Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پکن- ايرنا- ششمين دور مذاکرات سطح بالاي تجاري و اقتصادي چين و آمريکا، بعد از دو روز رايزني شامگاه جمعه در پکن پايان يافت.

به گزارش ايرنا از شينهوا، `ليو هه` عضو دفتر سياسي کميته مرکزي حزب کمونيست، معاون نخست وزير و مسئول طرف چيني در گفت و گوي اقتصادي چين و آمريکا و `استيون منوچين` وزير دارايي آمريکا و `رابرت لايتيزر` نماينده تجاري اين کشور به صورت مشترک رياست اين نشست را بر عهده داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نمايندگان دو کشور در مذاکرات دو روز گذشته ضمن اجراي دقيق توافق رهبران دو کشور در ملاقات آرژانتين، درباره مسايل مورد توجه دو طرف مانند انتقال فناوري، حفاظت از حق حاکميت معنوي، موانع غيرگمرکي، صنايع خدماتي، کشاورزي، تعادل تجاري، مکانيسم اجرايي و مسايل مورد توجه چين به بحث و تبادل نظر پرداختند.
هدف عمده دو طرف در اين دور از مذاکرات رسيدن به توافقي اصولي و برگزاري رايزني درباره جزييات ياداشت تفاهم درباره مسايل تجاري و اقتصادي بين دو کشور بود.
دو طرف در پايان دو روز مذاکره اعلام کردند بر اساس مهلت تعيين شده توسط رهبران دو کشور، براي رسيدن به توافقنامه تلاش مي کنند.
دو کشور قرار است هفته آينده هفتمين دور مذاکرات تجاري را در واشنگتن ادامه دهند.
رييس جمهوري چين شامگاه جمعه و بعد از پايان اين مذاکرات، با هيات تجاري ايالات متحده آمريکا ديدار و گفت و گو کرد.
شي در اين ديدار با بيان اينکه دو طرف قرار است هفته آينده در واشنگتن رايزني ها را ادامه دهند اظهار اميدواري کرد طرفين براي رسيدن به توافقي که منافع هر دو کشور و معاهده برد - برد را تضمين کند، تلاش کنند.
`استيون منوچين` وزير خزانه داري آمريکا نيز شامگاه امشب بعد از دو روز مذاکره با مقامات اقتصادي چين در پکن، در توئيتي اين مذاکرات را «سازنده» توصيف کرد.
طرفين پايان ماه دسامبر براي رسيدن به توافق نهايي تا اول مارس به مدت سه ماه آتش بس کردند و اگر تا پايان اين زمان به توافق نرسند احتمال مي رود جنگ تعرفه اي ترامپ با پکن تشديد شود.
در دور نخست تعرفه ها از جولاي سال قبل تا اکنون آمريکا 250 ميليارد دلار از کالاهاي وارداتي از چين را مشمول 10 تا 25 درصد تعرفه کرده و چين نيز متقابلا 110 ميليارد دلار از کالاهاي آن کشور را مورد تعرفه 5 تا 10 درصدي قرار داده است.
ترامپ چين را تهديد کرده است که اگر تا پايان اين زمان، توافقي حاصل نکند آن زمان 200 ميليارد دلار ديگر از کالاهاي اين کشور را مشمول تعرفه خواهد کرد.
**آساق**1904**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۵۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده پنج شنبه شب در نشست با سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با تشریح ظرفیت‌های مختلف اقتصادی و تجاری استان بوشهر اظهار داشت: این استان ضمن اینکه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است در بخش تولید محصولات صنعتی و کشاورزی نیز دارای ظرفیت بالایی است.

وی، تولید ۴۰ نوع محصول خرما در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: استان بوشهر ۵۰ درصد میگو پرورشی کشور را تولید می‌کند که این ۲ محصول، بازار خوبی در ازبکستان دارد.

استاندار بوشهر با تاکید بر آمادگی توسعه روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان بیان کرد: اعزام هیئت‌های تجاری ایران و ازبکستان به دو کشور و ایجاد نمایشگاه ارائه محصولات در بوشهر و تاشکند می‌تواند در توسعه ارتباط و معادلات تجاری اثربخش باشد.

کد خبر 6082169

دیگر خبرها

  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • حجم مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان به ۲۷۰ میلیون دلار رسید
  • خبر‌های خوب به اردوی پرسپولیس رسید/ ستاره‌ها در تهران می‌مانند
  • پایان مذاکرات تراکتور و سرمربی مشهور!
  • اختصاصی: پایان مذاکرات تراکتور و سرمربی مشهور!
  • مطالعات طرح جامع منطقه آزاد تجاری مهران به پایان رسید
  • حماس به تعلیق مذاکرات آتش‌ بس تهدید کرد
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند