Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@06:40:56 GMT

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۸۱۱۰

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

بندرعباس- ایرنا- حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه، برگزاری چند همایش مهم فرهنگی، وقوع زلزله ای به بزرگی پنج و دو دهم ریشتر در لافت، طوفان و حاکم شدن شرایط نامساعد جوی و اعلام خبر سفر رییس جمهوری از جمله مهمترین اخبار هرمزگان در هفته گذشته است.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان در هفته گذشته (20 تا 26 بهمن ماه) شاهد اخبار و رخدادهای مختلفی در حوزه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی و فرهنگی بود که در این گزارش برخی از این رخدادها مرور می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



**سیاسی
استاندار هرمزگان از سفر رییس جمهوری و جمعی از اعضای هیات دولت به این استان در روزهای یکشنبه و دوشنبه 28 و 29 بهمن ماه خبر داد.
فریدون همتی شامگاه جمعه هفته گذشته در جمع خبرنگاران با اعلام برنامه های سفر رییس جمهوری به استان، اظهار داشت: دکتر روحانی صبح روز یکشنه 28 بهمن ماه وارد فرودگاه بندرلنگه می‌ شود و در ورزشگاه تختی این شهر با مردم دیدار می‌ کند.
وی ادامه داد: شرکت در نشست شورای اداری و دیدار با نخبگان در عصر روز یکشنبه بخش دیگری از برنامه های سفر رییس جمهوری به هرمزگان است.
همتی بیان داشت: رییس جمهوری در این نشست چندین طرح در حوزه های کشاورزی، راه، مسکن و صنعت و معدن را به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح می کند.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: مهم ‌ترین برنامه رئیس جمهور در روز دوم سفر به هرمزگان، بهره برداری از فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس و نشست خبری با خبرنگاران است.

**اقتصادی
استاندار هرمزگان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 30 واحد صنعتی راکد در استان به چرخه تولید بازگشته که با احیای این واحد‌ها 378 نفر مشغول به کار شدند.
فریدون همتی روز سه شنبه هفته گذشته در نشستی در همین رابطه بیان داشت:باید با حمایت بیشتر زمینه را برای فعال شدن بقیه واحدهای تعطیل در استان فراهم کرد.
وی همچنین بر لزوم فراهم شدن زیرساخت‌ های لازم مانند آب، برق و گاز در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان تاکید کرد و ادامه داد: باید شرایط برای استقرار صنایع بزرگ در این منطقه فراهم شود.
براساس آمارهای اعلام شده ، فرودگاه بین المللی جزیره کیش روز دوشنبه 22 بهمن با تردد 18 هزار و 448 مسافر رکورد بی سابقه ای را در تاریخ فرودگاه این جزیره ثبت کرد.
نایب رییس اتحادیه صنف نانوایان بندرعباس از افزایش بین 10 تا 12 درصد قیمت انواع نان در استان خبر داد.
حسین مهرنوش روز پنجشنبه هفته گذشته با اعلام این خبر به خبرنگاران اظهار داشت: از سال 93 تاکنون قیمت نان در هرمزگان هیچ افزایشی نداشته و افزایش اخیر با تصمیم کمیته آرد و نان استانداری هرمزگان انجام شده است.
وی با اشاره به متضرر شدن نانوایان در چند سال گذشته به دلیل ندادن نرخ به این صنف گفت: این رویه کیفیت نان را کاهش داده بود زیرا همه حامل ‌های انرژی و دستمزد‌ها افزایش داشته، اما نرخ نان تغییری نکرده بود.
فرمانده ناوتیپ رزمی 112ذوالفقار قشم گفت: با هماهنگی فرمانداری قشم و به منظور تنظیم بازار، 2 تُن ماهی قاچاق کشف شده، با نصف قیمت بازار بین قشموندان توزیع شد.
ناوسالار دوم پاسدار مهدی هاشمی شامگاه پنجشنبه هفته گذشته در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هامور ماهیان، ماهی شیر، حلوا و سایر ماهی‌های متفرقه از لنج‌های توقیفی کشف شده که برای کمک به معیشت مردم در چند مرحله بین شهروندان قشمی توزیع می شود.
وی افزود: شب گذشته (چهارشنبه شب) 10 تُن ماهی قاچاق از 2 لنج توسط نیروهای ناوتیپ رزمی 112ذوالفقار نیروی دریایی سپاه شناسایی و توقیف شد.
مدیر تعاون روستایی هرمزگان گفت: در راستای طرح تنظیم بازار 500 تن سیب درختی شب عید خریداری و در سردخانه های استان ذخیره سازی شده است.
سیروس اسدپور روز جمعه هفته گذشته در بازدید از سردخانه حاجی آباد اظهار داشت: با ذخیره سازی سیب درختی ، ذخیره 500 تن پرتقال نیز در سردخانه های هرمزگان اجرایی می شود.
هوشنگ ملایی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان پنجشنبه هفته گذشته به خبرنگار ایرنا گفت: براثر بارندگی های هفته جاری در استان بیش از 100 میلیون مترمکعب آب وارد سدهای «استقلال میناب» و «شمیل ونیان» شد.

**نظامی، انتظامی، قضایی
سه شنبه هفته گذشته با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی 408 واحد مسکونی به کارکنان منطقه دوم نیروی دریایی ولایت در جاسک واگذار شد.
همچنین با حضور امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی طرح توسعه و تجهیز فرودگاه جاسک نیز به بهره برداری رسید.
هزینه بهره برداری از این طرح ها یک هزار و 200 میلیارد ریال اعلام شده است.
عملیات ساخت سه فضای آموزشی و یک درمانگاه نیز امروز سه شنبه با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش در مناطق روستایی جاسک از طریق ویدیو کنفرانس آغاز شد.
هفته گذشته در راستای طرح مردم یاری و کمک به معیشت مناطق محروم و کمتر برخوردار، 100 بسته حمایتی شامل مواد غذایی وخوارکی از سوی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به مردم روستای گچین دربندرعباس اهدا شد.

**حوادث
زمین لرزه ای به بزرگی پنج و 2 دهم ریشتر روز یکشنبه هفته گذشته لافت از توابع شهرستان قشم در استان هرمزگان را لرزاند.
این زمین لرزه در ساعت 14 و 24 دقیقه و در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد.
محل وقوع زمین لرزه در فاصله 5 کیلومتری لافت قشم، 14کیلومتری بندرخمیر و 34 کیلومتری درگهان قشم اعلام شد.
در این زلزله پنج نفر مصدوم شدند و شمار زیادی واحد مسکونی در بندرپل که در نزدیکی کانون زلزله قرار داشته دچار خسارت شدند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: 171 خانوار آسیب دیده از زلزله پنج و 2 دهم ریشتری در بندرپل اسکان اضطراری یافتند.
علیرضا مظفری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 44 خانوار به صورت گروهی در کمپ و 127خانوار نیز به صورت انفرادی اسکان اضطراری داده شدند.
اقصی نقاط استان هرمزگان هفته گذشته شاهد بارش شدید باران ، طوفانی شدن دریا و طغیان رودخانه های فصلی و آبگرفتگی معابر بودند.
بر اثر این طوفان یک پسر بچه 10 ساله به درون سیلاب افتاد که تاکنون خبری از وی در دست نیست.
این طوفان موجب تعطیلی مدارس چندین شهر هرمزگان و همچنین توقف ترددهای دریایی و مسدود شدن راه های ارتباطی شد.
8 ملوان 2 فروند شناور بر اثر طوفان بامداد سه شنبه هفته گذشته در ساحل خلیج فارس حوالی شهر بندرعباس دچار اضطرار شده بودند، که با کمک آتش نشانان شهرداری از مرگ نجات یافتند.

**فرهنگی
هرمزگان در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به سوگ نشست و آیین های سوگواری و عزاداری درسوگ شهادت این بانوی بزرگ جهان اسلام جمعه شب و شنبه هفته گذشته در نقاط مختلف شهری و روستایی این استان با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد و مداحان و سخنرانان به بیان ویژگی های شخصیتی آن حضرت پرداختند.
پنجشنبه هفته گذشته پنجمین یادواره شهیدان ابراهیم تنیده و آذر همایونی فر با حضور مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس ، نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اقشار مختلف مردم در روستای سرخنگی شمیل برگزار شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: بر اساس توافق صورت گرفته میان این اداره کل و سفارت هندوستان مقرر شد شرکت های هندی در مرمت معبد هندوهای بندرعباس مشارکت کنند.
رضا برومند عصر یکشنبه هفته گذشته در حاشیه نشست مشترک با داویش اوتام، جانشین سفیر هندوستان در تهران ، اظهار داشت: طرح مطالعات مرمت، بازسازی و زیبا سازی معبد هندوها توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان تدوین و برای اجرا تحویل سفارت هندوستان در ایران می شود.
همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، بانگ الله اکبر شامگاه یکشنبه هفته گذشته در آسمان شهرها و روستاهای استان هرمزگان طنین انداز شد.
مردم دریادل استان هرمزگان هفته گذشته همزمان با سراسر کشور، در چهلمین سال پیروزی انقلاب با نمایش شوری انقلابی در راهپیمایی عظیم 22بهمن ضمن تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل و شهدا به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند.
در این راهپیمایی حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهوری و محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات نیز در کنار مردم بندرعباس حضور داشتند.
همایش بزرگ سادات شیعه و اهل سنت هرمزگان با عنوان «نسل ماندگار» عصر پنجشنبه هفته گذشته با حضور حجت السلام ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، معاون امور اجتماعی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و جمعی از سادات، علما و نخبگان شیعه و اهل سنت این استان در بندرعباس برگزار شد.
همایش بین المللی 4 دهه رهبری انقلاب اسلامی ایران با حضور مهمانان خارجی و داخلی و مسوولان محلی پنجشنبه هفته گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: با انعقاد تفاهم نامه این اداره کل با بانک کشاورزی، 2 مدرسه 6 کلاسه با اعتبار 30 میلیارد ریال در شهرستان رودان و بخش فین بندرعباس احداث می شود.
موسی دادی زاده سرخایی روز سه شنبه هفته گذشته در گفت و گو با ایرنا افزود: این فضاهای آموزشی شامل یک مدرسه 6 کلاسه مقطع متوسطه با زیربنای 700 مترمربع در رودان و یک مدرسه 6 کلاسه دوره ابتدایی با زیربنای 408 متر مربع در بخش فین است.
وی بیان داشت: مشارکت بانک کشاورزی هرمزگان در ساخت 2 مدرسه 6 کلاسه، نشان از توجه ویژه این مجموعه به اهمیت امر خطیر تعلیم و تربیت و تحقق مسوولیت اجتماعی است.

**ورزش
دبیر هیات جانبازان و معلولان هرمزگان گفت: با نظر کادر فنی تیم ملی پاراکانو کشورمان، یکی از قایقرانان این استان به اولین اردوی آمادگی تیم ملی دعوت شد.
حسن کامجو شامگاه یکشنبه هفته گذشته در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اسلام جاهدی قایقران هرمزگانی دعوت شده به این اردو به همراه سه قایقران دیگر از استان های گیلان ، تهران و البرز است.
رییس هیات کوهنوردی هرمزگان از نایب قهرمانی بانوی سنگنورد استان در نوزدهمین دوره مسابقه سنگنوردی جام فجر گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.
هادی مفضل روز دوشنبه هفته گذشته در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: کبری لکزایی فرد در رقابت های سنگنوردی جام فجر در ماده سرعت در رده سنی بزرگسالان به مدال نقره دست یافت و بر سکوی دوم ایستاد.
دومین جشنواره ورزش های آبی ساحلی ندسا در روزها 23 تا 25 بهمن ماه با حضور 21 تیم و 550 ورزشکار و کادر عضو ندسا در رشته های قایقرانی بادبانی، قایقرانی استقامت، شنا، نجات غریق و والبیال ساحلی در بندرعباس برگزار شد.
7198/6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي مطبوعات اهم اخبار هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۸۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم ناپایداری‌های دریایی/ورود سامانه بارشی به هرمزگان از فردا

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان؛ با تداوم ناپایداری‌های دریایی بیشینه سرعت باد به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱.۵ متر می‌رسد.

 توصیه می‌شود شناور‌های سبک و صیادی از تردد خودداری کرده و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناور‌ها صورت پذیرد.

 در آسمان استان نیز گذر ابر پیش بینی می‌شود و در ساعات بعدازظهر، وقوع رگبار پراکنده باران در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

 از فردا با افزایش باد‌های جنوب شرقی، دریا مواج خواهد شد و با نفوذ و فعالیت سامانه‌ای بارشی، برای استان ابرناکی و به تدریج رگبار باران و رعد و برق، گاه تگرگ و تندباد لحظه‌ای مورد انتظار است.

این شرایط تا روز پنجشنبه ۳۰ فروردین در استان تداوم خواهد داشت. 

مقادیر بارش‌های این سامانه طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری، قابل ملاحظه خواهد بود و سبب آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی خواهد شد.

توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در بستر و مجاورت رودخانه‌های فصلی اجتناب شود. 

به لحاظ دمایی طی امروز و فردا نوسانات دمایی تغییرات چندانی نخواهد داشت و اواسط هفته جاری، کاهش دمای بیشینه (۳ تا ۶ درجه سلسیوس) مورد انتظار است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • عبور موفق از پیک بار تابستان مهمترین رویکرد توزیع برق مرکزی
  • بسکتبالیست‌های فولاد حضور خود در لیگ برتر را تثبیت کردند
  • تأمین آب پایدار مهمترین مطالبه مردم سرولایت
  • بامداد ۲۶ فروردین یکی از مهمترین اتفاقات تاریخ معاصر رقم خورد
  • خدمات بنیاد مسکن در توسعه روستاها ارزشمند و ماندگار است
  • مهمترین تفاوت پرسپولیس و استقلال در رقابت قهرمانی
  • تداوم ناپایداری‌های دریایی/ورود سامانه بارشی به هرمزگان از فردا
  • خودسازی و محرومیت‌زدایی مهمترین هدف اردو‌های جهادی است
  • حضور «مهدی طارمی» روی نیمکت پورتو مقابل فامالیکائو
  • متکی: مهمترین رسالت مجلس پرهیز از انباشت طرح‌ها و مطالبات است