Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@06:30:32 GMT

هدف اصلی ورزش، ترویج فضائل اخلاقی است

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۶۴۸۰

هدف اصلی ورزش، ترویج فضائل اخلاقی است

یزد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: هدف اصلی ورزش در اسلام کمک به ترویج فضائل اخلاقی و انسانی است.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدرضا ناصری ، جمعه شب در آیین تجلیل از قهرمانان و نام آوران ورزش که با حضور جمعی از مسئولان و ورزشکاران در سالن شهید عباسپور برگزار شد افزود: هدف در ورزش باید رسیدن به مردانگی و اخلاق و معنویت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: هدف در ورزش آماده شدن و ارتقای توانایی ها برای ارائه خدمت به مردم و حل مسائل و مشکلات است و ورزشکاران موفق با هدف در مسیر تعالی فعالیت می کنند.
امام جمعه یزد اظهار داشت: کمال حقیقی برای انسان داشتن جسمی سالم و روحی آماده در عبادت خدا و فعالیت در انجام وظایفی که بر عهده اوست.
ناصری تصریح کرد: تمام تلاش ورزشکاران و قهرمانان باید رسیدن به قله های موفقیت، خدمت خالصانه به مردم و حضور در عرصه های کار و فعالیت بر اساس ارزش های دینی باشد.
همچنین استاندار یزد گفت: خدمت به ورزش و جامعه بزرگ ورزشکاران در اصل خدمت به توسعه همه جانبه استان در ابعاد فرهنگی و اجتماعی است و دولت از آن حمایت می کند.
محمدعلی طالبی افزود: توجه به ورزش و فعالیت های همگانی و قهرمانی در این حوزه مهم موجب تامین سلامتی، نشاط و شادی جامعه و جوانان است، ظرفیت های خوبی در ورزش استان وجود دارد که باید با همکاری بخش خصوصی و خیران برای تعالی آن گام های موثری برداشت.
طالبی گفت: اعتلای ورزش استان به همکاری و تعامل تمام دلسوزان و علاقه مندان نیاز دارد و در سال های اخیر در این خصوص کارهای زیادی انجام شده و باید تداوم یابد.
همچنین مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: تکریم قهرمانان، مدال آوران و افتخارآفرینان عرصه ورزش یک وظیفه مهم است و نقش اساسی در ایجاد انگیزه برای تعالی آن دارد.
مسعود شریعتی افزود: ورزشکاران مومن یزد در سال ها اخیر در سایه تلاش مضاعف و با همکاری بخش های اداری و خصوصی در اکثر رشته ها برای دارالعباده افتحار کسب کردند.
وی تصریح کرد: همکاری تمام پیشکسوتان، خیران، بخش خصوصی، باشگاه ها، رسانه ها، دستگاه های اجرایی و عموم ورزشکاران و علاقه مندان موجب پیشرفت ورزش شده است.
در این مراسم که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد با لوح و هدایایی از مدال آوران و فعالان ورزش یزد در 40 سال گذشته قدردانی به عمل آمد.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت 65 هزار ورزشکار بیمه شده دارد که در 48 هیات ورزشی فعالیت دارند.
7536/ 6197

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش تجليل قهرمانان چهل سالگي انقلاب يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۶۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس غیردولتی نسبت به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش‌وپرورش در نشست هم‌افزایی مؤسسان آموزشگاه‌های زبان انگلیسی در سالن شهیدحججی این سازمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به‌ویژه شهدای کنسولگری ایران در سوریه، گفت: مؤسسان و مدیران باید مراقب جریان نفوذ در مدارس و مراکز آموزشی باشند تا تربیت فرزندان‌مان متناسب با روحیات معنوی، اسلامی و انقلابی شکل پذیرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دشمنان انقلاب اسلامی به انحاء مختلف در صدد نفوذ و القای افکار پلید و اندیشه غربی به نسل آینده هستند، افزود: امروز همه ما وظیفه داریم با شناخت عمیق اوضاع، شرایطی را فراهم کنیم تا دانش‌آموزان، فراگیران زبان و سایر مراجعان به مدارس و مراکز شئونات انقلابی و اسلامی را درک کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در فرمایشات اخیر خود تاکید فرمودند که مساله عفاف و حجاب هم به لحاظ شرعی و هم به لحاظ قانونی باید در جامعه رعایت شود و این سازمان نیز در راستای تبیین فرهنگ عفاف و حجاب و توجه به ترویج آن در مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی تلاش خواهد کرد.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های ارزنده در بسیاری از مدارس و مراکز غیردولتی به ویژه در حوزه‌های پرورشی و تربیتی و اجرای برنامه‌های فرهنگی، به برخی از تخلفات در تعداد معدودی از این مدارس و مراکز اشاره و خاطرنشان کرد: به‌کارگیری نیروهای انسانی فاقد صلاحیت علمی و بدون گزینش ممنوع بوده و عوامل اداری، اجرایی و آموزشی در این مراکز باید مروج و الگوی مطلوب تربیتی برای فراگیران و مراجعان باشند.

وی با تاکید بر نظارت مستمر و ارزیابی از نحوه فعالیت مدارس و مراکز غیردولتی، گفت: دانش‌آموزان و فرزندان ایران در ساعات حضور در کلاس‌های آموزشی این مراکز، امانت‌هایی هستند که باید مراقبت شوند و مؤسسان و مدیران باید با دقت همه امور آموزشی و تربیتی مراکز را نظارت کنند و از به‌کارگیری نیروهای غیر همجنس و برگزاری کلاس‌های خارج از ضابطه و مختلط پرهیز کنند چرا که در صورت گزارش و مشاهده نقض قوانین با اعمال قانون و برخورد با متخلف، فعالیت این مراکز متوقف خواهد شد.

محمودزاده با اشاره به کنشگری اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در مدارس و مراکز غیردولتی، گفت: مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی باید با اتخاذ تدابیر مناسب در جهت اشاعه فرهنگ اسلامی و انقلابی گام بردارند.

وی با اشاره به تنوع مجوز فعالیت‌های مراکز آموزشگاهی، تصریح کرد: بر اساس قانون، مجوز فعالیت آموزشگاه‌ها و مؤسسات علمی برای آموزش افراد زیر ۲۰ سال باید از سوی آموزش و پرورش صادر شود و این سازمان با توجه به صدور برخی مجوزهای غیر قانونی از سوی سایر دستگاه‌ها، موضوع را از طریق مراجع ذی‌صلاح پیگیری خواهد کرد.

کد خبر 6076814 علی قدمی

دیگر خبرها

  • دیدگاه ورزشکاران نخبه و کاپیتان‌های ورزش در مورد عملیات وعده صادق
  • وزیر ورزش و جوانان گفت: حجاب ورزشکاران نشان دهنده اقتدار فرهنگی ایران است
  • از ورزش پهلوانی به‌عنوان یک الگو حمایت می‌کنیم
  • وزیر ورزش: اجرایی شدن وعده صادق را تبریک می‌گویم/ ورزشکاران درک بالایی از شرایط کشور دارند+ فیلم
  • کیومرث هاشمی: ورزشکاران درک بالایی از شرایط کشور دارند
  • ورزش ایران علیه صهیونیست‌ها
  • قدردانی جامعه ورزش و جوانان از غیور مردان نیرو‌های مسلح در دفاع مشروع از خاک ایران اسلامی
  • قدردانی جامعه ورزش از نیروهای مسلح در دفاع مشروع از خاک ایران
  • چرا قهرمان‌های المپیک هم به رسول خادم حسادت می‌کنند؟
  • مدارس غیردولتی نسبت به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اقدام کنند