Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- نماينده آمريکا در امور ايران با اعتراف به اختلاف نظر واشنگتن با اروپا درباره ايران گفت که کشورش به اين دليل از برجام خارج شده که بتواند فشارهايش عليه تهران را افزايش دهد.

به گزارش بامداد جمعه ايرنا، برايان هوک رئيس گروه اقدام عليه ايران در وزارت خارجه اين کشور در گفت و گوي اختصاصي با روزنامه الشرق الاوسط به اختلاف ميان واشنگتن و اروپايي ها درباره ايران اعتراف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي مدعي شد اختلاف نظر ميان واشنگتن و کشورهاي اروپايي درباره ايران در تاکتيک و روش است.
هوک درباره کنفرانس ضدايراني ورشو که در روزهاي 24 و 25 بهمن ماه در پايتخت لهستان برگزار شد، گفت: در ورشو شاهد بوديم که 70 کشور از همه جاي جهان براي مذاکره در خصوص چالش هاي خاورميانه و در رأس آنها ايران گرد هم آمده اند.
وي در خصوص سخنراني مايک پنس معاون اول رئيس جمهوري آمريکا و تفاوت اساسي اروپا و آمريکا در تعامل با ايران افزود: مطمئنا در خصوص توافق هسته اي با اروپايي ها اختلاف نظر داريم و به اين توافق رسيديم که به توافق نرسيم.
نماينده آمريکا در امور ايران همچنين اذعان کرد تصميم به خروج از برجام به اين دليل از سوي دونالد ترامپ رئيس جمهوري اين کشور اتخاذ شد تا با خروج از آن آزادي عمل بيشتري در فشار آوردن به ايران پيدا کنند.
وي افزود: در اين راستا فشارهاي زيادي در خصوص تمام موضوعاتي وارد خواهيم کرد که منبع اصلي آنها ايران است، همچون توسعۀ موشکي، تروريسم، تأمين مالي تروريسم، امنيت سايبري.
هوک درباره اظهارات مايک پمپئو وزير خارجه آمريکا براي مقابله با جنبش مردم يمن، فلسطين و همچنين حزب الله لبنان عنوان کرد: بارها دربارۀ حماس و ايران صحبت کردم. ايران سالانه 100 ميليون دلار به حماس و گروهک جهاد اسلامي مي پردازد.
هوک تصريح کرد: ايران سالانه 700 ميليون دلار به حزب الله مي‌دهد. از سال 2013 ايران 16 ميليارد دلار براي تأمين مالي عملياتي که در سوريه، عراق و يمن انجام مي دهد، صرف کرد. اين‌ها باعث عدم ثبات امنيت خاورميانه مي شود.
رئيس گروه اقدام عليه ايران در حالي اعلام کرد که ايران هم اکنون روزانه 1.3 ميليون بشکه صادرات نفت دارد، که واشنگتن پيشتر سياست خود را به صفر رساندن صادرات نفتي تهران اعلام کرده بود اما در نهايت مجبور به اعطاي معافيت به 8 کشور واردکننده نفت از ايران شد.
هوک همچنين درباره نتايج کنفرانس ورشو که به اذعان بيشتر کارشناسان هيچ نتيجه اي براي واشنگتن نداشت، گفت: شاهد وحدت بيشتر بوديم. کشورهاي عربي و رژيم اسرائيل در برآورد تهديدها اشتراک نظر دارند. اگر دقت کنيد، مي بينيد که در بسياري از تهديدات اصلي که متوجه کشورهاي عربي است و چالش‌هايي که اسرائيل با آنها روبرو است، اشتراکي در منبع تهديد وجود دارد.
شبد**9416**9122
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۸۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور

آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان تاکید کرد که مقامات لهستان آماده استقرار سلاح‌های هسته‌ای آمریکا در خاک این کشور هستند.

براساس گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور لهستان در ادامه گفت: اگر متحدان ما تصمیم به استقرار تسلیحات هسته‌ای در چارچوب افزایش امنیت جناح شرقی ناتو بگیرند، ما برای آن آماده‌ایم. ما متحد ناتو هستیم و تعهداتی نیز در این زمینه داریم، یعنی صرفا یک سیاست کلی را اجرا می‌کنیم.

دودا اعلام کرد که این موضوع مدتی است که موضوع مذاکرات لهستانی-آمریکایی بوده است. او افزود: من قبلا چندین بار در این مورد صحبت کرده ام و باید اعتراف کنم که وقتی از من در این مورد سوال شد، اعلام آمادگی کردم.

به ادعای رئیس‌جمهور لهستان، روسیه به طور فزاینده‌ای در حال تقویت استان کالینینگراد از نظر نظامی بوده و اخیرا تسلیحات هسته‌ای خود را به بلاروس منتقل کرده است.   

در همین راستا سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در اکتبر ۲۰۲۳ گفت که روسیه در پاسخ به استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در اروپا مجبور شد به اقدامات جبران‌کننده متوسل شود. وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که در نتیجه سیاست‌های غرب در اروپا، سیستم اعتمادسازی و اقدامات کنترل تسلیحات که شامل خروج آمریکا از تعدادی از معاهدات امنیتی بود، از بین رفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • تاکید بایدن بر حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف
  • اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایت‌کار اسرائیل پیروی کند
  • اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند
  • امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند
  • واکنش رئیس حزب کار اسرائیل به تحریم آمریکا علیه گردان نتزاه یهودا
  • آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور