Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امنیت استرالیا روز جمعه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار، رئیس سازمان امنیت استرالیا، اعضای هیأت همراه خود را به دکتر ظریف معرفی کرد، ولی یکی از خانم‌ها که از پروتکل‌های ملاقات با دیپلمات‌های ایرانی بی خبر بود، دست خود را به سوی وزیر خارجه کشورمان دراز کرد که ظریف نیز به سرعت هر دو دست خود را به نشانه احترام روی سینه گذاشته و با متانت به زبان انگلیسی با وی احوالپرسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ظریف پیش از این با خانم کانگ کیونگ هوا همتای کره‌ای خود در مونیخ دیدار کرده بود.

روابط اقتصادی و تجاری میان تهران و سئول، مهترین مسائل منطقه‌ای و بین المللی از جمله شرایط شبه جزیره کره، برجام و سایر مسائل مورد علاقه از دیگر محور‌های تبادل نظر در این دیدار بود.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز دیدار و در خصوص آخرین تحولات برجام، مسائل منطقه‌ای و دیگر مسائل مورد علاقه گفتگو و تبادل نظر کرده بود.

بیش از یکصد تن از مقامات و شخصیت‌های سیاسی، امنیتی و بین المللی اعم از روسای کشورها، وزرای خارجه، دفاع و برخی مقامات سازمان‌های بین المللی در نشست امسال حضور دارند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: محمدجواد ظریف مونیخ فدریکا موگرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۶۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه ایرلند به غرب آسیا با هدف رایزنی درباره آتش‌بس غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، یک رسانه انگلیسی روز دوشنبه از سفر قریب الوقوع وزیر خارجه ایرلند به منطقه غرب آسیا با هدف تلاش برای آتش بس و توقف جنگ و حمایت از تشکیل دولت مستقل فلسطینی خبر داد.

پایگاه خبری «بی ای مدیا» انگلیس اعلام کرد که «مایکل مارتین» به زودی با هدف رایزنی برای آتش فوری در نوار غزه و توقف جنگ ضد مردم مظلوم نوار غزه با سفر به غرب آسیا با مقامات مصر و اردن دیدار خواهد کرد.

وزیر خارجه ایرلند که همزمان معاون نخست وزیر دولت ایرلند نیز است در سخنانی هدف از سفر به منطقه غرب آسیا را تلاش برای رایزنی با هدف متوقف کردن «جنگ وحشیانه» در اوضاع شکننده و ناآرام روزافزون در خاورمیانه توصیف کرد.

مایکل مارتین با بیان اینکه رژیم صهیونیستی باید اجازه ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه را بدهد، گفت که اتحادیه اروپا برای آرام کردن اوضاع تلاش می‌کند.

کد خبر 6085974

دیگر خبرها

  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • (تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه
  • سفر وزیر خارجه ایرلند به غرب آسیا با هدف رایزنی درباره آتش‌بس غزه
  • فرآیند پرورش و فرآوری شیر هزاران بز توسط کشاورزان استرالیایی (فیلم)