Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ ناوگروه شصتم نداجا متشکل از ناوشکن بایندر، ناو لجستیکی بوشهر و ناو لاوان بعد از ۲۵ روز دریانوردی و حضور مقتدرانه در دریاهای آزاد در راستای ارتقاء سطح دیپلماسی در بندر کلمبو کشور سریلانکا پهلو گرفت.

ناخدا دوم عرشه رضا بداغی، فرمانده این ناوگروه انتقال تجربه و افزایش سطح دانش علمی و تجربی دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر که در این مأموریت همراه است را یکی از اهداف اصلی این ناوگروه برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده ناوگروه شصتم نداجا با اشاره به حضور مقتدرانه و حفظ خطوط مواصلاتی جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاد؛ پهلوگیری ناوگروه‌های نداجا را در کشورهای دوست را یکی از مأموریت‌های مهم و راهبردی این نیرو دانست.

این ناوگروه که هفتمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش است که در کشور سریلانکا پهلوگیری می‌کند و بعد از سه روز با انجام بازدیدهای متقابل و اجرای برنامه‌‌های ورزشی و فرهنگی از بندر کلمبو جدا می‌شوند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 بوشهر نیروی دریایی نیروی دریایی ارتش جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۶۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از لزوم تبدیل بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی خبر داد و گفت: این بندر با ظرفیت و زیرساخت های مناسب امکان تبدیل به قطب اصلی توسعه ای در سواحل مکران را دارا است . 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی تختی افزود: با تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز دریایی،امکان توسعه و تبدیل شدن آن به یک منطقه راهبردی در سواحل مکران برای پیشبرد اهداف توسعه دریاپایه آماده می شود.

محمدحسینی تختی ادامه داد: با سیاست گذاری در این زمینه می توان گامی مهمی در رونق معیشت و رفاه ساحل نشینان، تحقق راهبردهای اقتصاد دریامحور و نیز توسعه و تکمیل بندر سیریک با هدف رونق بخشی به سواحل مکران برداشت.

 وی افزود: با انجام اقدامات موثر و جذب سرمایه گذاران داخلی در بندر سیریک به عنوان محرک توسعه ای در سواحل مکران می توان  در راستای محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال پایدار منطقه نقش آفرینی کرد.

مدیر بندر شهید باهنر، توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص نقش موثر توسعه سواحل مکران در اقتصاد منطقه از یک سو و نیز موقعیت جغرافیایی ممتاز بندر سیریک و فاصله دریایی 50 مایلی آن تا کشور عمان از سوی دیگر، لزوم بسترسازی برای رونق کسب و کار، صادرات و واردات انواع کالا و تسهیل امر تجارت در راستای تاکیدات رهبر انقلاب را از دلایل مهم تبدیل بندر سیریک به مرز مجاز دریایی دانست. 

گفتنی است؛ بندر سیریک در شرق هرمزگان دارای پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه ای برای صادرات و واردات از نظر نزدیکی به بنادر امارات و عمان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • بازگشت تیم‌های قایقرانی ملوان نیروی دریایی ارتش و سکان تهران
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • پهلوگیری بارج ۲ هزارتنی در بندر دیلم
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​
  • مأموریت ارتش دفاع از تمامیت ارضی و حفظ استقلال کشور است
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی
  • ◄ تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی
  • ۴.۲ کیلومتر از جاده دسترسی به بندر نگین بوشهر آماده بهره برداری است