Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@06:49:31 GMT

ایجاد ۳۵ کلانتری جدید در سطح کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۸۴۶۲

رییس پلیس پیشگیری ناجا از ایجاد ۳۵ کلانتری در سطح کشور خبر داد و گفت: همچنین از ظرفیت کلانتری‌های سیار برای پوشش و تامین امنیت و نظم در مناطق حاشیه‌نشین استفاده می‌کنیم.

به گزارش «تابناک»، سردار محمد شرفی (رییس پلیس پیشگیری ناجا) در گفت‌وگو با ایلنا، درباره کمبود کلانتری‌ در کشور گفت: اگر بخواهیم تعداد کلانترهایمان را با استاندارد جهانی بسنجیم ما نسبت به میانگین جهانی ما وضعیت خوبی در این زمینه نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد کلانتری‌ها به سبب رشد جمعیت و همچنین شرایط و حساسیت‌هایی که ما با آن روبرو هستیم کم است. اما برنامه‌های متنوعی برای مقابله با این کمبود در پلیس پیشگیری دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به این برنامه‌ها گفت: شاید در گذشته مردم در امور انتظامی و امنیتی مشارکت نداشتند، اما امروز اگرچه از نظر کمی با کمبود کلانتری مواجه هستیم، اما میزان مشارکت مردم در موضوع نظم و امنیت جامعه و ارتباط آنها با کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها بالاست.

رییس پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: موسساتی با عنوان موسسات حفاظتی مراقبتی داریم که یکصد هزار نگهبان محله در آنها فعالیت می‌کنند. نگهبانان محله با توجه به تعالیمی که در کلانتری‌ها آموخته‌اند، بخشی از تامین نظم و امنیت جامعه را برعهده دارند. همچنین پلیس افتخاری امروز یکی از پدیده‌های خوبی است که از وجود مردم تشکیل شده و به نوعی مردم خودشان در تامین نظم و امنیت مشارکت دارند.

سردار شرفی تصریح کرد: پلیس پیشگیری مشارکت جدی با تشکل‌های مردمی از جمله بسیج دارد و گشت‌های مشترکی با این نیروها در سطح معابر اجرا می‌کند.

وی همچنین در خصوص توسعه کلانتری‌ها در کشور یادآور شد: برنامه‌های خوبی برای توسعه ساختار کلانتری‌ها در کشور داریم و امسال نیز نزدیک به ۱۵۰ کلانتری از نظر ساختاری توسعه پیدا کرده است.همچنین ۳۵ کلانتری نیز در سطح کشور ایجاد شده است.

او با اشاره به اینکه ایجاد کلانتری‌های سیار را در دستور کار داریم، گفت: قرار بود روز ۲۲ بهمن از این کلانتری‌های سیار رونمایی شود، اما به دلیل شرایط خاص نتوانستیم. انشاءالله در هفته آینده از این کلانتری‌های سیار رونمایی خواهد شد.

رییس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه از این کلانتری‌های سیار برای تامین نظم و امنیت در مناطق حاشیه‌نشین بهره می‌گیریم، گفت: برنامه‌ریزی‌های مفصلی برای تامین نظم و امنیت داریم و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نیروی انتظامی پلیس پیشگیری کلانتری گشت پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۸۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراجا شکایت از دروازه‌بان استقلال را تکذیب کرد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، گزارش‌های خبری در خصوص شکایت فرمانده فراجا از دروازه‌بان باشگاهِ استقلال صحت نداشته و این موضوع مرتبط با شکایت یگان مربوطه و شخصی مأمور پلیس از وی در توهین و بکاربردن الفاظ نامناسب در حین اجرای ماموریت تامین امنیت بازیکنان و هواداران در ورزشگاه امام خمینی اراک به تاریخ ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ است.

مرکز اطلاع رسانی فراجا تاکید کرد: تلاش پلیس در محیط‌های ورزشی صرفا تامین امنیت تمامی عوامل حاضر در ورزشگاه‌ها و تماشاگران است. همچنین توهین و مقاومت در برابر مامورین پلیس در حین انجام ماموریت به‌هیچ وجه پذیرفته نبوده و حتما با متخلفین برخورد و پیگیری قانونی می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارتقای امنیت با ایجاد برنامه های پلیس
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک
  • شکایت فرمانده فراجا از دروازبان باشگاه استقلال صحت ندارد
  • فراجا شکایت از دروازه‌بان استقلال را تکذیب کرد
  • ماجرای شکایت فراجا از دروازه‌بان استقلال
  • شکایت فرماندهِ فراجا از دروازبان باشگاه استقلال صحت ندارد
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس
  • روشنایی فضای سبز خیابان تالار تامین شد