Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-24@08:54:12 GMT

۱۰ الزام تحقق بیانیه «گام دوم»

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۶۶۰۴

۱۰ الزام تحقق بیانیه «گام دوم»

به گزارش جهان نيوز، لطف الله فروزنده دهکردی اقتصاددان در یادداشتی در کانال تلگرامی خود با اشاره به اینکه "حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای در بیانیه گام دوم انقلاب تصویر روشنی از دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی و مسیر آینده ترسیم فرمودند و خدا را بر وجود نعمت عظیم رهبری آگاه، عادل، فقیه،‌ متدین و بصیر و روشن‌ضمیر سپاسگزاریم و به روح بلند امام امت درود و سلام می‌فرستیم، الزامات تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را به شرح زیر نوشت:

1-  آگاهی و فهم و درک درست و مشترک همه آحاد مردم بویژه مسئولین،‌ نخبگان و جوانان بطوری که فرازهای مختلف این بیانیه، گفتمان غالب جامعه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



2- باور مسئولین، نخبگان و جوانان به امید و نشاط که تنها راه و صراط درست حل مشکلات کشور و ریشه شکوفایی و پیشرفت عمل به نکات این بیانیه مهم است.

3-  «بکارگیری مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعالان جوان، در سه میدان سیاسی،‌اقتصادی، فرهنگی و بین‌المللی با همت و هوشیاری سرعت عمل و ابتکار، کارآمد، با انگیزه و خردمند» می‌تواند ظرفیت‌های فراوان انسانی و طبیعی، سوق الجیشی، گفتمانی را به عمل تبدیل کند.

4-  دولت و مجلس بایستی بودجه مناسب برای تحقیق و توسعه اختصاص دهند و سیستم اداری با تصویب قانو‌ن‌های صریح، فضای کسب و کار را برای کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم نماید.

5-  حداکثر سن برای مدیران 50 سال تعیین شود، البته موارد استثناء حداکثر 5 درصد در نظر گرفته شود تا بستر بکارگیری جوانان با قانون فراهم شود. جوانان باید در عرضه اجرایی بویژه در حد وزیر، معاون وزیر و نماینده مجلس و مقامات قضایی قرار گیرند. این سیره در دولت شهید رجایی و دولت‌های بعد از انقلاب تا دولت سازندگی ادامه پیدا کرده از آن زمان حلقه بسته مدیران شکل گرفته در دولت نهم و دهم این حلقه شکسته شده و عده ای جوان و ناشناخته آمدند و کشور را به کارگاه تبدیل کردند و با سردست گرفتن شعارهای انقلاب اسلامی به مردم خدمت بی‌نظیر کردند اما با شروع دولت یازدهم و دوازدهم دولت روحانی مجددا حلقه بسته مدیران دوران سازندگی و مدیران دوم خردادی با متوسط سن 65 سال مناصب اجرایی را گرفتند که حاصل آن عدم ناکارآمدی است که امروز با آن روبرو هستیم.

6-  باید بستر فضای مجازی را برای مقابله با جولان رسانه‌های بیگانه، ضدانقلاب،‌ جاسوسان و فساد اخلاقی را مدیریت کرده و با دادن بستر فضای کافی به شبکه‌های داخلی و تولید محتوای جذاب علمی، اخلاقی و دینی از فضای معنوی، اخلاقی، انسانیت، ایثار، توکل، فداکاری، کار، عفت،‌ عزت، حیا و... پاسداری کرد.

7-  عملکرد ضعیف اقتصادی، مانع بزرگ در راه موفقیت است. همانطور که فرمودند اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اعتماد به توانایی‌ داخل راه نجات است. بی شک با حضور افراد غرب‌گرا، بی‌انگیزه،  بعضامفسد و رانتخوار، این اتفاق نخواهد افتاد.

8-  مبارزه با فساد و برقراری عدالت را رهبری عزیز هوشمندانه در کنار هم آورده اند. شناسایی رانتخواران و مفسدین و شبکه های انها و برخورد قاطع وظیفه بسیار مهم دستگاه های اطلاعاتی امنیتی و قضایی است. حضرت آقا در این بیانیه فرمودند « ایجاب میکند که دستگاهی کارآمد با نگاهی تیزبین و رفتاری قاطع در قوای سه گانه حضور دائم داشته باشد و به معنای واقعی با فساد مبارزه کند، بویژه در درون دستگاه‌های حکومتی.»

9-  ایجاب می کند که دستگاهی کارآمد با نگاهی تیزبین و رفتاری قاطع در قوای سه گانه حضور دائم داشته باشند و به معنای واقعی در فساد بویژه در دستگاه دولتی دستگاه نظارتی دولتی با قاطعیت و حساسیت از تشکیل نقطه فساد پیش گیری کنند، همه باید بدانند که طهارت شرط مشروعیت همه مقامات حکومت جمهوری اسلامی است. شورای محترم نگهبان باید در احراز صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس این حکم را شرط اصلی دانسته و اعمال کند.

10-  تلاش برای استقرار عدالت.
حقوق‌های نجومی، زندگی اشرافی مسئولین، رانتخواری فرزندان مسئولین، عدم توجه به محرومین، کار و تلاش برای آبادانی مناطق محروم از چالش‌های جدی عدالت است. ایشان فرمودند در جمهوری اسلامی، دلهای مسئولان به طور دائم باید برای رفع محرومیت‌ها بتپد و از شکاف‌های عمیق طبقاتی بشدت بیمناک باشد. حضرت آقا لازمه اجرای سیاست‌های عدالت محور در نظام را سپردن زمام امور اداره بخش‌های گوناگون کشور به جوانان مومن و انقلابی و دانا و کاردان دانسته‌اند.

 استکبار جهانی گسترش گفتمان انقلاب اسلامی را نابودی خود می‌داند و برای از بین بردن آن تلاش همه جانبه و مضاعف می‌کند به فضل الهی، استقلال و آزادی در کشور به پاس بیداری مردم محقق شده است.بدانیم همه مسائل، مشکلات و معضلات را باید با توجه به توطئه استکبار جهانی تحلیل کنیم و الا دچار اشتباه می‌شویم، باید به دشمن بدبین بود،‌ قاطع با او مبارزه کرد، به فضل الهی امیدوار بود و در پرتو هدایت‌های رهبری، هوشیاری و بصیرت مردم، راه پر  فروغ را طی نماییم.

منبع:تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۶۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز جدی بر اجرای طرح مولدسازی و مصوبات سفر رئیس جمهور

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، نشست بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح «مولدسازی اموال و دارایی های مازاد دولت» و «بهره وری» در استان یزد به ریاست مهران فاطمی؛ استاندار و با حضور جمعی از مدیران استان برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست، با بیان اینکه در امر برنامه ریزی، «تشخیص اولویت ها و پیگیری جدی آن ها» از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: اجرای طرح های مولدسازی اموال مازاد دولت، ارتقاء بهره وری و تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور، سه حوزه مهم مورد پیگیری در استان است.

وی با اشاره به شناسایی قریب به 600 ملک مازاد دولتی به ارزش حدود 12 هزار میلیارد تومان در استان یزد، افزود: براساس لایحه بودجه، امسال باید 530 میلیارد تومان از محل فروش این اموال وارد چرخه تکمیل پروژه های نیمه تمام شود.

فاطمی در همین راستا اظهارکرد: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در راستای اجرای طرح مولد سازی اموال مازاد دولت در استان انجام شده که منجر به اتفاقات خوبی در این زمینه رقم خواهد خورد.

وی با تاکید بر اینکه درآمد ناشی از فروش اموال مازاد در پروژه‌های شاخص و نیمه تمام هر حوزه صرف می شود، خاطرنشان کرد: پروژه های آبی؛ یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که از محل مولدسازی اموال مازاد دولت در استان اجرا می شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخاب یزد به عنوان استان هدف بهره وری در کشور، اضافه کرد: باتوجه به اهمیت این حوزه، سهم بهره وری در رشد اقتصادی استان، 40 درصد تعریف شده است.

فاطمی با اشاره به تعریف بسته هایی جهت افزایش بهره وری در برخی از حوزه ها، خاطرنشان کرد: محصول اجرای پروژه های بهره وری، صرفه جویی در مصرف آب، گاز، برق و ... و ایجاد ارزش افزوده خواهد بود.

عالی ترین مقام اجرایی استان در همین راستا ادامه داد: اجرای پروژه های حوزه بهره وری در استان، می تواند بالغ بر 17 همت صرفه جویی ایجاد کند.

استاندار یزد با بیان اینکه تحقق پروژه های حوزه بهره وری را، به صورت مصداقی در سطح عالی دولت پیگیری می کنیم، اظهارکرد: به منظور پیشبرد پروژه های این حوزه با سرعت بیشتر، به دنبال اخذ مجوزهایی در هیئت دولت هستیم.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به عزم جدی استان جهت تحقق 100 درصدی مصوبات سفر رئیس جمهور به استان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یزد در زمره استان های برتر کشور در حوزه پیگیری و تحقق مصوبات سفر قرار دارد.

استانداریزد با بیان اینکه تعهدات سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حوزه مصوبات سفر رئیس جمهور به یزد تا حد زیادی انجام شده است، گفت: وزارتخانه ها در تعهدات خود در بعضی از پروژه ها عقب هستند که در جهت تحقق آن ها، پیگیری های لازم به صورت وزارتخانه به وزارتخانه انجام می شود.

فاطمی با بیان اینکه در سطح معاونت اجرایی رئیس جمهور، مسائل مربوط به تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به استان را دنبال می کنیم، اظهارکرد: امیدواریم که بتوانیم تا پایان عمر دولت سیزدهم، مصوبات سفر رئیس جمهور به استان را به صورت ۱۰۰ درصدی محقق کنیم.

خبرنگار: فاطمه صادقیان

انتهای خبر/

کد خبر: 1228099 برچسب‌ها هیات دولت سید ابراهیم رئیسی دانشگاه یزد بودجه

دیگر خبرها

  • وزیر اقتصاد: اتفاقی نشدنی تحقق یافت
  • باشگاه تراکتور کد داد؛ مذاکره با یحیی گل محمدی تایید شد!
  • برخی ساختارها در حوزه جوانی جمعیت رفع شود
  • تحقق ۱۱۰ درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی
  • در سفر‌های خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد
  • تمرکز جدی بر اجرای طرح مولدسازی و مصوبات سفر رئیس جمهور
  • فوری؛ اعلام آمادگی ژاوی برای ماندن در بارسلونا
  • بهره‌مندی ۵ کاروان حج تمتع استان سمنان از مدیران جوان
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی به مناسبت تاسیس سپاه پاسداران
  • بیانیه مجمع نمایندگان گیلان به مناسبت روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی