Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@09:15:50 GMT

بلغارستان حساب‌های نفت ونزوئلا را مسدود کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۶۰۶۴

پول‌نیوز -  طبق گفته‌های ساتساروف، واشنگتن منبع کلیدی این اطلاعات بوده است.
به گفته دادستان ارشد بلغارستان، مقامات این کشور انتقال پول از حساب‌های بانکی شرکت ملی نفت ونزوئلا به خارج از این کشور را مسدود کرده‌اند.
به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، به گفته دادستان ارشد بلغارستان، سوتیر ساتساروف، مقامات بلغارستان انتقال پول از حساب‌های بانکی شرکت ملی نفت ونزوئلا، پی‌دی‌وی‌اس‌ای، به خارج از این کشور را مسدود کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نظر می‌رسد صوفیه (پایتخت بلغارستان) اطلاعاتی راجع به انتقال پول از حساب‌های بلغارستان غول انرژی ونزوئلا برای جابه‌جا کردن پول‌های این شرکت به یک کشور دیگر، دریافت کرده است.
طبق گفته‌های ساتساروف، واشنگتن منبع کلیدی این اطلاعات بوده است.
این مقام ارشد تاکید کرد که بخشی از دارایی حساب‌های ونزوئلا به سایر کشورها منتقل شده است و نهادهای نظارتی بلغارستان در مورد مقصد این پول‌ها مشکوک هستند. گزارشات حاکی از آن است که کارآکاس از این پول‌ها برای پشتیبانی از برخی فدراسیون‌های ورزشی، خرید منابع غذایی و سایر پروژه‌های انسان‌دوستانه، استفاده می‌کند.
مقامات بلغارستان قرار است پس از بررسی کامل جزئیات مربوط به این انتقال پول، در مورد این‌که آیا آن را به جرم پول‌شویی تحت پیگرد قرار دهند یا خیر، تصمیم‌گیری ‌کنند.
یکی از مقامات ارش بلغارستان در دیدار با سفیر آمریکا در بلغارستان، اریک روبین، گفت: همه اقدامات لازم انجام شده است تا پولی که هنوز در این حساب‌ها باقی مانده است و مقدار کمی هم نیست، کاملا تحت کنترل ما قرار گرفته و نتواند از کشور خارج شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ونزوئلا نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۶۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوئیس بخش بزرگی از دارایی‌های مسدود شده روسیه را آزاد کرد

به گزارش خبرآنلاین «مرکز تخصصی دولت فدرال سوئیس در امور سیاست اقتصادی» (SECO) روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور پس از لغو تحریم های اتحادیه اروپا علیه برخی افراد در روسیه و روشن شدن منشا مالی آنها، دارایی‌های مسکو به ارزش ۲۹۰ میلیون فرانک سوئیس را در سال ۲۰۲۳ آزاد کرد.

این خبرگزاری اعلام کرد: پس از این اقدام دولت سوئیس، مجموع دارایی های مسدود شده روسیه در این کشور به ۱۵۰ میلیون فرانک سوئیس (حدود ۱۶۵ میلیون دلار) کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، مقام‌های روسیه پیش از این اعلام کرده بودند که تاکنون ۲۸۰ میلیارد دلار از دارایی های مسکو در خارج از این کشور مسدود شده است.

بر اساس گزارش یادشده، پنج تا ۶ میلیارد دلار از این دارایی‌ها در آمریکا و نزدیک به ۲۲۴ میلیارد دلار آن در اتحادیه اروپا مسدود شده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898663

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • تقدیر ستاره پیشین بارسا از والیبالیست بلغارستانی
  • حمل ریلی شمش از فولاد پاسارگاد به بلغارستان برای نخستین بار در راه آهن فارس
  • اتهام بزرگ: پیکه از عربستان رشوه گرفت!‏
  • در تایلند به کجا‌ها سر بزنیم؟
  • اول خرداد آخرین مهلت استفاده از بسته حمایتی ویژه مادران
  • سوئیس بخش بزرگی از دارایی‌های مسدود شده روسیه را آزاد کرد
  • تجویز نسخه ایتالیایی برای والیبال بلغارستان
  • فرصت یک‌ماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال
  • فرصت یکماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال