Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: رئیس کل بانک مرکزی در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: صاحبنظران از تحلیلهای اقتصادی غیرواقعی خودداری کنند.
به گزارش خرداد، عبد الناصرهمتی امروز جمعه درصفحه اینستاگرام خود نوشت: اقتصاد به مانند شیمی و فیزیک که بتوان شرایطی مثل خلاء ایجاد کرد و نظریه را محک زد، نیست. اقتصاد حل مشکلات جهان واقعی است و نظریات مربوط به آن نیز درجهان واقع و بر اساس انبوهی از متغیرها تحقق می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: بدون داشتن اطلاعات روز و ضروری، ممکن است تحلیل هایی ارائه دهیم که تحقق نیافتن آنها اعتبار تحلیلگر را زیر سؤال ببرد. این روزها صاحبنظران اقتصادی در مورد تورم، نقدینگی و به خصوص ذخایر ارزی و تزریق ارز و آینده نرخ ارز تحلیلهایی مطرح می کنند که بعضا حاکی از نداشتن اطلاعات لازم است و نگرانی های بی مورد را دربین مردم موجب می شود. رئیس کل بانک مرکزی در ادامه نوشت: متأسفانه در شرایط جنگ اقتصادی وبیم از استفاده بدخواهان و سودجویان و علیرغم میل باطنی، برخی اطلاعات اقتصادی و توانایی ها قابل ارائه عمومی نیست، لذا به دوستان اقتصادی توصیه می کنم در ارائه تحلیل احتیاط لازم را داشته باشند. همتی ادامه داد: مدت کوتاه چند ماه اخیر نیز نشان داد که برخی از تحلیل های دور از واقعیت دوستان بجز ایجاد نگرانی بیشتر در مردم، ثمره ای نداشت. برچسب ها: همتی ، عبد الناصرهمتی ، بانک مرکزی

منبع: خرداد

کلیدواژه: همتی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۶۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوئیفت و راه‌اندازی پلتفرم جدید برای ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی

به گزارش خبرگزاری مهر، انجمن ارتباطات مالی بین بانکی در جهان، «سوئیفت» در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک پلتفرم جدید است تا ارزهای دیجیتال بانک مرکزی کشورهای مختلف را به سیستم مالی موجود متصل کند.

با توجه به نقش کلیدی سوئیفت در بانکداری جهانی، کارشناسان این حرکت را یکی از مهم‌ترین اقدامات برای رسمیت یافتن اکوسیستم نوپای پول دیجیتال بانک‌های مرکزی می‌دانند.

در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از بانک‌های مرکزی جهان در حال بررسی نسخه‌های دیجیتالی ارزهای خود هستند. اکثر آنها نمی‌خواهند از بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال عقب بمانند، اما از طرف دیگر با پیچیدگی‌های فنی مرتبط با راه‌اندازی آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

کد خبر 6064322

دیگر خبرها

  • بازسازی چهره امپراتور چین با استفاده از دی‌ان‌ای باستانی
  • افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین
  • سوئیفت و راه‌اندازی پلتفرم جدید برای ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی
  • نرخ جدید سود سپرده های بانکی در سال جاری + جزئیات
  • دیدار نوروزی کارکنان پست بانک ایران با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • دیپلماسی ارزی فرزین بی سابقه بود
  • ارزیابی ۱۱۵ چهره اقتصادی از عملکرد بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲
  • در نظر گرفتن تمیهدات لازم در کمپ‌ها و اماکن استقرار زائران
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • تحقق جهش تولید با تداوم سیاست تثبیت اقتصادی