Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@09:07:44 GMT

ترفندي براي تميز کردن گاز

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۴۸۶۴

ترفندي براي تميز کردن گاز

خبرگزاري آريا -

اين بار گازتان را با سرکه و مايع ظرفشويي و آب گرم تميز کنيد
يکي از سخت ترين قسمت هاي خانه تکاني تميز کردن گاز است.
سعي کنيد بعد از هر سرخ کردن و غذا پختن گاز و ميله هاي چدني آن را تميز بشوييد. تا براي تميزکردن آن زياد وقت نگذاريد و کاملا تميز شوند.
براي تميز کردن گازتان به اين نکات توجه کنيد:
اگر گاز شما خيلي چرب و کثيف نيست، مي توانيد با يک اسکاج و مخلوط برابر سرکه، مايع ظرفشويي و آب گرم در عرض چند دقيقه آن را برق بيندازيد و شيشه، چدن و تمام قسمت هاي آن را تميز کنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد با يک دستمال خيس سطح گاز را پاک کنيد و ميله ها و شعله هاي گاز را آب بکشيد.
براي تميز کردن چدن روي گاز، حداقل 2 الي 3 ساعت ميله ها و شعله هاي گاز را در مخلوط آب جوش و مايع ظرفشويي و سرکه قرار دهيد. بعد از آن با يک اسکاج زبر يا سيم ظرفشويي چربي ها و سوختگي آن ها را پاک کنيد و براي پاک کردن سوراخ هاي شعله گاز مي توانيد از يک مسواک استفاده کنيد.
اگر لکه هاي چربي هنوز باقي مانده مقداري جوش شيرين روي سطح چدن ها بريزيد و روي آن سرکه سفيد بريزيد مدتي صبر کنيد و در آخر روي اسکاج مقداري جوش شيرين بريزيد و محکم روي چدن ها بکشيد چربي ها از بين مي روند.
گردآوري: بخش اسرارخانه داري بيتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۴۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ ترفند کاربردی که پیشخوان آشپزخانه همیشه تمیز باشد

 یکی از مکان‌های خانه که همیشه در معرض شلوغی و بی نظمی قرار دارد، پیشخوان و کانتر آشپزخانه است که گاهی اوقات علیرغم تلاش‌های ما همچنان با انبوهی از اشیاء مختلف اشغال می‌شوند. از به کار بردن ایده‌های جدید ذخیره‌سازی در فضا‌های کوچک گرفته تا سازمان‌دهی مجدد کشو‌های آشپزخانه، روش‌های مختلفی برای مرتب نگه داشتن پیشخوان آشپزخانه وجود دارد. در ادامه با آموزش ترفند‌های کاربردی تمیز نگه داشتن پیشخوان آشپزخانه با ما همراه باشید.

۱- تمیز کردن کابینت‌ها
 یک قدم به عقب بردارید و ابتدا کابینت‌ها را تمیز کنید و لوازم غیر ضروری را از کابینت‌ها خارج کنید. این کار فضای زیادی را برای قرار دادن لوازم مختلف در اختیار شما قرار می‌دهد و فرصت خوبی برای تمیز کردن قسمت‌های مختلف کابینت آشپزخانه خواهد بود. در واقع دلیل اصلی شلوغی کانتر، پیشخوان و میز‌ها نداشتن فضای کافی برای قرار دادن لوازم درون فضای کابینت است و با مرتب کردن و جا دادن لوازم درون فضای کابینت می‌توان از شلوغی و در هم ریختگی پیشخوان و کانتر جلوگیری کرد.

۲- قرار دادن اقلام مختلف در مکان مناسب
برای اقلام مختلف درون کابینت فضای مناسبی را در نظر بگیرید. برچسب گذاری ظروف ذخیره‌سازی نیز مفید است. تعیین مناطق مشخص برای اقلام مختلف مرتب کردن فضای درون کابینت را تسهیل می‌کند. به عنوان مثال، کمد‌ها و قفسه‌های نزدیک به ماشین ظرفشویی را به ظروف روزمره و مواد شوینده اختصاص دهید تا دسترس‌تر قرار بگیرید.

۳- مرتب کردن کانتر و پیشخوان
هر شب پنج دقیقه را صرف مرتب کردن و تمیز کردن فضای کانتر و پیشخوان آشپزخانه نمایید. هر شب چند دقیقه وقت بگذارید و پیشخوان آشپزخانه را از هرچیزی که به آن تعلق ندارد، پاکسازی کنید. اگر این کار را مرتبا انجام دهید، همیشه یک کانتر و آشپزخانه تمیز و مرتب خواهید داشت.

۴- محدود کردن فضای پیشخوان به اقلام روزانه
سازماندهی یک فضای کوچک مستلزم نظم و انضباط است. شما نمی‌توانید تمام ظروف آشپزی، تخته‌های خرد کن و لوازم آشپزی را همیشه بیرون از کابینت‌ها نگهداری کنید. زیرا فضای زیادی را اشغال خواهند کرد و استفاده از فضا را به مساله‌ای غیر عملی تبدیل می‌کنند. سعی کنید فقط اقلامی را که هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنید، مانند چای ساز و توستر را روی پیشخوان قرار دهید. نیازی نیست فضای کانتر را با لوازمی که ماهی یک بار به سراغشان می‌روید، اشغال کنید. یک فضای مخفی برای قرار دادن انواع سرخ کن، مخلوط کن و لوازمی که کمتر استفاده می‌کنید، در نظر بگیرید. با چیدمان خلاقانه اقلام کاربردی مانند جا ادویه‌ای ها، روغن و جای شکر، چای و قند زیبایی فضای آشپزخانه را دوچندان کنید.

۵- استفاده از قفسه‌های دیواری
تصور کنید که یک طراح دکوراسیون داخلی هستید و با یک دید تازه به فضای آشپزخانه خود نگاه کنید. این کار از اشتباهات طراحی و به هدر رفتن فضا جلوگیری می‌کند. از خود بپرسید که چگونه می‌توان از فضای عمودی برای به حداکثر رساندن فضای ذخیره سازی استفاده کرد. انواع شلف‌های مدولار، قفسه‌های شناور، قفسه‌های آویز، آویز‌های پشت درب کابینت و قلاب‌های دیواری برای ذخیره سازی لوازم مختلف بر روی فضای عمودی عالی هستند.

منبع: همشهری آنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی مجله سرگرمی

دیگر خبرها

  • محققان: سرکه سیب در سه ماه بین ۶ تا ۸ کیلوگرم از وزن شما را کم می‌کند
  • ٨ کیلو کاهش وزن با خوردن روزانه این نوع سرکه
  • کاهش فوری تب در منزل
  • (ویدیو) تهران تمیز را از ارتفاعات فرحزاد ببینید
  • نحوه صحیح استفاده از توالت فرنگی را می‌دانید؟
  • فرآیند تمیز کردن ماتی چراغ جلو توسط استاد کانادایی (فیلم)
  • ترفندی برای از بین بردن پُرز لباس + فیلم
  • ۵ ترفند کاربردی که پیشخوان آشپزخانه همیشه تمیز باشد