Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@13:56:28 GMT

بلیت چارتری ۸۰۰ هزار تومانی برای پرواز قشم-تهران

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۶۶۸۵

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، رئیس کمیسیون عمران مجلس امروز با تاکید بر این‌که فعالیت چارتری ها در مسیرهای پرتردد قابل قبول نیست، گفته بود: متأسفانه امروز قیمت نهایی بلیت پروازها توسط چارترکنندگان تعیین می شود.

محمدرضا رضایی کوچی ادامه داد: این مسئله بارها در پروازها در خطوط پرتردد رخ داد که به طور مثال میزان صندلی‌های خالی در یک پرواز هوایی 100 صندلی بود و متقاضیان این پرواز مثلا 200 نفر بودند، حال با این شرایط چه معنایی دارد که پرواز در قالب چارتری صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری این‌که متأسفانه در سال های اخیر پروازهای چارتری بدون برنامه‌ریزی صورت گرفته و شاهد بودیم چارتری ها حتی در خطوط پر مسافر نیز مشغول به فعالیت بودند، به خانه ملت افزود: فعالیت چارتری ها در پروازهای پر مسافر و خطوط پرتردد باعث شده تا چارترکنندگان عملا قیمت نهایی بلیت را تعیین کنند و این موضوع زمینه ساز افزایش چشمگیر قیمت‌ها باشد. اصول فعالیت پروازهای چارتری به این گونه است که پرواز چارتری باید در قالب یک بسته واحد شامل محل اقامت، جابجایی مسافر و مسائل دیگر باشد، نه آنکه شرکت های چارتری به صورت انفرادی اقدام به فروش بلیت به مسافران کنند.

وی با اعلام این‌که کمیسیون عمران مجلس در چند سال اخیر به شدت نسبت به فعالیت چارتری ها اعتراض کرده است، گفت: به طور حتم فعالیت چارتری ها باید محدود شود، چون یکی از عوامل افزایش قیمت بلیت، فعالیت شرکت های چارتری است.

به گزارش تسنیم، در سایه ضعف نظارت و برخلاف ادعای فروش بلیت‌های چارتری در قالب تور، فروش بلیت‌های چارتری همچنان در پروازهای داخلی ادامه دارد. به‌عنوان مثال در حال حاضر بلیت پرواز قشم-تهران به‌صورت چارتری و با قیمت 800 هزار تومان فروخته می‌شود. این قیمت را سایت سپهر 360 ارائه داده است. یا در نمونه‌ای دیگر سایت چارتر724 این پرواز را به قیمت 700 هزار تومان در معرض فروش گذاشته است.

همچنین قیمت پرواز مشهد-تهران هم‌اکنون حدود 900 هزار تومان است. سایت چارتر 724 بلیت این مسیر پروازی را 865 هزار تومان می‌فروشد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۶۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد پروازهای فرودگاه شهرکرد

به گزارش خبرآنلاین ،محمد کاظم منزوی افزود: برقراری یک پرواز از استانی به استان دیگر پیگیری‌های زیادی می‌طلبد.

وی در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: استاندار چهارمحال و بختیاری پیگیر برقراری سه پرواز شامل شهرکرد - عسلویه و شهرکرد - مشهد و بالعکس و حداقل یک پرواز به خارج از کشور(عتبات عالیات و عمره) مورد نظر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: براساس آخرین پیگیری‌های انجام شده تاکنون پرواز شهرکرد - عسلویه و بالعکس از فرودگاه شهرکرد برقرار شده است.

وی با تاکید براینکه استقبال مردم از برقراری این پرواز می‌تواند موجب ادامه پرواز شهرکرد - عسلویه باشد افزود: نباید به دلیل استقبال نکردن مردم این پرواز (شهرکرد - عسلویه ) غیراقتصادی تلقی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده و در راستای پاسخ به درخواست قشر زحمت کش استان و با حمایت و پیگیری استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پرواز شهرکرد - عسلویه و بالعکس از روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه از فرودگاه شهرکرد از سر گرفته می‌شود.

خدایار باقری هارونی افزود: در این ارتباط ساعت ورود پرواز شهرکرد - عسلویه ۹:۱۵ و ساعت خروج آن نیز ۹:۴۵ است.

وی اظهار داشت: پرواز شهرکرد - عسلویه به وسیله یک فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ مربوط به شرکت هواپیمایی آسمان از فرودگاه شهرکرد انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: امید می‌رود با استقبال خوب مردم زمینه افزایش پروازهای بعدی از فرودگاه شهرکرد مهیا شود.

باقری هارونی شرکت‌های هواپیمایی فعال در چهارمحال و بختیاری را شامل آسمان و ماهان عنوان کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898908

دیگر خبرها

  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت
  • برقراری پرواز عسلویه - شهرکرد و بالعکس
  • افزایش تعداد پروازهای فرودگاه شهرکرد
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد
  • پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ سه شنبه چهارم اردیبهشت
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت
  • سیستان و بلوچستان فرودگاهی که فقط یک مسیرپروازی داشت
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت