Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجرای ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی در سومین شب جشنواره موسیقی فجر با طعم انتقاد از عکاسان حاضر در سالن برگزار شد.

به گزارش ایسنا، شهرداد روحانی (رهبر ارکستر سمفونیک تهران) پیش از اجرای قطعه پایانی این کنسرت از صدای دوربین عکاسان عذرخواهی و انتقاد کرد و گفت: درست نیست موقع اجرا اینقدر صدای دوربین بیاید وقتی رهبر ارکستر روی صحنه می‌آید درها باید بسته شود، ما نیاز به تمرکز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از عکاسان می‌خواهم دوربین‌هایی بیاورند که صدا ندارد.

پوئم سمفونی «هفت خان رستم» اثر رضا کهریزی، کنسرتو برای ویولن و ارکستر اثر شاهین فرهت و سوئیت «پرنده آتشین» اثر ایگور استراوینسکی رپرتواری بود که برای این کنسرت در قالب سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر در نظر گرفته شده بود. ارکستر سمفونیک تهران همچنین قطعه دیگری را به عنوان قطعه بیز برای حاضران نواخت.

رضا کهریزی و شاهین فرهت (دبیر سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر) در این اجرا حاضر بودند و پس از اجرای قطعاتشان با حضور کوتاهی روی صحنه مورد تشویق مخاطبان قرار گرفتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ارکستر سمفونیک تهران جشنواره موسيقي فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۶۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، این جشنواره با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در موسیقی سنتی و محلی ایران و معرفی هنرمندان بومی با حضور چهار استان همدان، لرستان، مرکزی و کرمانشاه برگزار خواهد شد.

او تصریح کرد: جشنواره تاک در چند بخش شامل اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت)، موسیقی سنتی و محلی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع با موضوعات مختلف شعر و موسیقی و سازسازی، برپایی دومین دوره نمایشگاه ساز، تور گردشگری شهر و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی ملایر همراه با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات خواهد بود.

ششم اردیبهشت مراسم افتتاحیه با اجرای گروه موسیقی کودک برگزار می‌شود و در روز‌های بعد، از ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ و ۱۱ تا ۱۲:۳۰ کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهد شد که در مجموع ۱۲ کارگاه آموزشی برای شرکت‌کنندگان پیش‌بینی شده است.

موضوعات کارگاه‌ها شامل پیوند شعر و موسیقی، تاثیر شعر در موسیقی، اصول و مبانی سازسازی، چوب شناسی، فیزیک سوت و رگلاژ ساز، اصول نگهداری از ساز، تحلیل ساختار موسیقی، آسیب‌شناسی موسیقی ایرانی در چند دهه اخیر، اصول و مبانی گروه‌نوازی، ریتم‌شناسی و وزن‌خوانی، ارتباط هنر با صنعت، گردشگری موسیقی، بررسی سبک‌ها و مکتب‌های مختلف آواز و مناسب‌خوانی است.

اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت‌ها) نیز هر شب در دو سانس از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ و ۲۰ تا ۲۱:۳۰ شب اجرا و در مدت هفت شب، ۱۴ اجرای صحنه‌ای برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • «نوای آفتاب» یک کنسرت بی‌کلام برگزار خواهد کرد
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • متاسفانه موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • انتخاب بهترین دوربین کانن: چالشی جذاب برای عکاسان!
  • اجرای «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» در اصفهان