Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به توییت هشدار آمیز مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا درباره آینده دوستان نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در فیس بوک پاسخ طنز آمیز داد.

به گزارش شریان نیوز، جان بولتون بتازگی در توئیتی نوشته بود: کسانی که با نیکلاس مادورو زد و بند و توطئه می کنند تا مراجع دمکراتیک در ونزوئلا را خدشه دار کنند با پیامدهای اقدامات خود روبرو خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ماریا زاخارووا سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه امروز در فیس بوک خود نوشت: مشاور امنیت ملی آمریکا می خواهد با دفترچه یادداشت و خودکار پیامدهای مدنظر را عملیاتی کند.
کنایه زاخارووا ظاهرا به عکسی بر می گردد که هفته گذشته در رسانه های آمریکا منتشر شد و سر و صدای زیادی بر پا کرد و بلافاصله هشدار روسیه را در پی داشت.
این عکس در زمان کنفرانس مطبوعاتی بولتون در واشنگتن منتشر شد و شایعاتی را مبنی بر اعزام نیروهای آمریکایی به کلمبیا (برای حمله به ونزوئلا) به دنبال داشت.
بولتون در آن تصویری دفتر یادداشتی در دست داشت که بر روی آن دو جمله «افغانستان از گفت وگو استقبال می کنیم» و «پنج هزار نیروی نظامی در کلمبیا» نوشته شده بود.
این مقام آمریکایی در کنفرانس مطبوعاتی هم گفت که همه گزینه ها درباره ونزوئلا را بررسی می کند.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۸۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی

با بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا، این کشور آمریکای جنوبی در تلاش برای سرعت بخشیدن به روند فروش نفت خود به ارز دیجیتالی است.   به گزارش ایسنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا هفته گذشته، به مشتریان و تامین کنندگان شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا تا ۳۱ مه فرصت داد تا مبادلات مالی خود تحت مجوز عمومی را که تمدید نکرده است، تکمیل کنند. این اقدام، تولید و صادرات نفت را برای ونزوئلا، دشوارتر خواهد کرد زیرا شرکت‌ها برای همکاری با ونزوئلا، باید دست نگه داشته و تک به تک، از دولت آمریکا مجوز دریافت کنند.   شرکت PDVSA از سال میلادی گذشته، به تدریج در حال جابجایی فروش نفت به ارز دیجیتالی یواس‌دی‌تی (USDT) بوده که به تتر هم معروف است و ارزشش به دلار آمریکا مرتبط است و برای حفظ ارزش ثابت، طراحی شده است.   رویترز به نقل از سه منبع آگاه نوشت: شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا به دنبال تسریع استفاده از این ارز دیجیتالی است تا ریسک بلوکه شدن درآمد حاصل از فروش نفت در حساب‌های بانکی خارجی، کاهش پیدا کند.   پدرو تله‌چیا، وزیر نفت ونزوئلا هفته گذشته به رویترز گفته بود ما از ارزهای مختلفی استفاده می‌کنیم و در بعضی از قراردادها، ارزهای دیجیتالی ممکن است شیوه پرداخت مورد ترجیح باشد.   صادرات نفت ونزوئلا در دوران تعلیق موقتی تحریم‌های آمریکا افزایش یافت و در مارس، به حدود ۹۰۰ هزار بشکه در روز رسید که بالاترین میزان در چهار سال گذشته است.   تا پایان سه ماهه اول، شرکت نفتی PDVSA، بسیاری از قراردادهای نفتی نقدی را به مدلی تغییر داد که خواستار پیش پرداخت برای نیمی از ارزش محموله به تتر بود.   این شرکت همچنین از مشتریان جدیدی که به دنبال معاملات نفتی هستند، خواسته است رمزارز در کیف دیجیتالی داشته باشند. به گفته یکی از این منابع آگاه، این الزام حتی در بعضی از قراردادهای قدیمی قید شده که به طور خاص، به وضعیت استفاده از تتر اشاره نکرده بودند.   در اکتبر که واشنگتن، مجوز ۶ ماهه به شرکت‌های بازرگانی و مشتریان شرکت PDVSA برای همکاری با این شرکت نفتی صادر کرد، اکثر آنها برای عمل به الزام مبادلات دیجیتالی، به واسطه‌ها متوسل شدند.   شرکت PDVSA ونزوئلا از سال ۲۰۲۰ که آمریکا، تحریم‌های ثانویه را برای ونزوئلا اعمال کرد، برای فروش نفت خود به خصوص به چین، به واسطه‌ها متکی بوده است.   بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران نفت انتظار دارند حتی اگر واشنگتن، مجوزهای تکی به شرکت‌ها برای فعالیت در ونزوئلا اعطا کند، تولید، صادرات و درآمد نفتی این کشور به زودی، محدود خواهد شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است
  • روسیه: به اقدامات تحریک‌آمیز لهستان پاسخ می‌دهیم
  • زاخارووا از لهستان به دلیل استقرار تسلیحات هسته‌ای انتقاد کرد
  • آمریکا در اوکراین هم مانند افغانستان و ویتنام شکستی تحقیرآمیز می‌خورد
  • روسیه : آمریکا در اوکراین هم مانند افغانستان و ویتنام شکستی تحقیرآمیز می‌خورد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است
  • بلینکن با موضع تهدید به چین می‌رود
  • روسیه مرکز تولید پهپاد و سلاح‌های خودکار تأسیس می‌کند+ فیلم
  • روسیه مرکز تولید پهپاد و سلاح‌های خودکار تأسیس می‌کند