Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-19@23:08:31 GMT

با تختخواب هوشمند دیگر در خواب قل نخورید

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۷۷۲۷

با تختخواب هوشمند دیگر در خواب قل نخورید

اگر شما هم جز افرادی هستید که در زمان خوابیدن در تختخواب از یک سوی تخت به سمت دیگر می روید و آرام و قرار ندارید می توانید از تختخواب هوشمند شرکت فورد استفاده کنید.

این اولین بار است که یک شرکت خودروسازی تختخواب هوشمند تولید می کند و از این طریق برای ارتقای کیفیت خواب افراد تلاش می کند.

این تختخواب مجهز به حسگرهای مخصوص و همچنین خطوط فلزی خاصی است که اگر فرد بیش از حد در جای خود تکان بخورد او را به یک طرف تخت برمی گرداند تا جای دیگران را اشغال نکرده و برای فرد دیگری که در کنارش در تخت خوابیده مزاحمت ایجاد نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت های این تخت هوشمند برای ثابت نگهداشتن افراد در محل خوابشان بدون ایجاد هرگونه سروصدا صورت می گیرد تا جلوی بیدارشدن افراد را بگیرد. در این تختخواب از فناوری های مورد استفاده در خودروهای خودران نیز بهره گرفته شده است.

نمونه اولیه این تخت توسط شرکت فورد به صورت آزمایشی تولید شده و هنوز مشخص نیست آیا برنامه ای برای تولید انبوه آن وجود دارد و در صورت عرضه قیمت این تخت چقدر خواهد بود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۷۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه پرورش هوشمند گیاهان طراحی شد

مانی نادعلی، دانش آموز کلاس نهم دبستان و شرکت کننده هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: محصول پرورش هوشمند گیاهان غیر بومی را طراحی کرده ایم، برای اولین بار داخل ایران انجام شده و به کمک سنسور‌هایی که روی دستگاه نصب شده اطلاعات حوزه‌های خاک و آب را جمع آوری می‌کنند که اگر امکان بروز بارش باران تا ساعات آینده وجود دارد آبیاری به تعویق بیفتد تا صرفه جویی در آب اتفاق بیفتد.

وی افزود: دستگاه ما انرژی خود را به کمک پنل خورشیدی که خودمان هوشمندسازی کرده ایم فعالیت می‌کند و هر طرفی که آفتاب حرکت کند پنل هم حرکت خواهد کرد تا ماکسیمم انرژی خورشید را دریافت کند.

نادعلی تصریح کرد: دوربینی را روی محصول خود داریم تا پنل خورشیدی در حال گردش بتواند بهترین نقطه را برای جذب انرژی نور خورشید را پیدا کند و همین عکس‌ها برای کشاورز و هوش مصنوعی ارسال می‌شود تا هوش مصنوعی سلامت گیاه را ارزیابی کند و در صورت سلامتی پیام سلامتی ارسال می‌کند و در صورت وجود آفت در گیاه زنگ خطر را اعلام خواهد کرد.

دانش آموز کلاس نهم دبستان و شرکت کننده هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران ادامه داد: در حال تهیه داده برای تمام گیاهان و شرایط نگهداری و کنترل آنها هستیم.

وی گفت: گیاهان غیربومی در صورت ورود به ایران چندین برابر مراقبت بیشتر نیازمند هستند، دستگاه ما به صورت کامل و اتوماتیک کار مراقبت را انجام می‌دهد و دیگر لازم نیست افراد روی روند رشد نظارت داشته باشند. برای هر فصل مختلف برنامه نیازمند گیاه مورد نظر باید نصب شود تا دستگاه به صورت اتوماتیک کنترل را برعهده بگیرد، دستگاه به صورت خانگی داخل گلدان و باغچه منازل و کشت صنعتی در باغ‌ها کارایی دارد، هم اکنون این دستگاه تجاری سازی نشده است و نسخه پنجم آن در حال ساخت برای باغچه هاست که مسئولیت کامل یک درخت را برعهده بگیرد و مراقبت کامل را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • دستگاه پرورش هوشمند گیاهان طراحی شد
  • کفش هوشمندی که به کمک افراد آلزایمری می‌آید
  • آخرین فرصت خرید نهال گردوی اصلاح شده فقط با 40 هزار تومان
  • خطر مرگ؛ این گیاهان را دیگر نخورید
  • بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی هوشمند شد
  • نصب ۱۳ هزار کنتور هوشمند برق در خراسان رضوی
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ چگونه تلفن هوشمند چرخه زیستی را مختل می‌کند؟
  • شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت
  • تولید برق از داستان های غمبار عاشقانه/ تابوی تخریب تصاویر افراد زنده در چین (فیلم)
  • فرمانده مرزبانی : کنترل مرزهای کشور هوشمند و به صورت پهپادی و تصویری انجام می شود