Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@11:56:03 GMT

درمان گرفتگی بینی با روش‌های خانگی

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۶۱۹۸

زهرا رحمانی متخصص گوش و حلق و بینی درباره درمان خانگی گرفتگی بینی اظهار کرد: در مورد رفع گرفتگی بینی به غیر از دارو‌های تجویزی که مصرف آن به وسیله پزشک به بیماران توصیه می‌شود، شست و شوی بینی می‌تواند بهترین راه حل برای پیشگیری و درمان گرفتگی بینی باشد؛ شست وشوی کامل و مرتب همچنین تخلیه بینی از ترشحات موجب تنفس راحت افراد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرز تهیه محلول شست وشوی بینی

وی درباره روش تهیه محلول شست وشوی بینی گفت: مبتلایان به عارضه گرفتگی بینی می‌توانند، سرم شست و شو که در داورخانه‌ها فروخته می‌شود را تهیه کنند، یا  از محلولی نمک با غلظت بسیار کم خانگی استفاده کنند؛ برای تهیه محلول خانگی شست و شوی بینی باید در یک پارچ آب یک قاشق چایی خوری نمک  ریخت، زیرا  محلول نباید طعم شوری زیادی داشته باشد و از آن استفاده کرد.

رحمانی درباره نحوه شست و شوی بینی با محلول توضیح داد: برای این کار افراد باید سوزن  یک سرنگ ۱۰ سی سی را جدا و سرنگ را از محلول نمکی پر کنند،  سپس سرنگ را  وارد مجرا کرده و محلول نمکی را در مجرای بینی تخلیه کنند؛ البته این موضوع که محلولی که از بینی وارد مجرا شده را باید  از دهان خارج کرد، باور غلطی است و نیازی به این کار نخواهد بود، همچنین نیازی نیست محلول به سمت پشت حلق کشیده شود، زیرا در این صورت به بیمار احساس ناخوشایندی دست می‌دهد.

این متخصص گوش و حلق و بینی درباره پیشگیری از خشکی بینی نیز اظهار کرد: در فصل سرما به خصوص در منازلی که از بخاری به عنوان وسیله گرمایشی استفاده می‌شود، خشکی هوا وجود دارد که باعث ایجاد خشکی و گرفتی بینی افراد می‌شود، می‌توان با استفاده از بخور این مشکل را حل کرد؛ آب نقش روان کننده ترشحات را ایفا می‌کند، بخار آب  با حل شدن در ترشحات و مخاط بینی،  تخلیه این مواد از مجاری را آسان می‌کند.

دمنوش‌های مفید برای رفع گرفتگی بینی

وی با شاره به تاثیر دمنوش‌های گیاهی بر رفع گرفتگی بینی، بیان کرد: افراد مبتلا به گرفتگی بینی با نوشیدن دمنوش‌های گیاهی مناسب مانند آویشن و پونه می‌توانند به سرعت گرفتن روند درمان خود از جمله کاهش ترشحات بینی کمک کنند.

رحمانی درباره روش درمان گرفتی بینی در بیماران سینوزیتی گفت: به افرادی که دچار بیماری سینوزیت هستند توصیه می‌شود در صورت ابتلا به سرماخوردگی و عفونت‌های سینوزینی از درمان خانگی اجتناب و به طورحتم به پزشک مراجعه کنند تا با تجویز پزشکی درمان شوند.

این متخصص گوش و حلق و بینی درباره پیشگیری از زخم شدن بینی اظهار کرد: افراد می‌توانند با استفاده از دستمال کاغذی نرم همچین چرب کردن بینی با کرم و پماد‌هایی مانند وازلین از زخم شدن بینی پیشگیری کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پزشک درمان تنفس سرما سرماخوردگی گرفتگی بینی گوش و حلق و بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۶۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب گرفتگی معابر روستای منصوریه دستگردان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، بارندگی های شدید در روز گذشته باعث آبگرفتگی معابر ،شکستگی درختان و تلف شدن دامها در روستای منصوریه بخش دستگردان شد.



دیگر خبرها

  • بارش باران و آب گرفتگی معابر در شیراز
  • ۹ کانون آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های سردشت شناسایی شد
  • فیلم| سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد
  • آب گرفتگی معابر روستای منصوریه دستگردان 
  • سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد
  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران
  • فرمول خانگی برای درمان بی‌خوابی (فیلم)
  • فرمول خانگی برای درمان بی‌خوابی
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • کاغذ ph و کاغذ تونسل را از کجا بخریم ؟