Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@20:21:48 GMT

نانسی پلوسی: ترامپ بالاتر از قانون نیست

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۶۷۷۰

نانسی پلوسی روز جمعه و در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ برای اعلام وضعیت فوق العاده ملی افزود: اعلام غیر قانونی وضعیت فوق العاده ملی از سوی ترامپ برای بحرانی که وجود ندارد، نقض بزرگ قانون اساسی ما است، ایمنی آمریکایی‌ها را کم و از منابع نیاز‌های فوری دفاعی برای امنیت نظامیان و ملت ما، سرقت می‌کند.

وی ادامه داد: این آشکارا قاپیدن قدرت از سوی یک رئیس جمهوری ناامید است که از محدوده قانون بیرون رفته است و تلاش می‌کند تا آنچه را که در روند قانونی مطابق قانون اساسی نتوانسته انجام دهد، به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با تاکید بر اینکه اقدامات ترامپ به وضوح ناقض قدرت منحصر به فرد کنگره در تصویب بودجه است که بنیانگذاران قانون اساسی آن را حفظ کرده اند، گفت: اعلام وضعیت فوق العاده بدون بررسی، به طور اساسی توازن قدرت را تغییر می‌دهد و با دیدگاه بنیانگذاران ما ناسازگار است.

پلوسی تصریح کرد: ترامپ بالاتر از قانون نیست. کنگره نمی‌تواند اجازه دهد رئیس جمهوری، قانون اساسی را پاره پاره کند.
وی یادآور شد: من و چاک شومر (رهبر اقلیت دمکرات در سنای آمریکا) از همکاران جمهوریخواه خود می‌خواهیم تا در دفاع از قانون اساسی به ما ملحق شوند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفته است برای تامین بودجه ساخت دیوار در مرز کشورش با مکزیک وضعیت فوق العاده اعلام می‌کند.

ترامپ خواستار ۵.۷ میلیارد دلاربودجه برای ساخت دیوار مرزی بود، اما دمکرات‌های کنگره تنها با ۱.۳ میلیارد دلار از این مبلغ موافقت کردند.

پس از آنکه درگیری ترامپ با دمکرات‌ها به تعطیلی بخش‌هایی از دولت فدرال به مدت ۳۵ روز منجر شد، رهبران مجلس سنا و نمایندگان این کشور در نهایت به توافقی برای حل این مشکل رسیدند.

ترامپ مجبور شد لایحه به دست آمده پس از مذاکرات رهبران دمکرات‌ها و جمهوریخواهان را که فاقد بودجه مورد درخواست وی بود، بپذیرد.

در حالی که انتظار می‌رود لایحه بودجه تصویب شده در کنگره اوایل روز جمعه یا روز شنبه به امضای رئیس جمهوری آمریکا برسد، ترامپ اعلام کرد که بودجه دیوار مرزی را از طریق اعلام وضعیت فوق العاده تامین می‌کند.

در صورتی که ترامپ دستور اعلام وضعیت فوق العاده در مرز‌های جنوبی آمریکا را امضا کند، می‌تواند از بودجه مصوب برای بخش‌های دیگر در ساخت دیوار مرزی استفاده کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دونالد ترامپ نانسی پلوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۶۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاق گازوئیل ایران با ۱۰۰ برابر قیمت بالاتر

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی گفت: بارنامه‌های جعلی بسیار زیاد در کشور صادر می‌شود، بدون اینکه باری جابه‌جا شده باشد و سهمیه ۳۰۰ تومانی هر لیتر نفت‌گاز در مرز‌های کشور ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان در لیتر به فروش می‌رسد.

به گزارش تسنیم؛ جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار داشت: بیشترین میزان مصرف بنزین در ایام نوروز امسال به ۲۹ اسفند بازمی‌گردد که ۱۵۲ میلیون لیتر در این روز به مصرف رسید که نسبت به مصرف ۱۴۴ میلیون لیتری بنزین در روز مشابه سال قبل از آن، ۸ میلیون لیتر رشد داشته است.

متوسط مصرف بنزین در ایام نوروز امسال حدود ۱۱۹ میلیون لیتر در روز

وی افزود: متوسط مصرف بنزین در ایام نوروز امسال تا امروز ۱۱۸.۹ میلیون لیتر در روز بوده که رقم بسیار بالایی است و نسبت به متوسط مصرف بنزین در ایام مشابه سال قبل که رقم ۱۱۵ میلیون لیتر بوده، رشدی ۴.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اذعان داشت: در روز ۲۹ اسفندماه فقط در تهران ۲۱.۵ میلیون لیتر مصرف بنزین داشته‌ایم که این نشان می‌دهد مردم برای آغاز سفر‌های نوروزی خود از تهران، باک‌های خودرو‌ها را پر کردند و عازم جاده‌ها شده‌اند.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه "طبق آمار پلیس راهور ۱۳۹ میلیون تردد جاده‌ای بین‌شهری در این ایام رقم خورده"، گفت: ثبت این میزان تردد جاده‌ای بین شهری نشان می‌دهد که اولویت اول مردم برای سفر‌های نوروزی، استفاده از خودرو‌های شخصی است که کافی نبودن ظرفیت ناوگان هوایی کشور، فروش بلیت‌های هواپیما به صورت چارتری و مشکلات عرضه بلیت، قیمت بالای بلیت هواپیما، عدم ظرفیت کافی در حمل‌و نقل ریلی و وضعیت نامناسب عرضه بلیت و قیمت آن، از دلایلی است که مردم ترجیح می‌دهند به صورت جاده‌ای سفر کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر تقاضا و تمایل مردم برای سفر‌های جاده‌ای، به‌خصوص با استفاده از خودرو‌های شخصی، خودرو‌های مورد استفاده مردم که تولید داخل است، بسیار پرمصرف هستند.

خودرو‌ها استاندارد شوند ۵۰ میلیون لیتر بنزین مازاد برای صادرات خواهیم داشت

سالاری با بیان اینکه "مصرف ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین در روز برای ۲۹ میلیون وسیله نقلیه اعم از خودرو‌های شخصی، عمومی و موتورسیکلت، با هیچ استانداردی در جهان تطبیق ندارد"، گفت: ۱۹ میلیون خودروی شخصی در کشور داریم که اگر با استاندارد هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش ۴ لیتر و یا ۶ لیتر، مصرف بنزین داشته باشند، در همین وضعیت فعلی تولید بنزین می‌توانیم ۴۰ تا ۵۰ میلیون لیتر بنزین در روز مازاد بر نیاز مصرف داشته باشیم و به صادرات اختصاص دهیم.

وی افزود: پرمصرفی خودرو‌های ما در حوزه خودرو‌های گازوئیل‌سوز هم وجود دارد؛ درحالی‌که خودرو‌های دیزلی در کشور ما به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش ۶۰ تا ۶۵ لیتر نفت‌گاز مصرف می‌کنند، استاندارد جهانی آن ۳۰ لیتر است؛ درواقع ۲ برابر استاندارد‌ها مصرف دارند و ما برای حدود یک میلیون خودروی دیزلی ناوگان حمل‌و نقل سنگین کشور، روزانه حدود ۶۴ میلیون لیتر گازوئیل تخصیص می‌دهیم که رقم بسیار بالایی است.

انحراف ۱.۵ میلیارد لیتری مصرف سوخت در متقاضیان مورد تأیید ۱۶ دستگاه کشور

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه "۱۶ دستگاه در کشور مثل وزارت صمت، وزارت کشور و وزارت جهاد کشاورزی مسئول تعیین سهمیه‌های سوخت برای بخش‌های مختلف مصرفی هستند"، گفت: این دستگاه‌ها باید نظارت و پایش خود را افزایش دهند چرا که ما بر اساس سهمیه‌های مشخص شده توسط این دستگاه‌ها و ثبت نام متقاضیان، سهمیه‌هایی را تخصیص می‌دهیم، اما طبق پایش‌هایی که صورت داده‌آیم در مجموع ۱۶ دستگاه متولی، در بخش مصرف انحرافی ۱.۵ میلیارد لیتری دارند.

وی ادامه داد: در بحث بارنامه‌های جعلی که بسیار زیاد در کشور صادر می‌شود، معضل اساسی داریم؛ چرا که بارنامه جعلی صادر می‌شود، بدون اینکه باری جابه‌جا شده باشد و سهمیه ۳۰۰ تومانی هر لیتر نفت‌گاز تخصیص یافته به پیمایشی که صورت نگرفته، در مرز‌های کشور ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان در لیتر به فروش می‌رسد.

دیگر خبرها

  • رنکینگ سایت اوپتا؛ استقلال در رتبه نهم آسیا و بالاتر از پرسپولیس و سپاهان + عکس
  • اصل ۴۴ قانون اساسی دقیق اجرا شود/استفاده از بخش تعاونی برای جهش تولید ضروری است
  • ابلاغ تعرفه واردات موبایل بالاتر از ۶۰۰ دلار
  • چگونه دانشگاه‌ها زندگی افراد مسن را بهبود می‌بخشند؟
  • قاچاق گازوئیل ایران با ۱۰۰ برابر قیمت بالاتر
  • رتبه جهانی استقلال، بالاتر از پرسپولیس و سپاهان
  • عکس| خوش‌گذرانی نانسی عجرم با ۳ دخترش
  • سامانه نظارت بر قراردادها و دعاوی دولتی راه‌اندازی می‌شود/ بخشی از مشکلات اقتصادی بدلیل فاصله گرفتن از قانون اساسی است
  • آیا در قانون اساسی پیروان ادیان شناخته نشده، حق تحصیل و استخدام ندارند؟/ آیا گزینش در قانون اساسی وجود دارد؟
  • مچ‌بند هوشمند Honor Band 9 چه ویژگی‌هایی دارد؟