Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@06:05:16 GMT

سفیر سابق آفریقای جنوبی در ایران، بازداشت شد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۷۷۵۹

سفیر سابق آفریقای جنوبی در ایران، بازداشت شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ «یوسف سالوجی»، سفیر سابق آفریقای جنوبی که قبلاً به دریافت رشوه در ارتباط با مجوز فعالیت شرکت مخابراتی «ام‌تی‌ان» در ایران متهم شده بازداشت شده است.

پلیس امروز جمعه اعلام کرد سالوجی بازداشت شده است. سالوجی که اکنون بازنشسته است اتهامات فساد مالی در ارتباط با پرونده گروه ام‌تی‌ان را رد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس آفریقای جنوبی گفته سالوجی پس از دریافت رشوه‌ای به ارزش ۱۰۰ هزار دلار به شرکت ام‌تی‌ان کمک کرده در مناقصه‌ای برای کسب مجوز فعالیت ۱۵ ساله در ایران، برنده شود.

گفته می‌شود این قرارداد، ۳۱.۶ میلیارد دلار ارزش داشته و به ام‌تی‌ان کمک کرده شرکت «ترک‌سل» را کنار بزند. ترک‌سل پیش از این در دادگاهی در واشنگتن از «ام‌تی‌ان» به دلیل پرداخت رشوه به ایران شکایت کرده بود.

خبرگزاری رویترز نوشته بازداشت سفیر سابق آفریقای جنوبی، اولین تحول ملموس از ژوئن ۲۰۱۸ در ارتباط با پرونده ادعاهای فساد در ارتباط با «ام‌تی‌ان» است.

گروه «ام‌تی‌ان» در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ام‌تی‌ان همواره این موضوع را که شواهد موثقی در خصوص وعده پرداخت پول به سالوجی وجود دارد یا اینکه سالوجی پولی از ام‌تی‌ان دریافت کرده، رد کرده است.»

شرکت ام‌تی‌ان گفته به نظر می‌رسد این ادعاها بر اساس ادله‌ای مطرح می‌شوند که یکی از کارکنان ناراضی این شرکت ارائه کرده و یک هیئت منصفه مستقل در سال ۲۰۱۳ آنها را رد کرده است.

فارس

انتهای پیام/

171 / 156 آفریقای جنوبی ایرانسل ایران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آفریقای جنوبی ایرانسل ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۷۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۲ نفر به دلیل واژگونی قایق جان باختند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از شینهوا، به گفته مردم محلی و مقامات، تعداد قربانیان یک قایق غرق شده در جمهوری آفریقای مرکزی به ۶۲ نفر افزایش یافته است.

مدیر کل حفاظت مدنی جمهوری آفریقای مرکزی، توماس دیماس، روز دوشنبه به رسانه‌های محلی گفت که ما توانستیم ۶۲ جسد بی جان را بیرون بکشیم. ما از تعداد کل افراد زیر آب اطلاعی نداریم.

وی گفت: افراد بیشتری هنوز مفقود هستند.

این فاجعه زمانی رخ داد که یک قایق حامل بیش از ۳۰۰ نفر بر فراز رودخانه مپوکو در شهر بانگوی، مرکز جمهوری آفریقای مرکزی، واژگون و غرق شد.

کد خبر 6085764

دیگر خبرها

  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی
  • پرونده قاچاق دختران و بازداشت ۸تصویربردار در این ارتباط / سخنگوی فراجا تشریح کرد
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو
  • شکایت ۹ میلیون دلاری بکام از ستاره هالیوود
  • ۶۲ نفر به دلیل واژگونی قایق جان باختند
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا