Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@15:30:42 GMT

مبادا به پياده نظام ترور تبديل شويم

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۶۷۵۴

مبادا به پياده نظام ترور تبديل شويم

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - «اتحاد» و «اختلاف» دو مقوله ‌متضادي بوده که در مقاطع حساس مي‌تواند از دل حوادث خارج شود. حوادث تروريستي از همين جنس است که اگر مراقبت نشود، سودي مضاعف را نصيب بانيان، آمران و حاميان ترور مي‌کند. سودي که ممکن است از اصل حادثه نيز زيبانبارتر باشد.

به گزارش جمعه شب ايرنا، در حادثه تروريستي اخير در سيستان و بلوچستان که شمار زيادي از جان‌برکفان سپاه به شهادت رسيدند، شاهد رفتاري بوديم که اگر به آن توجه و دقت لازم را نداشته باشيم، در آينده‌اي نزديک از اين شکاف آسيب‌جدي خواهيم ديد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقي که نقش تفکرات افراطي داخلي کشور، داغ کردن آن را نمي‌توان ناديده گرفت. اين تفکر تلاش کرد تا در پس حادثه تروريستي قلمرو سياست را
«قطبي‌سازي» کند. اين در واقع بازتوليد همان تئوري سازمان منافقين است که از آن با عنوان «شقه کردن» ياد مي‌کردند و از همان دهه اول انقلاب و فازسياسي سازمان آن را به اجرا گذاشتند.
* توئيت آشنا
بلافاصه بعد از واقعه تروريستي بسياري اظهارنظر کردند، حسا‌م‌الدين‌آشنا نيز با نوشتن توئيتي (پيش از سفر مهم به روسيه به همراه روحاني)، در چند جمله خلاصه به آن واکنش نشان داد، واکنشي که دستمايه حمله به او قرار گرفت.
آشنا در يک توئيت نوشت: «مرزبانان ما به شهادت رسيدند. اما ما در دام چرخه خونين و باطل انتقام نخواهيم افتاد، مسئوليت بر عهده آمران و ديه بر عهده عاقله است.»
اين توئيت به سرعت از سوي نزديکان جريان پايداري با واکنش‌هاي تند روبه‌رو شد، آنها علاوه بر پاسخ در زير اين پست، در توئيت‌ها و پست‌هاي ديگر نيز به آن حمله کردند، تا آنجا که آشنا در توضيحي دقيق‌تر موضوع را بيان کرد، با اين حال اين روند و تبديل فضاي سياسي به «فضايي دوقطبي» و «شقه ‌کردن» ساحت سياست، ادامه داشت. اين روند با پيوند زدن ترور‌ها به برجام در مراسم استقبال از پيکر شهداي ترور تداوم يافت.
* هدف‌گذاري بر روي آشنا
آشنا از جمله کساني است که قبل از انتخابات سال 96 به نقطه هدف مخالفان دولت تبديل شد، پروژه مخالفان افراطي دولت براي تخريب آشنا تاکنون موفقيت آميز نبوده است، تقريبا کمتر اظهارنظري از سوي آشنا ممکن است صورت بگيرد که با يک حمله همه جانبه از سوي رسانه‌هاي اصولگرا به طور عام و مخالفان افراطي دولت به طور خاص روبه رو نشود، از جمله اين موارد مي‌توان به اظهارنظر او در مورد بودجه نيز اشاره کرد، اما دو واقعه بعد از انتخابات 96 از او هدف مشخصي براي حملات ساخت:
1- زماني که گردانندگان موسسه هاي مالي اعتباري بي‌مجوز تلاش مي‌کردند تا دولت را تحت فشار قرار داده و مجبور کنند يا به آنها مجوز اعطا کند يا بدهي‌آنها را پرداخت کند، آشنا در يادداشتي از چهره آنها بي‌نام، (اما با نشاني‌هاي روشن) پرده برداشت، او ضمن بيان اينکه «جز روحاني کسي جربزه و جسارت جمع کردن اين بساط کثيف را نداشت» نوشت: «روحاني هزينه مبارزه بي امان با نزولخواران تسبيح به دست و پينه بر پيشاني را مي دهد.»
2- بعد از انتشار خبر خودکشي کاووس سيدامامي او در واکنش بحث‌برانگيزي بر اين ماجرا نوشت: «نه جامعه شناسان دين خودکشي مي‌کنند نه حاميان حيات وحش»
* توضيح آشنا
آشنا اما در توضيحي بر توئيت خود ضمن توصيه به اينکه «قبل از فحاشي اول مطالعه کنيد» به پيام رهبر معظم انقلاب اشاره کرد. آنجا که نوشته بودند: «ارتباط عاملان اين جنايت با سازمان هاي جاسوسي برخي کشورهاي منطقه و فرامنطقه مسلّم است و دستگاه هاي مسئول کشور بايد بر آن تمرکز کنند و آن را با جديت دنبال کنند.»
آشنا با اشاره به همين بخش نوشت: «مسئوليت بر عهده آمران و ديه بر عهده عاقله است.` يعني ما آمران و نه فقط عاملان را مجازات خواهيم کرد. در مورد جمله ديه بر عاقله است هم علاوه بر کنايه سياسي مستتر در آن بايد توجه داشت که در ترورهاي انتحاري قاتل زنده نمي ماند تا قصاص شود در اينجا اين سوال پيش مي آيد که تکليف خون به ناحق ريخته چه مي شود؟ در اين مورد سه نظريه در فقه اسلامي مطرح شده است که مشهورترين آنها نظريه تبديل قصاص به ديه و مسئوليت اقرباي قاتل يا عاقله او در پرداخت ديه است.»
* ارتباط دادن ترورها به برجام
ماجراي ارتباط دادن ترور‌ها با برجام از سوي برخي ديگر در جريان تشييع پيکر شهداي ترور در اصفهان نيز دنبال شد، آنها با سر دادن شعار و اعتراض به علاءالدين بروجردي که در اين مراسم حاضر شده بود، برجام را مقصر و عامل اين ترور‌ها معرفي کردند، در مقابل بروجرودي توضيح داد که «برجام تصميم نظام بود». اما اين سخن هم با واکنش تندي روبه رو شد، بلافاصله تصاوير آن در شبکه‌هاي مجازي و کانال تلگرامي حميد رسايي منتشر شد.
او ذيل اين تصاوير نوشت: «آقاي بروجردي دروغ نگو! برجام محصول مثلث حسن روحاني و يارانش، علي لاريجاني و يارانش مثل شما و جماعتي از اصولگرايان احمق بود که در بزنگاه عبور از خطوط قرمز تعيين شده، سکوت کردند و براي ظريف کف زدند... اف بر شما»
* ايجاد اختلاف به جاي اتحاد
«شقه‌کردن قلمرو سياسي» ايران از همان ابتدا روش و منش سازمان منافقين بود، آنها از هر فرصتي براي دامن زدن به اختلاف ها و تبديل فضاي سياسي به فضايي «دوقطبي» که وقايع در آن نتواند به محلي براي اتحاد تبديل شود، استفاده مي‌کردند، اين اتفاقا در تمام دوران انقلاب از همان سالهاي اوليه تا امروز تداوم دارد و بسياري نادانسته در اين مسير قدم برمي‌دارند.
همينجاست که پيروزي عاملان ترور را مضاعف مي‌کند، تداوم اين روش ترور خونين در جاده‌هاي سيستان را به نزاعي در تهران تبديل مي‌کند، تسري دادن ترورها به برجام و حتي لوايح مرتبط با fatf فاز سياسي ترور را تکميل و به آن بال و پري مي‌دهد که نتيجه آن خواسته آمران ترور است، هوشيار باشيم.
شبد**1455**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۶۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین) در حاشیه نشست جلسه هیئات دولت گفت: تعاملات و نظارت ها با آژانس برقرار است و در آینده گروسی به ایران سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: سرتیپ حیدری: اسرائیل بداند که پاسخ‌های بعدی خردکننده خواهد بود

وی ادامه داد: گزارشاتی که گروسی یا مدیر کل آژانس شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل اعلام می کند دو بخش دارد یک بخش برجام است و یک بخش پادمان است.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: در بخش پادمان روابط برقرار است و دوربین های آژانس نصب است و آنها نظارت دائمی دارند و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به روز است.درحال حاضر ۱۲۰ بازرس تائید شده وجود دارد که یا در ایران مستقر هستند یا در حال رفت و آمد به ایران هستند.

اسلامی افزود ایران هر گونه فعالیت هسته ای که تعامل بین ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را خدشه دار کند، نمی پذیرد.، ایران در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی هستیم.

گزارشی که آژانس به شورای حکام می دهد سه ماه یک بار است و شش ماه یک بار به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می کند در آن انطباق یا عدم انطباق با برجام را گزارش می دهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در رابطه با انجام تعهدات گفت: اگرآنها به تعهدات خودشان عمل کنند ماهم به تعهدات برجامی خود عمل می کنیم.

کد خبر: 1227491 برچسب‌ها آژانس بین المللی انرژی اتمی

دیگر خبرها

  • سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • گروسی به ایران می آید!
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • خداحافظی با پیاده‌رو‌های خاکی در منطقه پردیسان قم
  • با مسیر ریلی تبریز آذربایجان، مرکز هاب لجستیکی منطقه بیشتر آشنا شویم
  • سند تحول و تعالی دانشگاه نظام فناوری را به جامعه نوآور تبدیل می‌کند
  • سند تحول و تعالی دانشگاه نظام فناوری به جامعه نوآور تبدیل می‌کند
  • جاسوسی با نشان «خادم نظام امپراتوری بریتانیا»