Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:41:39 GMT

نرخ بیکاری کشورهای مستقل همسود در سال 2018 کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۵۳۲۴

نرخ بیکاری کشورهای مستقل همسود در سال 2018 کاهش یافت

باکو - ایرنا – کمیته آمار جامعه کشورهای مستقل همسود اعلام کرد که نرخ بیکاری این کشورها در سال 2018 میلادی، 6.6 درصد کاهش یافته است .

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری 'رپورت '، به نقل از این کمیته، تعداد کل بیکاران در کشورهای همسود مستقل در اواخر سال 2018 میلادی، یک میلیون و 365.1 هزار نفر بود .
اتحادیه کشورهای مستقل همسود ( C.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

I.S.) اتحادیه‌ای شامل برخی جمهوری‌های مستقل اتحاد جماهیر شوروی سابق است.
روسیه ، جمهوری آذربایجان ، ارمنستان ، بلاروس ، قزاقستان ، قرقیزستان ، مولداوی ، تاجیکستان و ازبکستان عضو اتحادیه کشورهای همسود هستند .
طبق گزارش این کمیته ، تعداد بیکاران در جمهوری آذربایجان، در پایان سال 2018میلادی، 20 هزار و 100نفر بود.
همچنین کشورهای بلاروس با 12.5 هزار بیکار و مولداوی با 18.7 هزار بیکار از کشورهای هستند که پایین ترین نرخ بیکاری را در دسامبر سال 2018 داشتند.
بنا به این گزارش، تعداد بیکاران در تاجیکستان 51.8 هزار نفر ، ارمنستان 64.6 هزار نفر ، قرقیزستان 70.9 هزار نفر ، قزاقستان 91.6 هزار نفر ، اوکراین 341.7 هزار نفر و در روسیه 693.2 هزار نفر بود.
این در حالی است که در سال گذشته تعداد بیکاران در کشورهای قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان در مقایسه با یک سال قبل افزایش یافته ولی در دیگر کشورهای همسود نرخ بیکاری نزولی بوده است .
نرخ بیکاری در پایان سال 2018 به شرح زیر بود: بلاروس - 0.3٪، آذربایجان - 0.4٪، روسیه - 0.9٪، قزاقستان - 1٪، مولداوی - 1.3٪، تاجیکستان - 2.2 ٪، قرقیزستان - 2.8٪. هیچ اطلاعاتی درباره ارمنستان وجود ندارد.
خاورم ** 337** 1579

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشورهاي همسود نرخ بيكاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۵۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری

سازمان تامین اجتماعی به منظور حمایت از افراد شاغل طرحی را به عنوان بیمه بیکاری در نظر گرفت تا در صورت بیکار شدن کارکنان آنها بتوانند از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند شوند و امرار معاش کنند.

اما به گفته شهروندخبرنگار با وجود اینکه در سال جدید تمامی حقوق ها افزایش یافته است اما این افزایش شامل بیمه بیکاری نمی شود.

وی با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

متن پیام شهروندخبرنگار

سلام و درود بنده ٢۴ سال پرداختی بیمه دارم و هنگامی که هرساله افزایش می‌خورد ما هم با همان افزایش همه ساله بیمه را پرداخت می کردیم. اکنون بنده یکسال و نیم تعدیل شدم و از بیمه بیکاری استفاده می‌کنم. اما با وجود اینکه در سال جدید همه حقوق‌ها افزایش داشته اما فقط بیمه بیکاری هست که افزایش شاملش نمی شود و وقتی این موضوع را پیگیری کردم به من اعلام کردند قانون افزایش نداریم. اما همه چیز گران شده است و از سوی دیگر بنده مستاجر و متاهل هستم و فرزند دانشجو دارم خواهش می‌کنم این موضوع را رسیدگی کنید مشکل خیلی از مردم است.

منبع: رنجبر - شهروند خبرنگار

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • پلی به گذشته - برتری 2-1 رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ در آلیانز آرنا (لیگ قهرمانان اروپا - 2018/4/25) / فیلم
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • روند کاهشی نرخ بیکاری خراسان شمالی در دولت سیزدهم
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد