Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@14:02:31 GMT

فراخوانی انتخابات زودهنگام سراسری در اسپانیا

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۴۸۸۸

به گزارش ایرنا، سانچز در حالی‌ روز مذکور را برای انتخابات سراسری انتخاب کرد که وی سعی‌ کرد که از همزمان بودن این انتخابات با انتخابات برای پارلمان اروپا، ایالتی‌ و محلی روز 26 می‌ (5 خرداد ) موسوم به سوپر یکشنبه اجتناب کند هرچند که بخشی از تبلیغات انتخاباتی دقیقا در تعطیلات هفته پاک یا ایسترن می‌ افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سانچز در یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ نخست وزیری مونکلوا پس از برگزاری نشست شورای فوق العاده هیأت وزیران، ابراز اطمینان کرد که تاریخ تعیین شده، روز خوبی‌ برای انتخابات سراسری خواهد بود و معتقد است که بین انجام هیچ کار و اجازه دادن به اسپانیایی ها برای اینکه در صندوق های رای تصمیم گیری کنند، دومین گزینه را انتخاب کرد.
وی خاطرنشان ساخت که یک دولت موظف است که با وظیفه خود که تصویب قوانین او پیشروی است عمل کند و هنگامی که چنین امری به دلیل بن بست پارلمانی و مخالفت پارلمان با تصویب بودجه امکان پذیر نیست، باید تصمیمی اتخاذ کرد.
سانچز در حالی‌ به فراخوان انتخابات می پردازد که تنها هشت ماه و نیم پیش پس از استیضاح «ماریانو راخوی» نخست وزیر سابق اسپانیا به قدرت دست یافت. وی اکنون بار دیگر باید با نبردی روبرو شود که ممکن است وی را به قدرت بازگرداند یا که وی را از قدرت بر اندازد.
استقلال طلبان ایالت کاتالونیا که برای به قدرت رسیدن سانچز نقشی کلیدی ایفا کردند، این بار برای براندازی وی نیز نقشی حیاتی‌ ایفا خواهند کرد زیرا با رای مخالف خود به تصویب بودجه عمومی‌ باعث پایان دولت سانچز شده ا‌ند.
اما دولت مرکزی و دولت ایالت کاتالونیا برای یافتن یک راه حل برای بحران جدایی طلبی این ایالت به مذاکره نشستند اما امتناع دولت مرکزی در عبور از خط قرمز جدایی طلبی باعث قطع مذاکرات شد. احزاب جدایی طلب دموکراتیک کاتالونیا و چپ جمهوری خواه کاتالونیا در این راستا به تهدید خود عمل کرده و از بودجه حمایت نکردند. سانچز نیز تصمیم گرفت انتخابات را به جلو اندازد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۴۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با فرار‌های مالیاتی با قدرت دنبال می‌شود

سیدمحمدهادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سازمان امور مالیاتی کشور امروزرسالت مهمی را در زمینه تامین منابع مالی پایدار و غیر تورم‌زا برای دولت و نیز در خصوص ایجاد تحول در نظام مالیات ستانی برعهده دارد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: طی سالیان طولانی نظام مالیاتی کشور مبتنی بر روش‌های مالیات ستانی سنتی بود که معایب خاص خود را داشت، اما با ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده و اراده دولت سیزدهم اکنون با شتاب بسیار بالایی به سمت ایجاد یک نظام مالیات‌ستانی هوشمند مبتنی بر داده در کشور حرکت می‌کند.

وی با تاکید بر این که موفقیت کامل این راهبرد نیازمند همراهی اقشار مختلف مردم، نخبگان و همه متولیان است، ادامه داد: در همین رابطه یکی از وظایف مهم ما این است که ابعاد مختلف تحول در نظام مالیات ستانی و حرکت ایجاد شده در این بخش را برای گروه‌های مرجع و کسانی که می‌توانند این موضوع را برای مردم تبیین کنند، ارائه کنیم.

همچنین سیدمحمد آقامیری  با بیان اینکه در دولت سیزدهم تسلط خوبی روی امور مالیاتی حاکم شده است گفت: گام‌ها دولت در پیشبرد امور مالیاتی مثبت بوده است.

آقامیری بر گسترش فرهنگ مالیاتی کشور تاکید کرد و گفت: مالیات زمینه ساز توسعه در کشور است و مردم ما باید متوجه باشند با پرداخت مالیات در رشد و آبادانی کشور سهیم می‌شود.

وی سازمان امور مالیاتی را یک سازمان درآمدی برای دولت و کشور عنوان کرد و گفت: مقابله حداکثری با فرار مالیاتی از جمله دستاورد‌های دولت سیزدهم است که منافع حاصل از آن به تمام افراد جامعه خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • آب شیرین‌کُن شناور راهکاری فناورانه برای مبارزه با خشکسالی
  • بر باد رفته؛ ۷ ستونی که از اسرائیل فروریخت | تل‌آویو دیگر قادر به مدیریت اوضاع نیست
  • در غیاب احمدی‌نژاد
  • ایران قدرت جهانی
  • آقایانی که حرف رهبری درباره مسمومیت دختربچه ها را قبول نداشتند، همه کاره انتخابات بودند /بی‌تعارف، جنگ قدرت است و نابرابری و نامردی!
  • فراخوانی برای انسان دوستی عکاسانه
  • «مادورو» آمریکا را به نقض تعهد خود برای لغو تحریم‌ها متهم کرد
  • درخوست جدایی از استقلال؛ خداحافظی زودهنگام نیمکت نشین گران قیمت
  • مقابله با فرار‌های مالیاتی با قدرت دنبال می‌شود