Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@17:17:56 GMT

چگونه خوش اخلاق و خوش برخورد باشيم؟

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۴۶۵۰

چگونه خوش اخلاق و خوش برخورد باشيم؟

خبرگزاري آريا -

انسان هاي خوش اخلاق هميشه در بين تمام اقشار جامعه طرفدار بسياري دارند‎
انسان هاي خوش اخلاق هميشه در بين تمام اقشار جامعه طرفدار بسياري دارند. در اين مقاله چند را براي خوش اخلاق شدن تان به شما پيشنهاد مي کنيم
حتماً در بين اقوام و دوستانتان با آدم‌هاي خوش‌ اهلاق برخورد کرده‎ايد. اين يک قانون نانوشته است که هر چقدر يک فرد خوش ‎اخلاق‎تر باشد، دوستان بيشتر و روابط بهتري را تجربه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


راهکارهايي براي خوش اخلاقي
هميشه لبخند داشته باشيد
براي اينکه خوش اخلاق شويد، لبخند بزنيد. به خاطر داشته باشيد که خنده بر لب داشتن شما را فردي خونگرم و صميمي جلوه مي‌دهد. حتي اگر وضع روحي خوبي نداريد باز هم لبخند بزنيد تا انرژي آن را در روند زندگي خودتان و ديگران احساس کنيد.
آن ها کينه توز نيستند.
اين افراد کينه اي از ديگران به دل نمي گيرند. در عوض آن ها اشخاصي هستند که کوچکترين کار خوب شما را تلافي مي کنند. آن ها افرادي رنجوري نيستند و مهربان هستند و در عوض اين که بخواهند شرايط را بدتري کنند و يا به ديگران لطمه بزنند، به فکر پيدا کردن راهي براي بهتر کردن شرايط هستند.
آن ها با ملاحظه هستند.
اين افرا نسبت به کاري که مي کنند و يا حرفي که مي زنند با دقت و وسواس هستند. اين افراد دروغ گو نيستند و براي ناراحت کردن طرف مقابلشان دنبال يک چيز منفي نمي گردند. آن ها مي خواهند که همه افرادي که در اطرافشان هستند احساس خوشحالي داشته باشند. آن ها دوست ندارد که به خاطر رفتارشان سايرين لطمه اي ببينند و يا خجالت زده و يا دست و پاچه شوند. به اين ترتيب، آنها مراقبت رفتارشان هستند و جاي اين که سعي کنند فردي پرخاشگر و يا غمگين باشند، سعي مي کنند تا مهربان و دوست داشتني باشند.
کلمات منفي را دور بريزيد
فهرستي از کلمات منفي را که گاهي ناخودآگاه به زبانتان مي‌آيد، تهيه کنيد و با خودتان عهد ببنديد که هر هفته يک يا چند مورد از آن‌ها را کنار بگذاريد.

براي اينکه خوش اخلاق شويد، لبخند بزنيد‎
معرف خودتان باشيد
افراد خوش خلق تمايل زيادي براي برقراري ارتباط با افراد جديد دارند. پس اگر در جمعي ناشناس و تازه قرار گرفتيد، خودتان را معرفي کنيد و بگوييد که هستيد. اگر مکالمه را شروع کنيد افراد مقابل شما هم به ادامه آن کمک خواهند کرد.
تمرين صبر کنيد
براي خوش‌خلق‌تر شدن نياز داريد که بتوانيد با آدم‌هاي مختلف کنار بياييد. به اين مهارت مدارا مي‌گويند و لازمه مدارا هم صبر است.
قضاوت نکنيد
انسان خوب نبايد قاضي کارهاي ديگران باشد، پس اگر مي‌خواهيد خوش خلق باشيد بهتر است دست از قضاوت کردن ديگران برداريد تا هم ذهن خودتان آرام گيرد و هم زندگي ديگران در آرامش باشد. اين کار باعث خواهد شد روح و رواني سالم داشته و خوش اخلاقي تان تقويت گردد.
مهربان باشيد
آدم‌هاي خوش خلق با ديگران مهربان هستند و اگر براي کسي کاري از دستشان بربيايد کوتاهي نمي‌کنند.
فردي مودب باشيد
از راهکارهاي خوش اخلاق شدن با ادب بودن و مودبانه رفتار کردن با دوستان و افراد غريبه است. سعي کنيد با مودب‌تر شدن روابط اجتماعيتان را بهبود ببخشيد. مثلا در اتوبوس دو صندلي را اشغال نکنيد، در بيرون به ويژه مکان‌هاي بسته با تلفن بلند حرف نزنيد. اگر نمي‌توانيد به خاطر روز بدي که پشت سر گذاشته ايد بخنديد، لااقل بگوييد که حالتان خوب نيست و نمي‌خواهيد حرفي بزنيد يا کاري کنيد.
مطالعه کنيد
شما هر چقدر که آدم آگاه‎تري باشيد، آرامش رواني و خلقي بيشتري خواهيد داشت و در نتيجه بهتر مي‌توانيد خلقتان را مديريت کنيد.
به ديگران کمک کنيد
اگر در موقعيتي قرار گرفتيد و مشاهده کرديد که فردي نيازمند ياري است به او کمک کنيد. لازم نيست کارهاي چندان بزرگي انجام دهيد فقط کافي است کمي مهربان و انسان گونه رفتار کنيد همين. با انجام کمک‌هاي کوچک هم خودتان احساس بهتري خواهيد گرفت و هم در نظر ديگران خوش اخلاقي تان ثابت خواهد شد.
گردآوري: بخش روانشناسي بيتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۴۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!

آفتاب‌‌نیوز :

خوددرمانی از جمله مشکلات موجود در چرخه درمان و یکی‌ از مهم‌ترین دلایل مصرف بی‌رویه دارو در کشور محسوب می‌شود.  زیاد دیده‌اید افرادی که بدون مراجعه به پزشک و به صورت خودسر از داروهایی که در منزل دارند یا مراجعه به داروخانه‌ها و گفتن علایم بیماری خود دارو دریافت کرده و به این شیوه به درمان خود می‌پردازند. بررسی‌ها نشان می‌دهند میزان تجویز داروها با جمعیّت کشور و وضعیت اپیدمیولوژیکِ بیماری‌ها همخوانی ندارد و نظام دارویی کشور همچنان با مشکل مصرف بی‌رویه و خودسرانه دارو روبرو است.

خود درمانی و مصرف خودسرانه دارو

معمولا در خود درمانی افراد سعی می‌کنند بدون مراجعه به پزشک و استفاده از نظر او به درمان بیماری خود بپردازد. متاسفانه رواج این فرهنگ در کشور ما تا حدی است که این روزها کمتر کسی برای بیماری‌های سطحی به پزشک مراجعه می‌کند. افراد ترجیح می‌دهند خودشان با داروهایی که دارند یا به شیوه‌های مختلف تهیه می‌کنند، به درمان بیماری خود یا اعضای خانواده‌شان بپردازند. سرماخوردگی، بدن درد، دردهای شکمی، دندان درد و....از جمله بیماری‌هایی شایعه‌ای هستند که افراد، در صورت بروز معمولا خود درمانی می‌کنند.

عوامل موثر در مصرف خودسرانه دارو

عوامل گوناگونی باعث می‌شود که افراد ترجیح دهند در صورت بروز بیماری به جای مراجعه به پزشک، به صورت خودسرانه دارو مصرف کنند مواردی چون استفاده از داروهای موجود در منزل و اعتقاد به بی‌خطر بودن این داروها، گرانی ویزیت پزشکان، تحویل دارو بدون نسخه توسط داروخانه‌ها و .... از جمله مهم‌ترین علل مصرف خودسرانه دارو در کشور هستند.

همان‌طور که گفته شد از جمله علل مصرف خودسرانه دارو در کشور، تحویل دارو بدون نسخه توسط داروخانه‌هاست. اما بهمن صبور نائب رئیس انجمن داروسازان تهران مشکل اصلی را داروخانه‌ها نمی‌داند او می‌گوید:

زمانی که ویزیت یک چشم پزشک منوط به پرداخت پول از سوی بیمار است، در اینجا بیمار دستور می‌دهد که فلان دارو را بنویس. به جای این که پزشک طبابت کند، خدمتی را با پول انجام می‌دهد.
حالت بدتر آن در حال حاضر در فضای مجازی اتفاق افتاده است. پلتفرم‌هایی که از وزارت صمت مجوز گرفتند در سکوهایشان نیاز به حضور پزشک نیست. پولی را پرداخت می‌کنید بدون این که پزشک شما را ویزیت کند، پزشک که نیست چون نام کاربری و گذرواژه پزشک را خرید و فروش می‌کنند. متاسفانه بدون این که پزشک شما را ببیند، فقط یک کد ملی می‌دهید برای شما نسخه می‌نویسند. این موضوع در حال حاضر یک معضل بزرگ است. با نسخه‌هایی مواجهه هستیم که همه آن‌ها فرمایشی هستند، فقط پول آن را پرداخت کن، هر کاری دلت می‌خواهد انجام می‌دهند.

مصرف خودسرانه داروها چه عواقبی دارد؟

بسیاری از مردم بدون در نظر گرفتن کارکردهای یک دارو، در شرایط مختلف اقدام به مصرف خودسرانه آن می‌کنند. این در حالی است که بسیاری از این داروها می‌تواند عواقب خطرناکی برای آن‌ها داشته باشد. تداخلات دارویی، مشکلات گوارشی و کبدی، مقاومت بدن در مقابل آنتی‌بیوتیک‌ها، مسمومیت‌های ناخواسته، طولانی شدن درمان و... از مهم‌ترین این مشکلات هستند.

 صبور در مورد عوارض مصرف خودسرانه دارو، این گونه عنوان می‌کند: هر دارویی عوارض خاص خود را دارد. اگر داروها با تجویز پزشک و تشخیص بیماری مصرف شود قابل قبول است. ولی نوعا افراد فامیلی به هم مشاوره می‌دهند و این باعث می‌شود ما عوارض دارو را خیلی زیاد ببینیم. بر اساس تجربه‌ای که داشتم نوع داروهای مورد استفاده در مناطق مختلف فرق می‌کند برای مثال در مناطق شمال شهر داروهای روان‌گردان و آرام‌بخش بیشتر مصرف می‌شود. در مناطق پایین شهر بیشتر به خاطر وضعیت آلودگی و بیماری‌هایی که وجود دارد بیشترین مصرف آنتی‌بیوتیک را داریم.
داروهای روانگردان یک خانواده ای از داروهایی مثل کلونازپام و آلپرازولام و داروهای قوی‌تر از این طیف هستند که معمولا باعث عدم تمرکز و مشکلات خاصی برای بعضی از افراد مخصوصا سالمندان می‌شود.

نائب رئیس انجمن داروسازان تهران در پاسخ به سوالی درباره عوارض مصرف خودسرانه داروها برای کودکان، با تاکید بر آسیب‌پذیری بالای کودکان می‌گوید: کودکان قشر خاصی هستند. سیستم دفع و جذب، گوارش و سیستم‌های مغزی‌شان کامل نشده است و در سن رشد هستند، بنابراین داروها حتما باید با احتیاط خاص برای آن‌ها مصرف شود تا با کم‌ترین عارضه کودکان دوران خود را سپری کنند. عوارضی که در کودکان ایجاد می‌کند شدت و زمان آن اگر طولانی شود، آسیب آن خیلی بیشتر از یک فرد بالای 15 یا 20 سال است. چرا که بیشترین درصد بدن آن‌ها از آب است. برخی از داروها در صورت مصرف خودسرانه می‌توانند برای کودکان فوق العاده سمی باشند.

صبور در پاسخ به سوالی درباره مصرف رایج استامینوفن در بین مردم گفت: استامینوفن داروی پرمصرفی میان مردم است. این در حالی است که مصرف آن برای افراد بزرگسال در مقادیر بالا و بیش از 4 تا 5 روز می‌تواند سمیت کبدی ایجاد کند. برای بچه‌ها هم به همین شکل است مقادیر باید کنترل شده و تحت نظر پزشک و دکتر داروساز باشد، تا از سمیت کبدی مخصوصا در کودکان و خردسالان جلوگیری شود.

وی در پایان درباره داروهای گیاهی و نحوه‌ استفاده از آن‌ها می‌گوید: داروهای گیاهی درمان نمی‌کنند. بلکه به روند درمان کمک می‌کنند. در استفاده از داروهایی که از وزارت بهداشت مجوز و در داروخانه‌ها قابلیت فروش دارند، مشکلی نمی‌بینم. اما در استفاده از آن‌ها هم نباید از آن ور بوم بیافتیم و بگوییم چون گیاهی هستند به هر میزان خورده شوند. بلکه مصرف آن‌ها هم باید تحت نظر پزشک باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی
  • واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است
  • هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • ویژگی‌های افراد پر انرژی
  • آب‌های کردستان، به کام دیگران
  • چگونه نظر دیگران را عوض کنیم؟
  • اختلال اضطراب اجتماعی چیست و چگونه درمان می‌شود؟
  • سرمربی پورتو: طارمی بازی نمی‌کرد، چون دیگران بهتر بودند
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس چیست؟