Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-03-29@14:51:46 GMT

وام ۳۰ میلیونی جوانان را تشویق به ازدواج می‌کند اما

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۸۶۰۵

بحث بین کاربران در خصوص تشویق‌کننده بودن وام ازدواج، ابعاد متفاوتی داشت. عده‌ای با افزایش وام ازدواج موافق بودند و از نظر دیگران این تغییر مبلغ، دردی از جوانان دوا نمی‌کند.

به گزارش شریان نیوز،  این هفته با توجه بحث‌های مربوط به افزایش میزان وام ازدواج در مجلس و در حاشیه لایحه بودجه سال ۹۸، خبرآنلاین در یک نظرخواهی موضوع وام ازدواج را مطرح و نظر کاربران خود را پیرامون این موضوع جویا شد که نظرات متفاوتی از سوی مخاطبین دریافت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آخرین اخبار ممکن است در سال آینده طبق مصوبه کمیسیون تلفیق در بودجه سال ۹۸ مبلغ وام ازدواج از ۱۵ به ۳۰ میلیون تومان برای هر یک از زوجین (در مجموع ۶۰ میلیون تومان) افزایش یاید.

این روزها گرانی و تورم مسئله‌ای غیر قابل انکار است و زندگی بخش زیادی از مردم را تحت شعاع قرار داده است. حال بیکاری، چالش‌های ثبات اقتصادی، اجاره خانه‌های بالا، سنگینی هزینه‌های جشن عروسی و خرج زندگی، هر جوانی را برای تشکیل یک زندگی به چالش می‌کشد.
این مشکلات اما به شکلی است که ممکن است در سال آینده طبق مصوبه کمیسیون تلفیق در بودجه سال ۹۸ مبلغ وام ازدواج از ۱۵ به ۳۰ میلیون تومان برای هر یک از زوجین (در مجموع ۶۰ میلیون تومان) افزایش یاید.

اکثر کاربران عقیده داشتند که پرداخت وام به جوانان، دردی از آنها دوا نمی‌کند زیرا هزینه‌های مراسم عروسی، فراهم کردن مقدمات زندگی و خرید مایحتاج روزانه به قدری زیاد است که مبلغ این وام حتی بخشی از آن را تأمین نمی‌کند. عده‌ای هم با همین استدلال گفتند که به کلی قید ازدواج را زده‌اند!

مشکل دیگری که برای وام ازدواج در نظرات مطرح شد، بحث ضامن و سودی بود که بانک از مبلغ وام کسر می‌کند.

در بین کاربران کسانی هم بودند که وام را برای شروع یک زندگی ساده مناسب می‌دانستند و از نظرشان بالا بودن توقعات است که در زندگی مشکل‌ساز می‌شود. البته از نظر این کاربران نیز سبک‌تر شدن اقساط وام می‌تواند گام بزرگی در کمک به جوانان به حساب بیاید. موافقان عقیده داشتند که همین مبلغ هم می‌تواند مرهمی برای جوانان باشد که تازه اول راه هستند.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که بین نظرات به آن اشاره شد، امنیت شغلی بود. به عقیده عده‌ای از مخاطبین تا امنیت شغلی نباشد، حتی برای پرداخت اقساط وامی که قرار است به جوانان تعلق بگیرد نیز تضمینی وجود ندارد.

جدول زیر گزیده‌ای از نظرات کاربران خبرآنلاین در خصوص افزایش وام ازدواج است.
 

نظرات موافق

نظرات مخالف

کسی با افزایش 15 تومنی وام تصمیم به ازدواج نمی‌گیره. ولی اونی که تصمیم داره شاید این دو تا 15 تومن یه بار اندکی از روی دوشش برداره. دو تیکه از جهیزیه یا قسمتی از رهن خونه. چون واقعا با این گرونیا 15 تومن هیچی نیست.

جوانان با داشتن شغل و امید به آینده تشویق به ازدواج می‌شوند نه با گرفتن وام.

بله موافقم شرایط ازدواج جوانان بهتر میشود اگر چه باز هم با این گرونی 60 میلیون هم پولی نیست.

گیریم جوانان ۶۰ میلیون هم بخرن با ۶۰ میلیون به سختی در تهران میشه خونه‌ای رو رهن کامل کرد اگر اجاره هم کنن باید از ماهی یک تا ۵ میلیون اجاره بدن بگذریم از هزینه‌های عروسی که در کمترین حالت حدود ۳۰ میلیون میشه و بگذریم از هزینه‌های جانبی مرسوم که حدود ۷۰ میلیون میشه الان فقط جوان‌هایی میتونن ازدواج کنن که تحت حمایت خانواده‌هاشون باشن بمیرم برای اون جوان هایی که خانواده هاشون هم ندارن بشون کمک کنن ازدواج هم نخان بکنن فاصله طبقاتی خوردشون می‌کنه.

خوب است ولی باید اقساط آن سبکتر شود.

پسرم میخاس وام بگیره رسما بانک‌ ها بیچارهش کردن برای دوتا وام ازش چهارتا ضامن رسمی دولت خواستن مگر تو هر خانواده چندتا کارمند دولت هست و اگرم باشه چقدر آدم میتونه رو بزنه.

بله .باید وام افزایش پیدا کند.

ازدواج کردن رو هم باید به تاریخ پیوندش بدن،با اوضاع طرف باید خیلی نفهم باشه ازدواج کنه.

آره موافقم. به خدا با همینم نمیشه ازدواج کرد بیشترش که نمی کنن اما باز همین 30 تومن بد نیست.

وام مشکل جوانها را حل نمی کنه باید اقتصاد کشور را درست کرد کارو اشتغال درست کرد ارزش پول را بالا بر که مردم قدرت خرید پیدا کنند با این تورم و گرانی اقتصاد کشور بکلی نا بود می‌شود.

قطعا در این شرایط وخیم مرهمی تاثیرگذار بر مشکلات متعدد تشکیل زندگی مشترک و حداقل کمک مهمی به رهن منزل است، البته اگر شرایط سخت وام از جمله تعدد ضامنین نیز بهبود یابد. دوستانیکه عادت به مخالفت کلیشه ای دارند یقینا خودشان در حال حاضر درگیر این موضوع نیستند و اثرات آن بر کاهش نگرانی‌های زندگی مشترک را درک نمی‌کنند.

30 میلیون یا اصلا 60 میلیون قراره چیکار بکنه؟ یه مراسم ساده با فامیلهای نزدیک بگیری همینقدر خرجشه. مرد حسابی گوشت کیلویی 100 هزار تومنه. میدونی یعنی چی؟

سلام، بله تو این اوضاع گرونی کاملا موافقم و همین پول کم هم میتونه خیلی کمک کنه توی شروع زندگی و کمک خرجای دیگه.

شغل ,امنیت شغلی , رودرست کنن ما با این وضعیت امید به این نداریم که سال بعد زنده باشیم چه برسه که فکر کنیم بخواییم ازدواج کنیم وضعیت تاسف باری این همه بیکار که هیچ حمایتی ازشون نمیشه.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۸۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشویق ایستاده حاضران در سانتیاگو برنابئو هنگام تعویض لامین یامال در جریان دیدار اسپانیا و برزیل / فیلم

لامین یامال، ستاره جوان بارسلونا شب گذشته و در جریان دیدار دوستانه اسپانیا و برزیل از سوی تماشاگران حاضر در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو مورد تشویق قرار گرفت.

دانلود (3.2MB)

دیگر خبرها

  • لزوم توجه جدی خانواده‌ها به نیاز عاطفی و غریزی جوانان
  • لزوم توجه جدی خانواده‌ها نسبت به نیاز عاطفی و غریزی جوانان
  • نشانه‌های طلایی ازدواج هوشیارانه
  • ۱۳ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در کردستان فعالیت دارند
  • تا کی بدون بیمه از مشاوره ازدواج استفاده کنیم؟
  • تقویت و تشویق فرهنگ اهدای عضو را جدی بگیریم
  • تشویق ایستاده حاضران در سانتیاگو برنابئو هنگام تعویض لامین یامال در جریان دیدار اسپانیا و برزیل / فیلم
  • پرداخت ۳۱ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به طرح‌های ملی جوانان در استان اردبیل
  • تشویق رانندگان قانونمند در کرمان
  • صمیمیت معنوی در ازدواج چیست؟