Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس فراکسیون امید مجلس در حساب توییتری‌اش به ارسال پیامک‌های تهدید آمیز به اعضای مجمع تشخیص مصلحت و نمایندگان مجلس درخصوص لایحه پالرمو واکنش نشان داد.

محمدرضا عارف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

«صحیح نیست در یک جامعه اسلامی پیامک‌های غیراخلاقی که با هیچ معیاری سازگار نیست به نمایندگان مجلس و مجمع ارسال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان مجمع تشخیص مصلحت تحت تأثیر این جوسازی‌ها قرار نمی‌گیرند و آنچه وظیفه شرعی و ملی آنهاست را در خصوص لایحه پالرمو انجام می‌دهند.»

عارف در مطلب دیگری نوشت:

«مجمع تشخیص مصلحت با شناختی که نسبت به مساله پیدا می‌کند و با در نظر گرفتن نظر کارشناسان، کمیسیون‌های مجلس و برخی از اعضای دولت، ان‌شاءالله به آنچه خیر و صلاح کشور است در خصوص لایحه پالرمو رأی می‌دهد. نظر شخصی من این است که در این شرایط باید به این معاهده بپیوندیم.»/ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۵۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت رایگان سرویس پریمیوم تلگرام؛ یک کابوس امنیتی!

در این سیستم از شماره شما برای ارسال پیام ورود به حساب تلگرام کاربران استفاده می‌شود.

به گزارش دیجیاتو، تلگرام یک سیستم جدید برای دریافت رایگان سرویس پریمیوم معرفی کرده است که می‌تواند دردسر‌های زیادی برای شما به‌همراه داشته باشد. این سیستم جدید از شماره تلفن شما برای ارسال پیامک‌های یک‌بارمصرف برای ورود دیگران به تلگرام استفاده می‌کند و در مقابل، به شما سرویس پریمیوم تعلق می‌گیرد. اما این سیستم می‌تواند ریسک‌های امنیتی زیادی داشته باشد.

این ویژگی در اختیار نسخه اندروید تلگرام در برخی کشور‌ها قرار گرفته است. در صورتی‌که با سیستم رمز یک‌بارمصرف یا پویا (OTP) موافقت کنید، سرویس پریمیوم به‌طور رایگان در اختیارتان قرار می‌گیرد. این سرویس از طریق شماره شما حداکثر ۱۵۰ پیام OTP برای کاربرانی که می‌خواهند وارد حساب خود شوند، ارسال می‌کند.

هر ماه تعدادی از این پیام‌ها از طریق شماره شما ارسال می‌شود و در مقابل، اشتراک ماهانه پریمیوم دریافت می‌کنید. باید به این موضوع هم اشاره کرد که هزینه ارسال پیامک‌ها، چه داخلی و چه بین‌المللی، احتمالاً بر عهده کاربر خواهد بود؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد سرویس پریمیومی که تلگرام در اختیارتان قرار می‌دهد، کاملاً رایگان نخواهد بود.

سرویس جدید تلگرام می‌تواند خطرات امنیتی زیادی داشته باشد

اگر چه دریافت رایگان سرویس پریمیوم می‌تواند جذاب باشد، اما سیستم مدنظر تلگرام می‌تواند دردسر‌های زیادی برای کاربران به‌همراه داشته باشد. مشکل اصلی این است که دریافت‌کننده پیامک می‌تواند شماره شما را ببیند؛ بنابراین احتمال ایجاد مزاحمت برای شما وجود دارد و البته تلگرام هم مسئولیتی را بر عهده نمی‌گیرد:

«شما با این موضوع موافقت می‌کنید که تلگرام در قبال هرگونه مزاحمت، آزار یا آسیب ناشی از اقدامات ناخواسته، غیرمجاز و غیرقانونی کاربرانی که از طریق P۲PL از شماره شما مطلع می‌شوند، مسئولیتی نخواهد داشت.»

زمانی که یک OTP از طریق شماره شما ارسال می‌شود، گیرنده شاید برای شما پیامک بفرستد. تلگرام به کاربران گفته است در صورتی‌که دریافت‌کننده OPT برای شما پیامک فرستاد، به آن پاسخ ندهید؛ اما مسلماً تلگرام نمی‌تواند کاربران را مجبور به انجام کاری کند.

با توجه به تمام مسائل، شرکت در این برنامه برای دریافت سرویس پریمیوم رایگان می‌تواند خطرات امنیتی زیادی برای کاربران داشته باشد و به‌نوعی به یک کابوس امنیتی برای آن‌ها تبدیل شود.

دیگر خبرها

  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه عفاف و حجاب دوباره به مجلس برگشت داده شد/ پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، دوباره در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم
  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • نوبت‌دهی کارت هوشمند به دارندگان برگه سرشماری
  • واکنش شورای نگهبان به ادعای یک نماینده درباره جریمه بی‌حجابی
  • واکنش شورای نگهبان به ادعای یک نماینده درباره جریمه بی حجابی
  • طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است
  • نظر یک عضو مجمع درباره کسر از حساب بی‌حجاب‌ها
  • دریافت رایگان سرویس پریمیوم تلگرام؛ یک کابوس امنیتی!
  • ببینید | حساب‌کتاب تلخ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از حقوق کارگران: صد سال کار فقط ۱۰ میلیارد تومان!
  • مزایای یک پنل پیامکی خوب چیست؟