپوزیوم و برنامه هایی فرهنگی به نفع گردشگری شهر یزد برگزار نشد، با پولش برای مردم گوشت خریدند.

وی تاکید کرد: همه ما باید یاد بگیریم که با مردم صادق باشیم و به آنها راست بگوییم نه اینکه روی حساسیت‌های آنها دست بگذاریم و ناآگاهی و نابلدی خود را مخفی کنیم.

کد خبر 4542855

منبع: مهر

کلیدواژه: شوراي شهر يزد یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۴۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق و عوارض گمرکی کالا‌های اساسی و ارزش افزوده یک درصد شد

مسعود امراللهی، مدیرکل بازرسی و نظارت وزارت جهاد گفت: طی روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر افزایش ارزش افزوده عوارض و گمرکات کالاهای اساسی به ۱۰ درصد منتشر شد که بلافاصله دولت به این موضوع ورود کرد.

به گفته او، با ورود دولت و تصمیمی که در هیئت وزیران گرفته شد، حقوق و عوارض واردات گمرکی کالاهای اساسی و ارزش افزوده همان یک درصد تمدید شد.

امراللهی ادامه داد: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان به کالاهای اساسی و عدم تغییر عوارض وارداتی و گمرکات، قیمت کالاهای اساسی هیچ گونه تغییری ندارد.

مدیرکل دفتر بازرسی وزارت جهاد گفت: هرگونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود که در بازرسی ها برخوردهای لازم با متخلفان در صورت افزایش قیمت صورت خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • چند درصد از مردم کشور‌های مختلف جهان گیاهخوار هستند؟
  • حقوق و عوارض گمرکی کالا‌های اساسی و ارزش افزوده یک درصد شد
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • غایبان سرشناس بازی استقلال – شمس آذر
  • ۲۵ درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه
  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • کاهش مالیات حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج از کشور در اختیار گردشگری قرار گیرد
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج مسافر از کشور در اختیار ما قرار گیرد
  • با حقوق کارگران چند کیلو گوشت می‌توان خرید؟