Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:41:45 GMT

بوکس همدان روی رینگ مدال آوری

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۸۴۲۲

بوکس همدان روی رینگ مدال آوری

همدان- ایرنا- نوار موفقیت رشته بوکس همدان در رده های سنی پایه حالا به نوجوانان رسیده و عملکرد درخشان بوکسورهای این استان در انتخابی تیم ملی واکنش تحسین برانگیز فدراسیون را نیز به دنبال داشته است.

به گزارش ایرنا طرح استعدادسازی هیات بوکس همدان که از چند سال قبل استارت خورد، حالا به ثمر نشسته و در اوج قرار گرفته است، درخشش قابل تحسین بوکسورهای نوجوان همدانی در مسابقات انتخابی تیم ملی که شامگاه پنجشنبه به میزبانی تهران به پایان رسید، حاصل همین استعدادسازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزگاری بوکس همدان در قعر جدول دست و پنجه نرم می کرد اما مدیریت اصولی و هدفمند در سه چهار سال اخیر باعث شد تا این رشته رزمی از انزوا خارج شده و در قامت مدعی در سطح کشور مطرح شود.
توجه به رده های سنی پایه، کسب میزبانی های مهم کشوری و برگزاری دوره های تمرینی و آموزشی مستمر از ویژگی های مهم در موفقیت بوکس همدان به شمار می رود.
این روزها بوکسورهای همدانی در تمامی رده های سنی مسیر موفقیت را در پیش گرفته اند و حالا در آستانه مسابقات انتخابی تیم ملی درصدد کسب سهمیه هستند.

** نمره عالی برای بوکسورهای نوجوان
اوج درخشش بوکسورهای همدانی در مسابقات انتخابی تیم ملی نوجوانان کشور مشاهده شد، در این رقابت ها تیم ملی بوکس نوجوانان کشور که از روز چهارشنبه در سالن بوکس شهید همت ورزشگاه شهید شیرودی آغاز شده بود، شامگاه پنجشنبه با معرفی نفرات برتر خاتمه یافت.
در این مسابقات 58 بوکسور نوجوان از 20 استان با هم به رقابت پرداختند وامیر حسین ضیا شفیق از نوابغ بوکس همدان توانست در بازی زیبا و قابل قبول حریف خود را شکست دهد و به عنوان قهرمانی تیم ملی نوجوانان دست پیدا کند.
متین عابدی در بازی نفس گیر به جایگاه نایب قهرمانی مسابقات قهرمانی تیم ملی نوجوانان بسنده کرد و بازی را به سهیل الله ورن حریف با تجربه البرزی خود که دارنده مدال طلای نوجوانان امسال بود ، واگذار کرد.
علی بیات دیگر بوکسور نخبه همدانی بود که با وجود برتری کامل به حریف خود در مرحله نیمه نهایی، به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه دست «واک ‌اوور» شد و هیات ژوری او را بازنده اعلام کرد.
با این حال کادر فنی تیم ملی نوجوانان ضمن تقدیر از عملکرد درخشان این بوکسور همدانی، سهمیه وی را برای اردوی تیم ملی محفوظ دانستند.
محمدرضا قاسمی دیگر بوکسور توانمند همدانی بود که به تازگی از رده نونهالان به نوجوانان گام گذاشت و با وجود عملکرد مطلوب خود، در نهایت با شکست مقابل برترین بوکس وزن 75 کیلوگرم کشور از رسیدن به مدال بازماند.
علی بیات در وزن 46 کیلوگرم، متین عابدی در 60 کیلوگرم، محمدرضا قاسمی در 75 کیلوگرم و امیرحسین ضیا شفیق در 80 کیلوگرم چهار بوکسور مستعد همدانی حاضر در انتخابی تیم ملی نوجوانان بودند.

** درخشش بوکس همدان در پایه بی سابقه است
عضو شورای فنی فدراسیون بوکس کشور با تمجید از عملکرد بوکسورهای همدانی در رقابت های نوجوانان کشور گفت: درخشش بوکس همدان در رده های سنی پایه بی سابقه است.
سعید نوروزی افزود: همدان در گذشته روند روبه رشدی در رده های سنی پایه نداشت و فقط در رده بزرگسالان شاهد ظهور تک ستاره ها بودیم.
این قهرمان ارزنده بوکس همدان که سابقه مدال های آسیایی و بین المللی را دارد، اظهار داشت: در واقع مدال آوری بوکسورهای همدانی در رده بزرگسالان نیز محصول استعدادیابی نبود بلکه خود فرد برای کسب مدال و مقام تلاش می کرد.
وی اضافه کرد: هم اکنون خوشحالیم که بوکس همدان به وفاق و همدلی لازم رسیده و رییس هیات بوکس نیز از پیشکسوتان و بزرگان این رشته ورزشی برای پذیرش مسئولیت دعوت کرده است که همین رویکرد مسیر موفقیت بوکس را همواره می سازد.
نوروزی افزود: حضور بزرگانی نظیر منوچهر هندی به عنوان رییس هیات بوکس شهرستان همدان قطع به یقین به اعتلای ورزش بوکس کمک می کند و این وحدت و همدلی آینده درخشانی را برای بوکس استان رقم می زند.
این عضو کمیته آموزش فدراسیون بوکس کشور خاطرنشان کرد: همدان در رده های سنی نوجوانان و جوانان دارای بوکسورهای مستعدی است که می توانند ترکیب اصلی تیم ملی را برای خود رقم بزنند.
این قهرمان و مربی بوکس یادآور شد: امروزه سانس های بوکس در همدان روبه افزایش بوده و در کنار کمیت نیز کیفیت فنی بوکسورها رشد چشمگیری داشته است.

** برنامه هدفمند محصول موفقیت بوکس همدان است
دبیر هیات بوکس همدان نیز گفت: برنامه ریزی هدفمند و اصولی در بدنه هیات در سال های اخیر محصول موفقیت این رشته ورزشی است.
امید مرامی افزود: روزی که هیات بوکس مسابقات نونهالان را برگزار کرد، خیلی ها نسبت به انجام مبارزه در این رده سنی انتقاد کردند اما جالب اینکه چند ماه بعد فدراسیون در اجرای آن الگوبرداری کرد.
وی اضافه کرد: همین توجه به رده های سنی پایه امروز به ثمر نشست و توانسته ایم در رده های سنی نوجوانان و جوانان موفق عمل کنیم.
مرامی بیان کرد: حتی در رقابت های انتخابی تیم ملی نوجوانان بدشانس بودیم و اگر مصدومیت ناگهانی علی بیات نبود و قاسمی نیز به حریف قدرتمند و نفر اول کشور برخورد نمی کرد، بهتر از این ها می توانستیم روی سکوی برویم.
این مربی استعدادساز بوکس همدان گفت: ما در این سال ها به دنبال استعدادیابی نبودیم بلکه استعدادسازی را سرلوحه تمرین و آموزش قرار دادیم.
وی میدان دادن به مربیان جوان، برگزاری مستمر دوره های مربیگری و آموزشی، اجرای منظم دوره های تمرینی مشترک در رده های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان و حضور مداوم در مسابقات کشوری و منطقه ای را از دلایل پیشرفت بوکس همدان در رده سنی پایه عنوان کرد.
مرامی خاطرنشان کرد: حتی در مسابقاتی نظیر نوجوانان ، بوکسورهای نونهال و مستعد استان را همراه خود می بردیم تا با تماشای مسابقات تجربه اندوزی کنند و در رده سنی جوانان نیز به همین شکل بوکسورهای مستعد نوجوانان را برای تماشا و کسب تجربه همراه تیم اعزام می کردیم.
وی افزود: هنوز در شروع کار هستیم و به مرز مطلوب نرسیده ایم چرا که معتقدیم تداوم روند استعدادسازی می تواند بوکسورهای نخبه ای را به جامعه بوکس کشور معرفی کند.
7520/2087

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش بوكس مدال آوري نوجوانان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۸۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان ، این جشنواره را خانه ادبیات کودک و نوجوانان ایران سرای آذر یزدی و با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کرمان و یزد و کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان‌ها به همراه بزرگداشت استاد هوشنگ مرادی‌کرمانی، ویژه کودکان هفت تا ۱۱ سال و نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال برگزار کرده است.

محمدی معاون فرهنگی و رسانه‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم گفت: با ابراز امیدواری اینکه موسسات فرهنگی هنری کرمان نیز در حوزه‌های متعدد فرهنگی و نکوداشت مفاخر نقش خود را ایفا کنند اضافه کرد: استان‌های کرمان و یزد پیوندهای فرهنگی عمیقی دارند و این همراهی‌ها می‌تواند تأثیرگذار باشد و ما نیز در برگزاری این رویدادها همکاری خواهیم کرد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز با بیان اینکه امیدواریم با برگزاری این جشنواره در تربیت کودکان و نوجوانان ایران اسلامی نقش مهمی ایفا کنیم  و این نقش تربیتی، ارزشمند و با آثار ماندگار خواهد بود .
حسین دشتی، اضافه کرد: انتخاب یک قصه از جلد یک تا هشت کتب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» اثر مهدی ‌آذریزدی و انتخاب یک قصه از آثار هوشنگ مرادی‌کرمانی از بخش‌های این جشنواره است و آیین پایانی جشنواره ۱۸ تیر امسال به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.

 قرار است این جشنواره هر سال در یک استان و با معرفی چهره فرهنگی ادبی آن استان رونمایی و اختتامیه آن در یزد برگزار شود و برآیند سالانه جشنواره یک کتاب صوتی از منتخبین شرکت‌کننده در جشنواره خواهد بود و کارهای برگزیده مجددا به‌صورت حرفه‌ای باز تولید خواهد شد.

کودکان و نوجوانان سراسر ایران می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و کتاب‌های مورد نظر را با لهجه‌های بومی خود خوانده و پادکست تولید کنند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند در فضای مجازی به نشانی Azaryazdi.ir مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • مسابقات بین‌المللی بوکس؛ ۶ نماینده ایران فردا مبارزه می‌کنند
  • جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان
  • بوکس بین المللی قرقیزستان| اعلام برنامه مبارزات بوکسور‌های ایران در بیشکک/ شه‌بخش نرفت، ۲ نفر جا ماندند
  • گام‌های استوار ورزش استان برای پیشرفت در بوکس
  • سرمربی بوکس استرالیا به دلیل قلدری و آزار بوکسور‌ها محاکمه شد
  • رقابت‌های بوکس بزرگداشت نلسون ماندلا، مبارز آفریقایی
  • این هونگچی می خواهد بنتلی باشد! (+تصاویر)
  • استقبال نوجوانان سمنانی از رئیس جمهور
  • همدان، میزبان مسابقات وزنه برداری دختران کشور
  • میرکیانی ماجرای دشت مرموز را کامل کرد