Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه فرانسه روز جمعه گفته اقدامات آمریکا در منطقه غرب آسیا برای او معما است. آفتاب‌‌نیوز : «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه روز جمعه در کنفرانس امنیتی مونیخ گفته از کارهایی که آمریکا در خاورمیانه (غرب آسیا) انجام می‌دهد، سر در نمی‌آورد.
او گفت: «چطور می‌شود در قبال ایران اینقدر سخت‌گیر بود و در عین حال از شمال سوریه خارج شد؟ آیا این کار به نفع ایران در آن منطقه نیست؟ این برای من معما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا آذرماه سال جاری با اعلام اینکه شکست داعش در سوریه به پایان رسیده از قصد خود برای خارج کردن نظامیان آمریکا از این کشور خبر داد.
این تصمیم با مخالفت متحدان آمریکا از جمله فرانسه رو به رو شده که آن را به نفع ایران می‌دانند، ضمن آنکه در داخل دولت ترامپ هم جنجال‌هایی به راه انداخته است. 
بعد از اعلام تصمیم ترامپ، «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا و «برت مک‌گورک»، نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف موسوم به ضدداعش، از سمت خود استعفا کرده‌اند.
نزدیکان ترامپ به محوریت «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «مایک پامپئو» هم تحرکاتی را برای منصرف کردن ترامپ از این تصمیم آغاز کرده‌اند و تا کنون، دست‌کم در به تأخیر انداختن آن موفق عمل کرده‌اند. 
فارس 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: لودریان وزیر خارجه فرانسه ایران سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۶۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطر: خاورمیانه شرایط سخت و پیچیده‌ای را پشت سر می‌گذارد

وزیر خارجه و نخست وزیر دولت قطر با بیان اینکه خاورمیانه شرایط سخت و پیچیده‌ای را پشت سر می‌گذارد، طرفین را به کاهش تنش دعوت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمد بن عبدالرحمن، وزیر خارجه و نخست وزیر دولت قطر امروز چهارشنبه با بیان اینکه منطقه خاورمیانه شرایط سخت و پیچیده ای را پشت سر می‌گذارد از همه طرف‌های درگیر خواست تنش در منطقه را کاهش دهند.

وزیر خارجه قطر کشتار شهروندان فلسطینی را محکوم و اعلام کرد که مجازات جمعی شهروندان فلسطینی به دست اسرائیل درست نیست.

محمد بن عبدالرحمن سیاست محاصره و گرسنگی در غزه را محکوم کرد.

با گذشت 194 روز از جنگ در غزه، از ساعات ابتدایی بامداد امروز مناطق مختلف مسکونی آماج حملات هوایی و توپخانه‌ای است و همزمان با تأکید دوباره سران رژیم صهیونیستی بر حمله زمینی به رفح، مناطق مختلفی در این شهر مورد هدف حمله پهپادی و توپخانه‌ای قرار گرفت.

وزارت بهداشت غزه امروز  اعلام کرد که تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به 33 هزار و 899 نفر و تعداد مجروحان هم به 76 هزار و 664 نفر رسیده است.

 این وزارتخانه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته، 6 مورد کشتار در نوار غزه مرتکب شد که در نتیجه آن 56 نفر شهید و 89 نفر دیگر هم مجروح شدند.

تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزهقطر خواستار کاهش تنش در منطقه شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزارت خارجه سوریه وتوی آمریکا را محکوم کرد
  • ایتالیا خواستار «کاهش تنش مطلق» در خاورمیانه است
  • آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • برلین: خاورمیانه نباید وارد وضعیتی شود که خروجی آن غیرقابل‌پیش‌بینی باشد
  • قطر: خاورمیانه شرایط سخت و پیچیده‌ای را پشت سر می‌گذارد
  • وزیر خارجه انگلیس: اسرائیل تصمیم گرفته به حمله ایران پاسخ بدهد
  • وزیر خارجه انگلیس: اسراییل تصمیم به اقدام علیه ایران گرفته
  • امیرعبداللهیان در گفت وگو با وزیر امور خارجه ژاپن: مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک ایران در سوریه را حساب شده هدف قرار دادیم
  • کنایه مهاجرانی به آمریکا و فرانسه بعد از حمله به اسرائیل