Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@20:34:29 GMT

حمایت از مظلومان مبنای اسلام و انقلاب است

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۴۸۵۴

حمایت از مظلومان مبنای اسلام و انقلاب است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی ربانی، امام جمعه محلات، ظهر امروز، 26 بهمن‌ماه در نماز جمعه محلات ضمن سفارش به تقوا و پرهیزکاری و در ادامه مبحث مبانی انقلاب اسلامی اظهار کرد: حمایت از مظلومان و تلاش برای رهایی بخشیدن آنها از ظلم یکی از مبانی انقلاب ما است. امام خمینی(ره) فرمودند: «ما به پیروی از اسلام از تمامی مستضعفین جهان حمایت می‌کنیم»، اسلام روحیه ظلم‌ستیز دارد و حمایت جمهوری اسلامی از مظلومان حد و مرز نمی‌شناسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: خداوند در قرآن کریم مسلمانان را به یاری یکدیگر فرامی‌خواند و در آیه 75 سوره مبارکه نساء مسلمانان را برای کمک نکردن به مظلومین مورد نکوهش قرا می‌دهد. امیر‌المؤمنین علی(ع) در وصیت‌نامه خود می‌فرمایند: «دشمن ظالم و برای مظلومین یار و یاور باشید که این کار یکی از منشور حکومت علوی است». در دین ما و در روایات مختلف به حمایت از مظلوم و دشمنی و مقابله با ظالم تأکید شده است.
امام جمعه محلات در خطبه دوم تصریح کرد: روز وفات حضرت ام‌البنین(س) روز تکریم از مادران و همسران شهدا است؛ همان‌طور که ما مدیون خون شهدا هستیم، مدیون مادران و پدران شهدا نیز هستیم. شهدا از دامن همین مادران به معراج رفتند. همسران شهدا با جان‌فشانی همسر خود را به اسلام هدیه کردند و فرزندان این شهدا را به تنهایی تربیت کردند، همین‌طور که شهدای ما اجر و پاداش الهی دارند، مادران و همسران آن‌ها به دلیل تحمل سختی‌ها در این راه شریک در ثواب شهیدان هستند.
وی از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تجلیل کرد و ادامه داد: قدرتمند‌ترین سلاح جمهوری اسلامی، اراده و ایمان مردم و حضور آن‌ها در صحنه‌های مختلف است. با توجه به شرایط آب و هوایی ملت ایران آمدند و نشان دادند علاوه بر تمامی ناملایمات و سختی‌ها پای انقلاب هستند. اکنون نوبت مسئولان است که پاسخ مردم را به خوبی بدهند و از مردم به ویژه قشر‌های مستضعف حمایت کنند.
ربانی مطالعه بیانیه رهبری را برای همه لازم دانست و گفت: انقلاب ما از نقطه صفر شروع شد و این انقلاب بدون هیچ تجربه‌ای آغاز به کار کرد و با این همه سختی‌ها به افتخارات خوبی دست یافت. امیدواری و خوش‌بینی به آینده مسئله مهمی است و جوانان به عنوان ادامه‌دهندگان راه انقلاب بایستی در این راه تلاش کنند. بایستی با تبیین این بیانیه به اهداف رهبری جامه عمل بپوشانیم، مقابل اهداف حکیمانه رهبر انقلاب برای پیشرفت کشور که بر اساس اخلاق، معنویت، علم و سبک زندگی درست و اسلامی است، آمریکا به دنبال غارت اموال ملت‌های مظلوم و طغیان بین کشورها است لذا تبعیت از رهبری شکر عملی از خداوند است.
وی ضمن محکومیت اجلاس ضدایرانی ورشو افزود: آمریکا به دنبال این است تا آشوبگری‌های خود در منطقه را به گردن ایران بیندازد و ایران را تروریسم معرفی کند ولی بداند که این توطئه علیه جمهوری اسلامی به جایی نخواهد رسید.
ربانی عربستان را مهم‌ترین حامی تروریسم خواند و گفت: شهادت پاسداران در خاش، ذبح بچه 6 ساله و کشتار مردم عراق و یمن از جنایات اخیر این رژیم است. این جنایات با حمایت استکبار جهانی انجام می‌شود؛ سازمان‌های بین‌المللی و رسانه‌ای مدعی حقوق بشر در برابر این همه ظلم سکوت کرده‌اند، به خانواده شهدای پاسدار تسلیت می‌گوییم و خواستار برخورد شدید با عاملان این جنایت هستیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا مرکزی حمایت از مظلومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۴۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از فراجا و مجریان طرح نور عفاف و حجاب با حضور فرمانده انتظامی کل کشور در صحن امام رضا (ع) حرم حضرت معصومه برگزار شد.

حجت الاسلام ماندگاری در این مراسم ضمن مطالبه از قوای سه گانه برای اجرای قانون گفت: هرچه زودتر باید قانون الزام حجاب تصویب و در اختیار دولت و سایر نهاد‌ها قرار گیرد، قوه قضاییه همچنان که با مفسدان اقتصادی و ناقضان امنیت مقابله می‌کنند باید با بی حیایی هم مقابله کنند.

وی با بیان اینکه همه باید امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند، تصریح کرد: اسلام تماشاچی نمی‌خواهد، مردم تماشاچی شدند که دستان علی بسته شد و زینب کبری به اسارت رفت، تا بی حیایی در جامعه می‌بینیم باید با قول لین و محکم تذکر داد.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه دزدی و بی حیایی هر دو خلاف قانون است، اذعان داشت: قانون اسلام و قانون جمهوری اسلامی رعایت حجاب و عفاف است پس باید رعایت کرد.

وی در پایان بیان کرد: همه مردم، اصناف و قوای سه گانه باید در کنار نیروی انتظامی باشیم تا مبارزه با بی عفتی و بی حجابی هم به نتیجه برسد.

از دیگر برنامه‌های این مراسم سخنرانی سردار رادان فرمانده انتظامی کل کشور و دکلمه خوانی دختر شهید آقازاده در وصف شهدا و وصیت شهدا نسبت به حجاب و عفاف بود.

دیگر خبرها

  • اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا
  • وعده صادق خنجر امت اسلام بود/ هر اقدامی علیه ایران پاسخی شدید در پی دارد
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • ایران در غرب آسیا کشوری تصمیم‌ساز است
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • قهرمانان واقعی شهدا هستند
  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • خانواده های شهدا پاسداران واقعی ارزشهای انقلاب اسلامی هستند
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد