Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره گفت که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به معارضان ونزوئلا خط می‌دهد و همراه با آنها برای کودتا و تخریب کشور برنامه ریزی می‌کند.
وی افزود: انتخابات ریاست‌جمهوری زودهنگام که در سال گذشته در ونزوئلا برگزار شد مطابق با قانون اساسی و زیر نظر ناظران بین المللی بود و 68 درصد از آرای رأی دهندگان تایید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مادورو اظهار داشت: هرگونه درخواست معارضان برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری زودهنگام تلاش برای بر هم زدن ثبات کشور است و منبع تحریک معارضان واشنگتن است.
رئیس‌جمهور ونزوئلا استفاده از راهکار نظامی در این کشور برای جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه آمریکا برای معارضان را بعید دانست و گفت که این اقدامات یک نمایش است.
وی تصریح کرد: برخی از کشورهای اروپایی هنگامی که از جنگ آمریکا علیه عراق و بمباران لیبی و تخریب سوریه توسط واشنگتن حمایت کردند دچار اشتباه شدند و این کشورها اکنون همان اشتباهات را در تعامل با حوادث ونزوئلا مرتکب می شوند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جنگ سوریه واشنگتن ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۷۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی: وضعیت میدان نبرد اوکراین بدتر می‌شود

ولودیمیر زلنسکی ضمن انتقاد از کمک‌های نظامی «محدود» غرب، اذعان کرد که شرایط در میدان نبرد با روسیه و هم‌چنین دونباس بدتر می‌شود.

به گزارش ایسنا، اظهارات اخیر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین بازتاب پیام اخیر «الکساندر سیرسکی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین را به دنبال داشته است؛ فرمانده اوکراینی که در پیام‌رسان تلگرام اذعان کرد وضعیت جبهه شرقی در روزهای اخیر «به طرز چشمگیری دشوار و بدتر شده است.»

طبق گزارش راشا تودی، رئیس‌جمهور اوکراین در یک سخنرانی خطاب به ملت کشورش عنوان کرد: «وضعیت خط مقدم در حین جنگ همیشه دشوار بوده است اما این روزها و به خصوص در مناطق دونتسک، وضعیت دشوارتر می‌شود.»

ولودیمیر زلنسکی ضمن اشاره به بحران منطقه غرب آسیا گفت: «قدرت هوایی مدرن، کارآمدی خود را ثابت کرده است. سیستم‌های دفاع هوایی مدرن قادرند از جان‌ها محافظت کند. این مسئله در خاورمیانه مشهود است.»

او ضمن انتقاد از کمک‌های نظامی «محدود» واشنگتن به کی‌یف تاکید کرد: «غرب به درخواست‌های اوکراین برای بودجه بیشتر گوش نمی‌دهد.»

مجلس نمایندگان آمریکا همچنان بر سر کمک به اوکراین با اختلاف نظرات گوناگونی مواجه است. اگرچه برخی از اعضای این مجلس از کمک به اوکراین حمایت و پیش‌بینی می‌کنند که اگر «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آن را به رای‌گیری بگذارد، از حمایت ۷۰ درصدی برخوردار خواهد شد اما حامیان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور با ارسال کمک‌های واشنگتن به کی‌یف مخالف هستند.

دونالد ترامپ اخیرا طی رویدادی در کنار مایک جانسون با اشاره به جنگ اوکراین و کمک‌های واشنگتن به کی‌یف که با بن‌بست مواجه شده است، تاکید کرد: «اگر کمک‌ها به اوکراین در قالب وام باشد، با تصویب کنگره مشکلی نخواهم داشت. هم‌چنین متحدان اروپایی باید با سطح کمک واشنگتن به کی‌یف هماهنگی داشته باشند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا: واشنگتن به دنبال تشدید تنش با تهران نیست ولی به تأمین امنیت اسرائیل متعهد است
  • مادورو: نتانیاهو دیوانه نازی، هرج و مرج ایجاد می‌کند
  • هشدار مادورو درباره جنگ افروزی رژیم صهیونیستی در منطقه
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید نتانیاهو علیه ایران
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید «نتانیاهو دیوانه» علیه ایران
  • پنتاگون: آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست
  • بلینکن: به دنبال تشدید تنش‌ها با ایران نیستیم
  • واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی
  • زلنسکی: وضعیت میدان نبرد اوکراین بدتر می‌شود
  • توصیه آمریکا به اسرائیل بعد از حمله موشکی سپاه به روایت محمد صدر /واشنگتن به دنبال جنگ با ایران نیست